Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 17.06.15 - klo:20:39
Tuosta vissiin selviää https://youtu.be/pZS0ENIIT0M

Tube ei ole hetkeen enää toiminut tällä antiikkikoneella, niin ei onnistu katsominen :(

jwalk

#1306
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 17.06.15 - klo:20:36
Viri ja Varan työkalu venttiileille on kyllä oikein näppärä, etenkin kun laittaa venat kiinni se tuntui olevan erittäin kätevä, irroituksessakin toki, vaikka suht helpostihan sopivalla hylsyllä tuon venan saa irroitettua, kätevä käsistään varmaan myös kiinni.

Millainen homma se kampuran vaihtaminen on? Vähän kutittelisi isomman pytyn kera kampurakin uusia, niin olisi sitten kaikki laakerit mopossa uutta, mutta onkohan paljonkin tuskaisempi homma kuin perän laakereiden vaihto? Niin ja tarvitseekohan jotain speciaalia varustetta?

90cc satsin tilasin, virinokat, suuttimet yms. mukana, en tiedä tuleeko se, 24mm kaasarin otin samalla, kun ei tuosta CVK:n säätelystä tule yhtään mitään, neula pitäisi olla erilaista mallia, mutta ei noita myydä kuin amerikassa, no ehkä ei tarvitse tuosta murhetta kantaa kunhan paketti saapuu.

Ajattelin 8.5g rullia ja vähän kireämpi jousi takavariin tuolle kaveriksi, vauhdiksi riittää se 45, mutta vastatuuleen pitkää mäkeä pitäisi jaksaa mennä ilman että tarvitsee kaikkea repiä ulos.
Kampuran vaihto varsin helppo sellaiselle, kuka omaa perus mekaanikon taidot, kirjoituksista päätellen ei ole sulle ongelma. Itsehän tein konerempan talvella. Uutta tuli myös öljypumppu ja nokkaketju, tai noh..Eipä sinne vanhaa jääny ku lohkot. Perustyökaluilla pärjää.
Tiesitkö, että 24mm tarvii omanlaisen imukaulan? Ja vakioputsari ei tahdo sopia, pari milliä isompi liitäntä..
Ei ole mikään helppo säädettävä tuo iso kaasari, mutta onnistuu kyllä.
Kun nyt vauhtiin olet päässyt, ni harkitse myös stroukkikampuraa, pidempää iskua. Virivarassa oli,kun minä ostin kympin kallimpi kuin vakio..


xx851z

#1308
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 17.06.15 - klo:20:36


Millainen homma se kampuran vaihtaminen on? Vähän kutittelisi isomman pytyn kera kampurakin uusia, niin olisi sitten kaikki laakerit mopossa uutta, mutta onkohan paljonkin tuskaisempi homma kuin perän laakereiden vaihto? Niin ja tarvitseekohan jotain speciaalia varustetta.

Ei ole paha rasti, youtubesta löytyy hyviä videoita aiheesta kuinka gy6/139qmb- moottori puretaan ja kasataan. Osat suunnilleen ladotaan paikalleen. Magneeton ulosvetäjä taitaa olla ainoa erikoistyökalu.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

jwalk

Lainaus käyttäjältä: JaskaPappa - 17.06.15 - klo:20:48
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765040/Venttiilijousipuristin-3-9yleismalli

Tällä varmaan saa venttiilit irti ja takas?
Voipi olla liian läski mopon kannelle..Jos tuo 3" tarkoitta miniväliä, ni ei modaamatta onnistu

JaskaPappa

Voipi olla liian läski mopon kannelle..Jos tuo 3" tarkoitta miniväliä, ni ei modaamatta onnistu
[/quote]

Meinaakko läskillä että on liian iso lautaselle vai että puristus matka ei riitä?

Ei taida tämä Bilteman versio olla sen sopivampi?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Moottori/Venttiilijousen-puristin-2000016983/

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 17.06.15 - klo:20:45
Kampuran vaihto varsin helppo sellaiselle, kuka omaa perus mekaanikon taidot, kirjoituksista päätellen ei ole sulle ongelma. Itsehän tein konerempan talvella. Uutta tuli myös öljypumppu ja nokkaketju, tai noh..Eipä sinne vanhaa jääny ku lohkot. Perustyökaluilla pärjää.
Tiesitkö, että 24mm tarvii omanlaisen imukaulan? Ja vakioputsari ei tahdo sopia, pari milliä isompi liitäntä..
Ei ole mikään helppo säädettävä tuo iso kaasari, mutta onnistuu kyllä.
Kun nyt vauhtiin olet päässyt, ni harkitse myös stroukkikampuraa, pidempää iskua. Virivarassa oli,kun minä ostin kympin kallimpi kuin vakio..

Imukaula tulee kaasarin mukana, putsarin sovittelu voi olla haastavaa tai sitten ei, onhan toi kuumailmapuhallin, sen näkee sitten, jos ei onnaa, niin pitää sitten hankkia turhan meluisa putsari.

Harmillisesti virijavarassa ei enää ole sitä stroukkikampuraa, eikä 72cc pyttyäkään.

Tuo magneeton ulosvetäjä löytyykin jo, joten täytyy harkita jonkinlainen kampurakin, kun onhan tuo nykyinen jo pyörinyt lähes 8500km.

Käytännössä kone olisi sitten uusi, ainakin melkein.

JaskaPappa, mun mielestäni noi kaikki puristimet on liian järeitä, ei onnistu, tuollainen sopiva hylsy on ihan riittävä, jos vaan meisselikahva on sille hylsylle.

Taisin tosin yhdestä omasta kannesta ihan peukuilla puristella toisen venan irti, vähän kipeäähän se teki toki, hommasin sitten sen venan irroitustyökalun, joka on käytännössä kaksi erilaisella mitalla olevaa putkea.

jwalk

#1312
Lainaus käyttäjältä: JaskaPappa - 17.06.15 - klo:21:02
Voipi olla liian läski mopon kannelle..Jos tuo 3" tarkoitta miniväliä, ni ei modaamatta onnistu

Meinaakko läskillä että on liian iso lautaselle vai että puristus matka ei riitä?

[/quote]
No, sekä että..Mut tämä oli puhtaasti arvaus, ei tieto. Arvaus perustuu siihen,että 3" on noin 76mm, kun venttiilin pituus on 64 tai 69mm, kuten en tiedä tuosta bilteman mallistakaan. Kuvasta paha sanoo..
Ja kaikenlaiset irtonaiset välipalikat on persiistä, varsinkin kasaan laittaessa

-Zone-

Tuo on hiukan samantyylinen mitä omakin. Voi tuon rakentaa puustakin. https://youtu.be/eMnVxzdn39c

JaskaPappa

Ok käyn huomenna Biltemassa kattomassa vekotinta.

kkossc2

Mie käytin tuota Bilteman puristinta. Sillä onnistuu, kunhan laittaa jatkokappaleeksi esim. sopivan pituisen hylsyn.

Ei varmaan kaikkein kätevin laite, mutta tulipa tuolle jotain 25 vuotta jouten olleelle pelille käyttöä :)

Coastside

#1316
G-puristimen voi tehdä vanerista joka mätsää paksuudeltaan haluttua leveyttä jolla saa tilaa asettaa kiilat ja siihen haarukka. Kita kannen mukaan ja painikevipu (toisen suunnikkaan jatke, n, 3x) on hyvä olla suunnikas. Ulkomitoilla muuten ei ole merkitystä eikä muotoilullakaan. Työkalut ovat saha ja pora ja ruuvari.
Tein painikkeen kulmaraudasta ja puristimen kierretangosta, mutta se on tarkempi tehdä. U-profiilista saa helpommin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

#1317
Tuollanen on mun venapuristin

http://aijaa.com/dz6hA6

Coastside

#1318
Tuollaiseen voi myös liimata lujitteen (narun) kanssa U-profiilin pätkän ja tehdä ruuviin venan päähän sopivan painikkeen. Yksi epoksituubipari riittää. Profiiliin voi tehdä keskittimet sahaamalla ja taivuttamalla liuskat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JaskaPappa

Joo bilteman puristimella onnistu kun käytti holkkia jatkona. Ei se hyvä ollu eikä edes kätevä, mutta homman sai tehtyä.

Yläkerran ajoituksesta kyssäri. Löysin yutube vidoita aiheesta ja T pitää olla sen merkin kohdalla. No pistin sen T:n siihen merkin kohtaan.
Jäi vain askarruttaan kun siinä ihan T:n vieressä on viiva, ettei se nyt olis sen T:n merkki viiva. Siinähän on T-viiva-viiva-F.

Tässä kuvat aiheesta:
https://onedrive.live.com/redir?resid=C3C2C8D89F827486!39412&authkey=!AHvaAfNwwEf7pSo&ithint=folder%2c