Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

yamaha

Suomessa kun on sanottu sitä katellista kansaa,kaikki on mahdollista täällä..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 08.04.16 - klo:23:53
Suomessa kun on sanottu sitä katellista kansaa,kaikki on mahdollista täällä..
Aaamen...

Skegge

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.04.16 - klo:19:14
Minulla on tumma visiiri kypärään rakennettuna niin kuin lentäjillä. Voin ajaa kypärä auki se alhaalla.

Samma här. Viimeiset 10 vuotta ollut. Eikä noi ole edes kalliita. Esim. Grex G9.1

http://www.nettivaraosa.com/ajovarusteet/1852327

yamaha

Kävin pitkän lenkin ajamassa mukavasti vääntöä tuli tolla 72cc.  lisää nopeuttakin hieman tuli.92 suutin nyt kiinni ilman putsarille en tehnyt mitään,tuntuis et ilman saanti ois ok.rullat vaihdoin 6.2g painosiin,kone ei huuda nyt oli kova vasta tuuli niin mittariin otti 70km todellisesti varmaan reilut 60kmh.varmaan paranee tuo kulku kun osat hiontuu yhteen ja tuo uusi variaattorin hihnakin hakee paikkaansa,millasta sisään ajoa teette tuole sylinterille?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 09.04.16 - klo:14:36
Kävin pitkän lenkin ajamassa mukavasti vääntöä tuli tolla 72cc.  lisää nopeuttakin hieman tuli.92 suutin nyt kiinni ilman putsarille en tehnyt mitään,tuntuis et ilman saanti ois ok.rullat vaihdoin 6.2g painosiin,kone ei huuda nyt oli kova vasta tuuli niin mittariin otti 70km todellisesti varmaan reilut 60kmh.varmaan paranee tuo kulku kun osat hiontuu yhteen ja tuo uusi variaattorin hihnakin hakee paikkaansa,millasta sisään ajoa teette tuole sylinterille?
Ihan normi ajoa vaan. Älä ny kumminkaan alkuun pitkiä siivuja tuppi nurin vedä. Semmosta normi ajoa liikenteen mukaan. Öölit kantsii vaihtaa pikaseen, n. 200km jälkeen,.

yamaha

Ajellaa rauhallisesti,käyntikin muuttui nätimmäksi tuon sylinterin myötä,tyhjä käyntiä jouduin säätämään hieman kävi vähän isolla tuon suuttimen vaihdin myötä,neula oli keski lovessa siihen en koskenut.starttauksessa huomaa et on puristuksia tullut lisää,valot pois starttauksen aikana helppaa hieman lämpösenä pyörittää hyvin.tul ärsyttävä vika jatkuu ajoittain pätkii.hieno efegti tosa skodessa ollu aina kun moottori jarrutuksessa pakoputkessa paukkuu ja pörisee kuin harlikka???? johtuuko sitten tuosta pakokaasun ilman saannista jota en ole vielä poistanut?

jwalk

Voipi olla ACV-kalvo menny huonoksi. Löytyy kaasuvaijeri kiinnikkeen alta, pyöreä kansi, kahdella ruuvilla kiinni. Sen tarkoitus on sulkea bensantulo imukanavaan moottorijarrutuksessa. Jos se ei toimi, niin putkeen pääsee laihaa seosta, joka paukkuu. Näin muistelisin, korjatkaa, jos puhuin paskoo.

yamaha

Tuo ollut uudesta saakka hieno. Ilmiö se :D ajoittan pätkäsee silloin myös pakoputkessa paukkuu,oisko se kalvo sitten syynä?zone ehdotti poistamaan tuon pakokaasu ilma systeemin,en nyt vielä poistanut pitää eka kehittää siihen tulppa pellistä tai lattaraudasta.

jwalk

Voipi sen poistaa sen kierrätyksen, Niinkuin Zonekin taisi kertoa niin se kannattaisi "kaivaa" kokonaan putkesta ja paikka päälle. Jos ei ole siihen välineitä, niin helpommalla pääsee, kun kattelee netistä käytettyä pakoputkea, jossa sitä ei ole.

jwalk

Kyllä toi munki vekotin vähän paukuttelee  ;) Suora villavaimennin, mikä pintakaasulla varsin hiljanen,,,Mutta jos erehdyt ajelemaan alikulkutunnelista, ja ihmisiä siellä kävelemässä...
Aiheuttaa pieniä säikkyreaktioita kun erehdyt hölläämään kaasun sopivasti.

yamaha

Pakoputki on normaali,lähtee kannesta putki jossa alipaine hässäkkä välissä ja siitä jatkuu ilman putsariin.pitää tarkkailla sitäkin,vois kyl senkin poistaa..

jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 09.04.16 - klo:15:27
Pakoputki on normaali,lähtee kannesta putki jossa alipaine hässäkkä välissä ja siitä jatkuu ilman putsariin.pitää tarkkailla sitäkin,vois kyl senkin poistaa..
Ahaa! Sulla on se SLS-sydeemi..

yamaha

Juuri se.aattelin poistaa sen en tiiä on jotain hyötyä sen poistamisesta?aiheuttaako karstoittumista,mäntä oli puhdas 7000km jälkeen venttiilit sen sijaan aika karstassa.

pekpel

Mullahan Bella aivasteli kans moottorijarrutuksessa ja 72cc pytty paikoillaan
Pakokaasusydeemiä en poistanut vaan tulppasin sen umpeen molemmista päistä ja letkut takasin paikoilleen, eli päältäpäin ei muutosta erottanut
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Venttiilien karstaisuuteen se ei vaikuta yhtään. Se pienentää päästöjä 2:lla tapaa. Toinen on tietysti jo se että kun pakokaasujen sekaan sotketaan puhdasta ilmaa, on putkenpäästä mitattu arvo luonnollisesti pienempi jo tästä syystä.

Toinen on se, että kun nokan overlap-jakson aikana pakoputkeen virtaa suoraan imupuolelta bensaa, se syttyy helpommin kuumassa pakoputkessa sillä putkessa on nyt palamiseen tarvittavaa happea sen järjestelmän johdosta. Joka siis kuullaan juuri sinä putkessa paukkumisena moottorijarrutuksessa. Vakionokassakin on aina overlappia joten kaikissa moottoreissa bensaa virtaa aina putkeen. Hyvä äänenvaimennus saattaa estää pauketta kuulumasta vaikka sitä koneessa tapahtuisikin.

Avarilla putkilla putkeen pääsee helpommin happea putken pään kautta jolloin taas paukkuu. Ralli- yms kisa-autoissa kun on avarat putket ja nokissa saattaa olla melko pitkä overlap, putken paukkumisilmiö on yleistä. Riippuu monesta tekijästä, mutta jos sattuu monta asiaa kohdalleen saattaa mäiskettä kuulua enemmänkin.

Tuon järjestelmän poistaminen ei tehoja lisää tuo vaikka siitä hiukan haittaa pakovirtaukselle onkin, mutta se saattaa vuotavana tehdä käyntihäiriöitä. Itse poistan sen jo siitä syystä kaikista koneista joissa se on. Toinen syy, mitä olen miettinyt voi olla pakoventtiilin kestävyys. Jorehan noita järjestelmiä lisäili mopoihinsa jälkikäteen virikansiinsa juurikin siitä syystä, että se saisi putken paukkumaan moottorijarrutuksessa. Mä olen vähän eri mieltä asioista, ettei moiset virikoneisiin kuulu.

Tuossa nimittäin kun se lisähappi ohjataan suoraan kuumaan venttiiliin siellä pakokanavassa. Pakoventtiiili käy varsin kuumana koneessa muutoinkin (virikoneissa eteenkin) ja kun kuumaan metalliin puhalletaan happea, lämpö sen kun nousee entisestään. Oon miettinyt, että kun jorella hajosi useammastakin 90cc koneesta pakoventtiili, että mahtoiko tolla olla osuutta asiassa kun se itse sen happikanavan niihin virikansiinsa porasi. Jorehan syytti pelkkiä suuria kierroslukuja ja niitä kireitä nokkiaan.