Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

joni_k

Olis auton takaloossis pitkä lohko moottori.63 pannu siihen ja pikku puuhasteluna vois jotain muutakin piristystä hoonata :D



Kinkster

Onko kukaan löytänyt jostain kiinanpuljusta gy6:n 50mm (82cc pytylle) pattipäämäntää?


pera8x

miks haussa pattipäämäntä? jos puristuksia haussa, niin epäedullisin keino on lisätä materiaalia mäntään. parempi on poistaa materiaalia kannesta, tai sylinterin tasosta. toki varmaan helpoin tuolla männän vaihdolla saada enemmän ruttuja. se vaan lisää massaa, joka sitten rokottaa omansa varsinkin yläkierroksilla.

openflow

#2194
Pattipäämännät eivät ole painavampia. Se mitä mäntää kohotetaan otetaan alapuolelta pois. Ihmeissä mäntien painot kyllä vaihtelee, kun niitä mäntiä valmistaa useita firmoja omilla muoteillansa.

Pattipään yksi tarkoitus on lisätä puristussuhdetta, mutta toinen lähes yhtä merkittävä on ohjata / keskittää "liekki" tehon kannalta edullisempaan suuntaan.

50 mm pattipäät ovat harvinaisempia ja yleensä paljon kalliimpia, kun vastaavat 52 mm.

Coastside

Kupera muoto on lujempi ja siksi se voi olla ohuempi kuin suora pinta. Vertaa holvikaaret.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

no nyt tää toimii onneks..  ;D joo, 72 moottorin kampiakselin laakerit päätti sanoa ittensä irti. vähän niinku diesel ois nakuttanu. napakasti parkkiksella tein tekniikkavaihdoksen.. ;D moottori on nyt purettuna ja täytys tilailla kampiakseli kunha saa rahhoo. 16 hampainen ois öljypumpunratas. kovin montaa liikkuvaa osaa ei kyl moottori sisällä.

jwalk

Tuo mulla on vuoden koneessa meuhkannu...Onko hintansa väärtti? En tiiä, ku vasta n.6000km ollu 90cc paketissa.
https://www.heavy-tuned.de/en/#t=hi&itemid=728794

-Zone-

Mä oon laskenu menemään tolla TNT Racing -kampuralla. Ei toistaseks mitään kesto-ongelmia 82cc. Se on aika halpa kampura. Mopo-osa.com:sta sen tilasin (16 hampainen oli).

Meisselix

Kyllähän tuo taitaa itselläkin olla edessä. Koneessa sen verran vääntöä ja ruutia ettei taida 90cc paketin alla normikampura kauaa kestää. ::)
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

joni_k

mulla ei kampi kestäny kun about 3500km.. moottorilla ajettu 7600km oliskoha.vakiokannella eikä ollu muita virejä ku 90 suutin ja toi pannu. mietin että olikoha puristukset liian kovat koska käytin metallista kannentiivistettä. ne paksummat joita tulee mukana vetää ketjun niin tiukalle.

jwalk

#2201
Niinkun on todettu, ei noita voi ennustaa, jotkut kestää, jotkut ei. Ainoa, jolla voi mielestäni asiaa vaikuttaa on tiuhat öljynvaihdot. Se harva sihti ei paljon suodata. Itse vaihdan 1000km välein. Noin tiuhalla vaihtovälillä ei mielestäni öljynlaadullakaan niin suurta merkitystä, voi käyttää sitä edullisempaa.
Tottakai kovemmat puristukset lisäävät rasitusta, mutta se paska siellä varmaan suurin syy. Aina kun öljyt vaihtaa, niin propussa jonnin verran mujua

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 31.12.16 - klo:08:59
mietin että olikoha puristukset liian kovat
Käytätkö muutes gasona 95 ?

Puristukset voi tosiaan olla tehtaan jäljiltä hyvinkin korkeat. Ennenkin olen maininnut että mun ekassa 82cc sarjassa (tuli siis myös kansi) oli puristukset yli 16:1. Niitäkin asioita kannattais vähän mittailla ja laskeskella. 72cc tuntuu olevan järjestään melko miedolla puristussuhteella. Yhtään pyttyä ei ole tullut vastaan missä olisi rutut ollu liian korkeet.

Jos tarvii kovien ruttujen takia tavaraa poistaa niin mä poistan nykyään aina männän päältä. Näin kannen palotilaa ei tarvitse suurentaa mistä saattaisi olla taas haittaa jossain muussa kombossa. Männän venataskujen suurentaminen on hyvä keino ja soppakin pääsee paremmin kiertään venttiililautasen kun lautasen ja venataskun välissä on enemmän tilaa.

joni_k

98 käytän aina. öljyjen vaihtamattomuudesta ei varmasti voi johtua taikka että olisin liikaa runtua antanu. öljyt jäljestäen tuli vaihdeltua 700-800km välein, joskus jopa useemmin. lohkojen pohjalla oli pieni kerros jotain öljymujua. siis semmonen ohut kalvo. virivarasta oon ajatellu tilata kammen ja 63 pytty siihen. eiköhä se tolla pannul kestä.

jwalk

Rutuista vielä,,,,jos jyrsiminen arveluttaa, niin voi aina väsätä eripaksusia alatiivisteitä. Käypästä tiiviste arkkia löytyy vaikka biltemasta.