Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

yamaha

Terve.paljon on juttua tuosta 72/82cc sylintereistä.näin sata+ kaverina ajattelin et jos koittais tuota 63c sylinteriä solifieteriin,saisko sillä pikksen mäkiin voimaa,  onko eroa vakio sylinteriin,onko kokeilimisen arvoista?näissähän on jossain jo uutena 63cc sylinteri.ajatuksena ei Ole hirmusesti virittää.rullat oli vakiona 5grammaa ja nyt 4 grammaa.variaatorin rajoitin on myös poistettu.????

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 31.03.16 - klo:19:17
Terve.paljon on juttua tuosta 72/82cc sylintereistä.näin sata+ kaverina ajattelin et jos koittais tuota 63c sylinteriä solifieteriin,saisko sillä pikksen mäkiin voimaa,  onko eroa vakio sylinteriin,onko kokeilimisen arvoista?näissähän on jossain jo uutena 63cc sylinteri.ajatuksena ei Ole hirmusesti virittää.rullat oli vakiona 5grammaa ja nyt 4 grammaa.variaatorin rajoitin on myös poistettu.????

Tainnut aika moni kokeilla tuon 63cc:n ja todennut 72cc:n hankkimisen jälkeen, että olisi suoraan pitänyt se 72cc hommata. Raskaammat rullat kun laittaa ja isomman pytyn, niin lähinnä se ei huuda niin järjettömästi ja jaksaa kiivetä paremmin mäkiä, muttei se tehoja lisää kovin paljoa.

Siinä missä 2 tahtisessa 50cc -> 63cc olisi selvä ero, niin nelitahtisessa eroa voi olla jopa vaikea huomata.


joni_k

itellä oli pitkään 63 kiinni ja vakio pannuun verrattuna tulee iha eri peli. nyt on 72 kiinni ja ero taas 63 on kyl nippa nappa vakio kamoilla. mut siis jos pitäis valita otan ton 72 jatkossa.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 31.03.16 - klo:19:28
itellä oli pitkään 63 kiinni ja vakio pannuun verrattuna tulee iha eri peli. nyt on 72 kiinni ja ero taas 63 on kyl nippa nappa vakio kamoilla. mut siis jos pitäis valita otan ton 72 jatkossa.

Olisiko se vakio ollut jo vähän väsähtänyt tai vähän turhan pieni suutin? Omassa skodessa vakion sai kulkemaan ihan eritavalla, kun sai säädöt kohdalleen, 90cc pytyllä, sekä isovenakannella ei kovin hirmuista eroa vielä tullut, mutta isompi kaasari noiden kaveriksi jo sitten herätti paketin, muttei tuo nyt siltikään ole hurjasti viritetyltä tuntuva, jos vertaa noihin vanhoihin 2t mopojen virittelyihin.

-Zone-

72cc on kaikin puolin hyvä pytty, mutta ei kannata kokeilla 82cc pyttyä kun se johtaa siihen, että sitten tulee kokeiltua 90cc pyttyä joka johtaa taas siihen, että kohta sitä pitää hieroo isovenaisen kannen kanavista kaikki viimeisetkin virtaavuudet ulos ja sitten kun ei kohta sekään riitä, tulee mieleen, että jos sitä pistäisi sen 72cc kiinni ja ajelisi sitten vaan sillä. ;)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 31.03.16 - klo:19:37
72cc on kaikin puolin hyvä pytty, mutta ei kannata kokeilla 82cc pyttyä kun se johtaa siihen, että sitten tulee kokeiltua 90cc pyttyä joka johtaa taas siihen, että kohta sitä pitää hieroo isovenaisen kannen kanavista kaikki viimeisetkin virtaavuudet ulos ja sitten kun ei kohta sekään riitä, tulee mieleen, että jos sitä pistäisi sen 72cc kiinni ja ajelisi sitten vaan sillä. ;)
;D ;D ;D Juurikin näin siinä käy. En oo viel päässyt tuohon vimoseen vaiheeseen viel.

yamaha

Jos koitan tuota tuota 63cc,eihän nermu kalliita Ole vaihtaa sit myöhemmin isomman  jos tuntuu siltä :)vauhti sokeuskin tulee jossain kohtia kyllä :D


jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 31.03.16 - klo:19:41
Jos koitan tuota tuota 63cc,eihän nermu kalliita Ole vaihtaa sit myöhemmin isomman  jos tuntuu siltä :)vauhti sokeuskin tulee jossain kohtia kyllä :D
Taitaapi varmaan jokanen tällä foorumilla 63cc kokeillut siirtynyt pian 72cc. Osta vaa isompi suoraan. samalla rahalla ja vaivalla kun saa.

-Zone-

Samaa mieltä. Ylitehokasta siitä ei 72cc pytyllä tule (käsi raamatulla lupaan), mutta jyrkistä ylämäistä ei ole enää haittaa ja moposta tulee muutoinkin mukavampi ajaa (surkeiden yksilöiden kohdalla siitä tulee surkean sijasta vähemmän huono). Muu konekin tuntuu kestävän 72cc pyttyä ihan siinä missä vakiookin.

82cc kuormittaakin jo selkeesti enempi alakertaa, joskin ajeleehan silläkin aikansa, mutta asennus ja säädöt on jo kriittisempiä. 90cc pytyillä pitääkin sitten panostaa jo aika paljonkin enemmän asioihin ja hiukankin liian laiha kone usein kostautuu. Öljyt kannattaa vaihdella aika tiuhaan, eikä sen laadussa kannata pihistellä. Sen olen oppinut 82cc ylöspäin kivutessa. 72cc menee musta ihan normi öljynvaihtoväleillä.

Tai noh, näistä voi jotkut olla eri mieltä, mutta omat kokemukset on, että 72cc ei kestoltaan poikkea yhtikäs vakiosta (sikäli kun näissä nyt kestävyydestä voi muutoinkaan puhua), mutta 82cc ylöspäin joutuu usein jo muun koneen kestosta hiukka tinkimään, mutta asia liittyy kyllä virittämiseen muutoinkin.

Nuukailija

Joo, kyllähän tuo 90cc isovenakannella ja isolla kaasarilla on ihan kiva, mutta se on vähän kuten Ferrari 355, jokaisen kerran kun tupin vääntää nurin jännittää, että tuleeko tällä kertaa remonttia, mutta siis varsin mukava, alle 6000 kierroksella se jaksaa mennä varsin jyrkätkin ylämäet ja jopa tuo Soliferi jaksaa lähteä ylämäkeen liikkeelle, mitä se ei vakiona oikein tee, etenkin jos on vähänkin pehmeää.

1/4 kaasulla taidan enimmäkseen ajella tai jopa alle, kyllä se sitä neljääkymppiä silläkin kulkee, ylämäkiin on sitten sitä tehoreserviä, mutta mielessä on käynyt, että se 72cc olisi ehkä mukavempi siinä, ettei jännittäisi kun kahvan kääntää selälleen, että mitä seuraavaksi antautuu, kovin vähän toistaiseksi antautunut, mutta kilsojakin on tullut aika vähän.

Sen olen huomannut, että kun tuo tärisee aika paljon vakiota enemmän, niin nuo katteet alkavat hajoilemaan siitä tärinästä, tänään murtui taas yksi paneeli niin että putosi tielle.

Alan ymmärtämään noita nakuskoottereita pikkuhiljaa.

jwalk

Tulipa näistä mieleen, kun tossa vajaan kuukauden päristelin SYM 2-tahdilla, nii jotenkin siihen luotti alusta alkaen paljon enempi. Ei tullu mieleenkään, että ottais työkaluja mukaan, saatikka etteikö lähtis aina käymään ???
Kiinanihmeellä aina kalut messissä, vaikka vaan Siwalle ajelis ja aina pieni epävarmuus, lähteekö sieltä siwan pihalta käyntiin.
Vaikka on tuo kinkki aina sieltä lähtenytkin.
Joteskin tuntuu, että mulla ny vimonen kiinanihme, mutta on mulla oikeus mieltä muuttaa. Jos tulevaisuudessa ei ole varaa "parempaan", ni kyllä sit taas kinkillä mennään.

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 31.03.16 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 31.03.16 - klo:19:28
itellä oli pitkään 63 kiinni ja vakio pannuun verrattuna tulee iha eri peli. nyt on 72 kiinni ja ero taas 63 on kyl nippa nappa vakio kamoilla. mut siis jos pitäis valita otan ton 72 jatkossa.

Olisiko se vakio ollut jo vähän väsähtänyt tai vähän turhan pieni suutin? Omassa skodessa vakion sai kulkemaan ihan eritavalla, kun sai säädöt kohdalleen, 90cc pytyllä, sekä isovenakannella ei kovin hirmuista eroa vielä tullut, mutta isompi kaasari noiden kaveriksi jo sitten herätti paketin, muttei tuo nyt siltikään ole hurjasti viritetyltä tuntuva, jos vertaa noihin vanhoihin 2t mopojen virittelyihin.


600km ajettuna väsähtäny? toinen skootteri oli 200km. kummassaki sama efekti.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 31.03.16 - klo:21:39
600km ajettuna väsähtäny? toinen skootteri oli 200km. kummassaki sama efekti.

Kiinalaisista nyt ei ikuna tiedä, mutta se toinen vaihtoehto voi olla seokset, jostain syystä aika pientä suutinta on toisinaan kaasareihin laitettu, onkohan jonkinlainen kuristusyritys sekin.




xx851z

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 31.03.16 - klo:21:07
Tulipa näistä mieleen, kun tossa vajaan kuukauden päristelin SYM 2-tahdilla, nii jotenkin siihen luotti alusta alkaen paljon enempi. Ei tullu mieleenkään, että ottais työkaluja mukaan, saatikka etteikö lähtis aina käymään ???
Kiinanihmeellä aina kalut messissä, vaikka vaan Siwalle ajelis ja aina pieni epävarmuus, lähteekö sieltä siwan pihalta käyntiin.
Vaikka on tuo kinkki aina sieltä lähtenytkin.
Joteskin tuntuu, että mulla ny vimonen kiinanihme, mutta on mulla oikeus mieltä muuttaa. Jos tulevaisuudessa ei ole varaa "parempaan", ni kyllä sit taas kinkillä mennään.

Minulla taas on hajonnut kaksi kakstahtiskootteria alle, Aprilia Rallystä petti kiertokangen alapää, Peugeot Speedfightistä meni männänrengas poikki täydestä vauhdista. Kumpikin oli hyvin huollettuja ja rääkkäämättömiä yksilöitä. Itselle on tullut käsitys, että jokainen kakstahti leikkaa kiinni ennemmin tai myöhemmin. Moottorisahoja, raivaussaha ja perämoottorikin on leiponut täydestä vauhdista, kun on tullut tunnit täyteen.

Minulla olleisiin kakstahteihin verrattuna nelari-Kymco on luottopeli ja lähtee aina Siwan pihalta käymään :)
Keep the shiny side up and the rubber side down!

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 31.03.16 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 31.03.16 - klo:21:39
600km ajettuna väsähtäny? toinen skootteri oli 200km. kummassaki sama efekti.

Kiinalaisista nyt ei ikuna tiedä, mutta se toinen vaihtoehto voi olla seokset, jostain syystä aika pientä suutinta on toisinaan kaasareihin laitettu, onkohan jonkinlainen kuristusyritys sekin.

seokset kohillaan ku toimi 63 sellaki ilman vaihtoja.