Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Meisselix

Uudessa setissä näyttää olevan virinokka, vai mikä on asiantuntijoiden näkemys?





** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

En väitä olevani asiantuntija, mutta kaikenlaisia kokeillut..En osaa sanoa noista kuvista mitään. Jos sanoisit tuon olevan vakionokka, niin uskoisin täysin.
Nuo qmb139 nokathan siitä kivoja, että oikein mitään speksejä niistä ei löydy.
Pistäkkö vaikka linkkiä tuosta setistä?

Meisselix

#2087
Tällanen paketti: http://www.ebay.com/itm/281365486951?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Aika vähän oli tietoa, mutta isoventtiilikansi kuitenkin. Nosto imupuolella 18 ja pakopuolella 16.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

Vähän sekava..Mäntä näyttää erilaiselta eri kuvissa, nokka erilliskuvassa 125/150cc nokka..
No, eipä hintakaan ole paha, joten kiinni vaan ja sithän homma hahmottuu

Nuukailija

Varoo vaan ettei käy kuten yhdelle joka osti kissan hiekkalootia, hienot kuvat ja kaikki, hintakaan paha, paketin avattuaan huomasi, että oli sellaiset miniatyyriversiot, mihin ei kissan käpäläkään kunnolla sopisi.


Nokista ei ole speksejä, koska mm. A9 nokkana myydyissä nokissa voi olla aika paljon hajontaa spekseissä, edes myyjät eivät voi tietää mittaamatta mitä ovat toimittajalta saaneet ja erien välillä voi tuote muuttua täysin toiseksi, vaikka tuleekin samalla tuotekoodilla samasta paikasta.

Kuten se mun sport voimansiirtolevy, joka on oikein hyvä, mutta ei sitä saa takavariin kasattua, kun on kympin-pari liian pieni reiän sisämitta, täysin samaa tavaraa on muut samasta paikasta ostaneet ja ilman ongelmia, kolmeen takavariin sitä taisin kokeilla ja sama ongelma kaikkien suhteen.

Eli voihan olla että nokka tulee, se voi jopa käydä paikoilleenkin, speksit, no ne on jotain, ei taida vakiotkaan olla kaikki samoilla spekseillä tai ainakaan toleransseilla :D

Monta muutakin järjetöntä asiaa näiden osatarjonnassa on, yleensä niin että asiakas ei ole se voittaja.

-Zone-

Totta. Munkin 82cc sarja (pytty mäntä ja kansi) sisälsi yli 16:1 puristussuhteet tehtaan jäljiltä. Kait se olis detoomatta käynyt 120 oktaanisella, mut huoltamoilla kun ei myydä.. :)

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: jwalkVähän sekava..Mäntä näyttää erilaiselta eri kuvissa, nokka erilliskuvassa 125/150cc nokka..

Samaa itsekin katselin, roiskittu vaan kuvia mitä mieleen juolahtaa.

Lainaus käyttäjältä: ZoneMunkin 82cc sarja (pytty mäntä ja kansi) sisälsi yli 16:1 puristussuhteet tehtaan jäljiltä.

:o Hirmuset oli puristukset..

Lainaus käyttäjältä: NuukailijaMonta muutakin järjetöntä asiaa näiden osatarjonnassa on, yleensä niin että asiakas ei ole se voittaja.

Olen tottunut olemaan häviäjän puolella, siinä suhteessa ei tule pettymystä kuin korkeintaan hetken notkahdus :D
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 21.06.16 - klo:21:58
Olen tottunut olemaan häviäjän puolella, siinä suhteessa ei tule pettymystä kuin korkeintaan hetken notkahdus :D

Juu, autokaupoissa ostajan roolissa kovaan hintaan myyntifiksattuja pommeja ja kun on isolla rahalla saanut kelvolliseksi, niin eroon ei ole onnistunut pääsemään kuin korkeintaan 1/10 osalla siitä mitä itse maksoi, siihen nähden skootterin kanssa ollaan vielä suhteellisen hyvissä asemissa, rahaa on mennyt vasta vähän reilusti sen mitä skootterista piti maksaa ja eroon ei todennäköisesti koskaan pääse :D

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: NuukailijaJuu, autokaupoissa ostajan roolissa kovaan hintaan myyntifiksattuja pommeja ja kun on isolla rahalla saanut kelvolliseksi, niin eroon ei ole onnistunut pääsemään kuin korkeintaan 1/10 osalla siitä mitä itse maksoi

Ah miten tutulta tuo kuulostaakaan.. :)
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

#2094
Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 21.06.16 - klo:21:08
Uudessa setissä näyttää olevan virinokka, vai mikä on asiantuntijoiden näkemys?





Kaunista on rauta uutena.
Noista nokkaakseleista ja niiden owelapeista ja muistakin ajoituksista saisi paremman kuvan,
jos kuvassa näkyisi samanaikaisesti, ajoitusmerkit ja nokkien muoto.
Siis kuvia ketjupyörän puolelta siten että kaksi merkkiä on vaakaasennossa ja nokat näkyy ylöspäin, please.
Laskennallisesta puristussuhteesta 16:1 tulee mieleen,
yhtälailla kun kaksitahtisessa puristus alkaa vasta kun pakoaukko on sulkeutunut,
nelarissa puristaminen alkaa vasta kun owerlappi on ohi.
Elikkäs jos laskennallinen puristuspaine on 16:1, on todennäköistä että kombo on tarkoitettu erilaiselle nokkaakselille.
Tahallisesti, ja prowosoidakseni käytän nimikettä owerlap,
sillä suuren overlapin koneissa osa käymisprosessista tapahtuu pakoputkiston ansiosta.
Ehkä tulevaisuutta ennustaen joissain nelari kinkeissä on nyt  ::) 2T tehari  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Voisi tehdä piirturin missä pahvikiekko olisi synkattu pyörimään akselin kanssa ja keinuvipu piirtäisi nokan mukaan muodon paperiin. Koko moottorista voisi tehdä 2D mallin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Eipä taida owerlapilla olla tekemistä puristusten suhteen...Tosin imuventtiili sulkeutuu yleensä vasta akk:n jälkeen, sitä tarkoittanet?

konenikkari

Nyt olet asian ytimessä,ei ole mitään merkitystä,laskennallisella puristuspaineella jos overlappia on helevetisti.
Niin tarkoitan että on olemassa laskennallinen puristuspaine,
ja on olemassa mitattavissa oleva puristuspaine,
ja on olemassa myös koko kombon todellinen puristuspaine,
moottorin käydessä.
Viimeksi mainitun mittaaminen vain on hivenen hankalempaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 22.06.16 - klo:14:18
Voisi tehdä piirturin missä pahvikiekko olisi synkattu pyörimään akselin kanssa ja keinuvipu piirtäisi nokan mukaan muodon paperiin. Koko moottorista voisi tehdä 2D mallin.

Kaikenkaikkiaan olisi oleellista että noista virinokkaakseleista julkaistaisiin edes jotain tietoa.
Esim. mihin kokoonpanoon on tarkoitettu.
Nykyisin myydään vain tavaraa, vailla päämäärää.
Samasta moottorista siis voi löytyä paras sylinteri, paras mäntä, paras nokkakseli,paras kaasutin, paras ilmansuodatin.
Harmillista on ettei kokonaisuus siitä huolimatta, välttämättä ollenkaan toimi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#2099
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 22.06.16 - klo:14:18
Voisi tehdä piirturin missä pahvikiekko olisi synkattu pyörimään akselin kanssa ja keinuvipu piirtäisi nokan mukaan muodon paperiin. Koko moottorista voisi tehdä 2D mallin.

Tuossa on ideaa, kuka uhraa ko. moottorin piirturikäyttöön.
Siis mekaaninen kapine joka piirtää venttiilinousun kammenkulman funktiona.
Jos ei me käyttäjät, noita testata, eihän noihin ikinä mitään tolkkua tule.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)