Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

joni_k

Keskikierroksilta noi kuulostas.. eikai nää kymppitonnin yli kierrä että ehjänä pysyis..  :D

ultravga81

Vähän vanerista ja maalarinteipistä vahvikkeita niin kyllä kiertää 15.000. Sori oli pakko, kun nauratti toisessa topicissa tuo Helkama SC-r:n mainitsema vaneripatentti renkaiden sovittamiseen :D

jwalk


ultravga81

Auts :D Jore-Murmelilla ja "aidolla alkuperäisellä Sotaratsulla"vähän huonompi mopoilupäivä. Noo, näitähän sattuu, uuttaa osaa vaan kiinni ja ajot jatkuu.Vai miten se aina sanoo :)

jwalk

Niin se menee  :) Mullakin pamahti vähän samaan tyyliin, ei sentään koko mäntää kadonnut. Loppupäivä vitutti, mut seuraavana aamuna aloin laittaa kuntoon ja illalla taas ajeltiin  :P

Nuukailija

Onkos muilla käynyt niin, että sport voimansiirtolevyn reikä on sitä takavarin toisen levyn akselia pienempi?

Mulla on virivarasta ostettu takavari ja voimansiirtolevy ja tuo takavarin toinen lautanen omaa sellaisen akselin, että se on kyllä aavistuksen ehkä kartiokas, sentin verran vähän reilusti menee nätisti, mutta sitten jumittaa kiinni, piti ulosvetäjällä ottaa irti toisistaan, vaikka suht pienin käsivoimin sitä yritin saada menemään paikoilleen.

Mittailin mauserilla ja kyllä siinä vaan on sellainen 0,05mm paksumpi se osa minkä pitäisi mennä sport lautasen 0,05mm pienempään reikään eikähän se ole mitenkään mahdollista.

Voi taas olisi sorville tarvetta.

Mikähän tuossa on se normaali välys, riittääkö 0,1mm vai pitäisikö olla enemmän lämpöelämisen takia?

Jos jaksaisi santapaperilla kihnuttaa maalit pois, ehkä se sitten jo menisi :-\


jwalk

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 01.11.15 - klo:18:41
Onkos muilla käynyt niin, että sport voimansiirtolevyn reikä on sitä takavarin toisen levyn akselia pienempi?

Mulla on virivarasta ostettu takavari ja voimansiirtolevy ja tuo takavarin toinen lautanen omaa sellaisen akselin, että se on kyllä aavistuksen ehkä kartiokas, sentin verran vähän reilusti menee nätisti, mutta sitten jumittaa kiinni, piti ulosvetäjällä ottaa irti toisistaan, vaikka suht pienin käsivoimin sitä yritin saada menemään paikoilleen.

Mittailin mauserilla ja kyllä siinä vaan on sellainen 0,05mm paksumpi se osa minkä pitäisi mennä sport lautasen 0,05mm pienempään reikään eikähän se ole mitenkään mahdollista.

Voi taas olisi sorville tarvetta.

Mikähän tuossa on se normaali välys, riittääkö 0,1mm vai pitäisikö olla enemmän lämpöelämisen takia?

Jos jaksaisi santapaperilla kihnuttaa maalit pois, ehkä se sitten jo menisi :-\
Jaa,,,mullahan on tuo sama voimansiirtolevy, enkä ole huomannut siinä mitään erikoisen ongelmallista  :o. Muistaakseni meni ihan heittämällä ja vastikäänhän minä sen paketin purin, kun laitoin sen "twist controllin"

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 01.11.15 - klo:18:48
Jaa,,,mullahan on tuo sama voimansiirtolevy, enkä ole huomannut siinä mitään erikoisen ongelmallista  :o. Muistaakseni meni ihan heittämällä ja vastikäänhän minä sen paketin purin, kun laitoin sen "twist controllin"

Sehän voi ihan hyvin olla tuo takavarikin jossa toleranssissa vähän heittoa, selvästi naftimpi se on voimansiirtolevyyn kuin nuo muutamat muut yksilöt, mutta kuvittelin olevan vaan uutuuttaan tuollainen.

Laitoin omaan takavariin niitä kuulia ja se ei tarvinnut tosiaan mitään muuta kuin kuulat väliin, näyttää pysyvän nipussa ihan hyvin noin, kovin suurta vaikutusta ei käsin rutistellessa tuntunut, mutta ajossa kai sen näkee mitä tuo vaikuttaa.

Jokunen milli preloadia tuosta taisi tulla jouseen, ehkä se vaikuttaa sitten myös vähän samoin kuin jäykempi vastapainejousi, mutta ellen sekoittanut jousia, niin tuota kompensoimaan katselin kyllä muutaman millin lyhyemmän jousen.

Kokeeksi laitoin 80 suuttimen siihen 24mm kaasariin, 90 suuttimella aiemmassa kokeilussa mokoma tukehtui bensaan.

-Zone-

#1523
Sananen tuulettimista. Itsellä on se vähän erikoinen perus baotianin vakiotuulettimen peilikuva jollaisia en ole nähnyt missään, mutta pistin merkille, että kymcojen tuulettimetkin on baotianeista hiukan poikkeavia. Kuinkahan mahtaa olla erot jäähdytyksessä?

Se oma peilikuvatuuletin(*) on tehokkaampi mitä tuo perusmalli, mutta mitenköhän on ton kymcon tuulettimen kohdalla. Virivaran tuuletin kun on liian hauras, että sillä voisi lähteä juurikaan kotikylän kirkontornin näkyvyyttä kauemmas.

Tuossa baotianin perustuulettimessa siis hiukan mietityttää tuo kun osassa kohtaa tuulettimesta ilmavirta joutuu menemään läpi melko pienestä lävestä. Kymcon tuuletin poikkeaa tuolta osin ja siinä virivaran tuulettimessahan siivet on jo varsin kaukana toisistaan.


E: * http://aijaa.com/0duwil

pera8x

tuo pyörimissuunta, tai tuulettimen siipien suunta vaikuttaa kyllä merkittävästi. kaverin autossa oli lämppärin puhaltimessa jotain vikaa, kun ei ilma kulkenut, mutta hurina vaan lisäänty jos laittoi puhallusta isommalle. aikamme sitä tutkittiin, niin hokasin, että puhallin pyörii väärään suuntaan. johdot toiste päin ja kas! alkoi ilma virrata. eli on vaikutusta ja paljon.

openflow

On yllättävän hankala arvioida tuulettimia silmämääräisesti, lähes aina pitäisi päästä testaamaan. Kymcon tuuletin voi olla vakiota huonompikin. Sitä kun omistaisi 3D-tulostimen voisihan sitä testailla :)

pera8x

joku näppärä piirtää cadilla kuvat ja teettää alumiinista cnc:llä puhaltimia, niin ei siivet lentele ja voipi suunnitella niin ison, kun sinne koppaan vaan mahtuu. ei välttämättä olisi edes kovin kallista, jos useamman tekis samantein ja möis niitä vaikka täälä eteenpäin. tai joku kimppatilaus tms.

kaveri joskus rakensi taskulampun ja teetti alumiinisiä runkoja 10 kpl. olin ihan ällikällä lyöty kuinka halpaa se homma oli. mielikuva oli, että sairaan kallista puuhaa, mutta se olikin ihan peruskuluttajan lompsalle sopivaa hommaa.

joni_k

periaatteessa samalla jos sais vähän lisää painoa tois vääntöä lisää. toisaalta kierrosherkkyys kärsii.

joni_k

ootteko muuten huomannu että männissä ois väärin merkinnät kumminpäin mäntä tulee. eli siis in lukee pienemmässä männän kolossa. just tossa vaan kattelin gy6 mäntä videoita ja siinä esiteltiin mäntiä joissa merkinnät väärin laitettu.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 04.11.15 - klo:11:36
ootteko muuten huomannu että männissä ois väärin merkinnät kumminpäin mäntä tulee. eli siis in lukee pienemmässä männän kolossa. just tossa vaan kattelin gy6 mäntä videoita ja siinä esiteltiin mäntiä joissa merkinnät väärin laitettu.

en yhtään ihmettele, vaikka tollasiakin mäntiä löytyisi markkinoilta. joskus, kun olin hetken aikaa noita kiinalaisia vempeleitä myyvässä/huoltavassa liikkeessä töissä, niin siinä kun kasailin noita mopedeita tuli yks aika huvittava seikka vastaan. kiinalaiset kopioi kaiken, aivan kaiken. osan ihan hyvin ja osan sitten taas vähän vähemmän hyvin. siinä oli jollain kinuski insinöörillä menny systeemit sekasin, kun pakoputken lämpösuojaan oli painettu teksti !TOH ja kämmenenkuva, missä oli poikkiviiva ylitte. eli peilikuvana tuo varoitus. ;D

ei se vauhtipyörän paino suoranaista vääntöä miksikään muuta. ehkä väännön tunnetta voi ilmetä, kun kone käydä puksuttaa pienemmillä kierroksilla, eikä sammu niin herkästi varsinkin, jos on manuaali vaihteinen peli.