Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 06.04.16 - klo:21:15
Ilman putsarina tulee oleen tuo vakio putsari.kaasarina on tosiaan tuo keihin 18mm,ilman sitä ssanotaankl sitä nyt kiihdytyspumpuksi.säätöjä joita voi nyt tehdä on vissiin neulan säätö+suuttimen vaihto ymmärsinkö oikein?
Aikalailla. Aloitat vaikka sillä 90 suuttimella ja neula keskiloveen. Tuskin pahasti menee metsääm, jos tosiaan pelkkä pytyy vaihtuu. sitten vaan ajoa ja tarkkailua.

yamaha

Osko hyvää kikkaa jolla voin mitata nykyisen suuttimen koon jos ei ole merkintää suuttimessa?

Coastside

Setti erikokoisia käsineuloja niin pääsee vertailemaan eri kokoisia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.04.16 - klo:17:02
Setti erikokoisia käsineuloja niin pääsee vertailemaan eri kokoisia.
Jeps ja onhan niitä reikätulkkejakin joilla mittaillaan esim hitsipillejä. Tosin tuokin kertoo vain sen suuttimen läpivirtauspinta-alan, ei sen suuttimen todellista virtausarvoa.

yamaha

Kone kasattu huolella :)onnistuin hukkaan remontin aikana mystisesti ketjun kkristimen kannen pultit,eli remontti siis onnistui   :D no onhan noita pultteja,ei vaan käsitä mihin purkista johon osat keräsin voi hukkua ::) puristuksia tuntu tulevan mukavasti,jossain kohtaa koe ajoa :)

yamaha

No ni sain moottorin takaisin paikoilleen,skode käy nätisti pikku lenkin jälkeen kiihtyvyys selvästi parempi nyt on 92 suutin vastaa kaasuun hyvin.rullat on nyt 4g.pitää huomenna ajaa pitempi lenkki,voi olla et on turhan kevyet rullat.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 08.04.16 - klo:17:17
No ni sain moottorin takaisin paikoilleen,skode käy nätisti pikku lenkin jälkeen kiihtyvyys selvästi parempi nyt on 92 suutin vastaa kaasuun hyvin.rullat on nyt 4g.pitää huomenna ajaa pitempi lenkki,voi olla et on turhan kevyet rullat.
Aika köykäset on rullat. 5,5-6g tuntuu olevan useimpien makuun tuolla virillä, myös minun. :)

-Zone-

#1897
Juu. Kyllä 4g on kyllä auttamatta liian kevyet ja sitä oli vielä 4,7g kun kokeilin. 6,5g on hyvä kompromissi mun mielestä. Vuosien mittaan oon tuohon päätynyt. Ei huuda kone milllään setupilla, vielä kiihtyykin ja voi tilailla aina samoja rullia + vaihtaa vaikka vain osan jos ovat ok. Käyvät aina vakiosta ylöspäin. Tosin, 90cc menee ok, vaikka ihan 8,5g vakiorullillakin.

Se 72cc on kyllä oikea valinta, vaikka ei virittää haluaiskaan. Kiinan 4T tuntuu sillä enemmän oikealta mopolta kun ylämäetkin jaksaa mennä ylös.

yamaha

Luulen kans, postin haku reissulla tuntuu et ottaa kyl kierroksia mukavasti.täytyy hakea varmaan painavammat,pikkasen kanavia viilasin,hyvin vähän ;)suutin haku reissulla vaimo  bongas ale koriin,löyty kypärä hintan 59€ norm.150€ 5V takuu????  pako oli ostaa ja siihe tummenettu visiiri???? vaimo tahtoo minä maksan :D   ;D

-Zone-

Mä vihaan niitä tummennettuja visiirejä. Ensimmäisen kerran kun tummennetulla tarvii tulla ehtoolla kotiin, vihaa moni muukin kun ei näe mitään ;) Visiiri ylhäällä, vesi lentäen silmistä, aika moni tummennettu vaihtuu normaaliin. Oon vaan huomannu ettei koske vain mua.. :)

yamaha

     :D.tää on avo kypärä saa proteenia kun pitää suu auki ;) ostin nyt vaimon mieliksi :)

Coastside

Minulla on tumma visiiri kypärään rakennettuna niin kuin lentäjillä. Voin ajaa kypärä auki se alhaalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#1902
Joo, mä oon kyllä itse joskus miettinyt tuplavisiiristä kypärää siitä syystä, että sitä tummennettua ei tartteis ehtoolla pakosti käyttää. Nykyinen kypärä (mikä tuli hommattua kun edellinen pöllittiin mopon päältä) on leuka-osataan avattavaa mallia (yhdistelmäkypärä vissiin termi) ja oon todennut, että ton kanssa käy kyllä ihan vaan aurinkolasitkin.

Tuohon kypärän pöllimiseen liittyen ja vaikka hivenen väärä topic onkin, milläs te yleensä kypärät lukitsette mopoon ? Mulla on tollanen fillarin vaijerilukko, jolla kypärän saa tarakkaan lukittua siitä leukasuoja-osastaan, mutta käyttö on hiukka hankalaa. Nykyään pistän kypärän aina lukkoon. Onni onnettomuudessa, että kypärä vietiin vain 5km päässä kotoa, mutta olisi saattanut asia käydä 50km päässäkin. Saisi nuo kypärävalmistajatkin tehdä kypäriin jonkun hyvän valmiin lukitsemiskohdankin. Usein kypärät joutuu lukitsemaan siitä lukon vastakappaleesta, mutta sen saa pujoteltua hihnasta irtikin. Vastakappale jää mopoon ja kypärä lähtee varkaan mukaan. Varas ostaa sitten kirppikseltä 3€ kypärän josta saa vastakappaleen.

yamaha

Joko laitan kypärän taka bogsiin,tai otan mukaan.jos lähtee joku kypärää varastamaan,ei kyl mee hyvin..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 08.04.16 - klo:22:06
jos lähtee joku kypärää varastamaan,ei kyl mee hyvin..
Tämä mun ex kypärä muutes löytyi sitten myöhemmin. Sitä ei varsinaisesti ollu varastettu. Olipahan vaan viskattu läheiseen lammikkoon. Mulle sillä asialla tosin ei ollu merkitystä. Kypärättä ajelin joka tapauksessa kotiin...