Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-T tuoreöljyvoitelu

Aloittaja juhsav, 03.09.09 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

juhsav

Juu elikkä semmosta että. Vaihdoin tossa scootteria ja edellinen oli Peugeotin speedfaitt 2 ja sen kun ostin väitti myyjä että sen tuoreöljyvoitelussa kannattaa ehdottomasti käyttää vain täys-synteettistä 2 tahti öljyä! No vaihdoin pögötin toiseen pögöttiin eri liikkeessä elikkä nyt on alla jetforce ja kun tuosta öljystä kysyin myyjältä tässä liikkeessä taas kauhisteltiin että ei missään nimessä saa käyttää täys-synteettistä öljyä vaan puolisynteettistä ja ihmettelivät ettei kone ollut leikannut kiinni!!! Niin otappa nuista nyt sitten selvää osassa purnukoissa lukee sitten viel niin kivasti että osasynteettinen toisissa semisynteettinen ja joissain taas puolisynteettinen eihän noita kukaan osaa ostaa tana!!!!!!!
Kertokaa joku viisas että mistä semmosen öljyn oikeen löytää????
Juha

Coastside

No, nuo väitteet merkin edustajan taholta vaatisivat kirjallisen selityksen, koska sillä viitataan itse aiheutettuun vioittamiseen jos käyttää "väärää öljyä".

Nelitahtisiinkin tarkoitettu voitelee mutta karstoittaa konetta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Veikkaisin, että myyjä varoitteli sen takia, koska osa täysynteettisistä 2T öljyistä on tarkoitettu vain esisekoitukseen. Eivätkä näin ollen sovellu tuoreöljyiksi, yleensä se lukee purnukan kyljessä käykö soppa tuorevoiteluun vai pelkästään esisekoitukseen. Osasynteettinen, semi ja puoli on kaikki samaa tavaraa, jos purnukan kyljessä lukee fully synthetic niin se on täyssynteettistä.. Itse olen käyttänyt semiä ja täyssynteettistä jo kymmeniä vuosia, eikä pelit ole öljyjen takia hajonneet.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#3
http://www.neste.fi/binary.asp?page=3308&field=FileAttachment&version=11
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish/LCW/Files/Mobil_product_catalogue.pdf

Öljyoppaita jossa suositetaan API-TC luokituksen saaneita kuumana käyviin kaksitahteihin.

Öljyssä voi olla liukenemista auttava liotin, josta johtuen sellainen sekoittuu paremmin bensaan. Sen puute voi aiheuttaa sekoituksen hitautta, josta voitelu kärsii, mutta lopulta kaikki öljyt sekoittuvat. Muinoin paras öljy oli risiiniöljyä mutta se erottui seisoessa, vaatien sekoittelua, jottei leiponut kiinni.

http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLFIFIPVLMOMobil_Extra_2T.asp
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil1_Racing_2T.asp

Nuo ei ainakaan tee eroa sekoitustavan suhteen ja on esiohennettua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Onkos heittää esimerkkejä mitkä öljyt eivät sovi. Koskaan ennen moista kuullut että jotkut eivät sopisi tuorevoiteluun. Kun itse en ole koskaan ole ollut tekemisissä tuorevoitelun kanssa aiemmin. Katselin tuossa Nesteen 2t Super racing öljyn purnukkaa ja ei siinä ainakaan mainita mistään moisesta. Olisi mukava tietää ettei turhaan konetta hajota.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

A_sentaja

Nesteen 2T racingia minäkin mopoissa käytän. Mutta esim motul 800 offroad öljy on esisekoitettava ja bel ray H1R. Niissä myös selkeästi mainitaan ,"vain esisekoitukseen".. Eli jos tuota mainintaa ei ole, niin voit huoletta sitä käyttää. Selkokielellä jos täyssynteettinen sisältää esteriä, niin se on vain ja ainoastaan esisekoitukseen..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Pyrres

Hyvä tietää moiset. On kyllä jännä ettei missään moisia isommin mainita. Ensimmäistä kertaa kuulen moisesta ettei sovi tietyt 2t öljyt tuorevoiteluun. No toisaalta, silloin kun edellisen 2t mopon kanssa pelasin niin oli aina sekoitetut joten ei tarvinnut miettiä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

Lainaus käyttäjältä: juhsav - 03.09.09 - klo:20:52
Juu elikkä semmosta että. Vaihdoin tossa scootteria ja edellinen oli Peugeotin speedfaitt 2 ja sen kun ostin väitti myyjä että sen tuoreöljyvoitelussa kannattaa ehdottomasti käyttää vain täys-synteettistä 2 tahti öljyä! No vaihdoin pögötin toiseen pögöttiin eri liikkeessä elikkä nyt on alla jetforce ja kun tuosta öljystä kysyin myyjältä tässä liikkeessä taas kauhisteltiin että ei missään nimessä saa käyttää täys-synteettistä öljyä vaan puolisynteettistä ja ihmettelivät ettei kone ollut leikannut kiinni!!!

Mulla on se käsitys että ruiskukoneissa ei saa missään nimessä käyttää täyssynteettistä öljyä juuri tuon kiinnileikkaamisen vuoksi. Eikös jetforce ole nimenomaan ruiskukone?


Coastside

Tehdään nyt selväksi mitä synteettinen tarkoittaa. Se tarkoittaa valmistustapaa, missä vaikka kaasusta lähtien koostetaan molekyyliketjuja. Siitä syystä se on juuri sellaista kuin halutaan.

Raakaöljypohjaisilla on ongelmana se että niissä on haitallisiakin aineita kuten rikkiä, josta tulee rikkihappoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FrozenCorpse

Teboilin 2T Bike on tähän mnnnessä parasta.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Pyrres

Ihan mielenkiinnosta niin miten eroaa muista, savuttaa vähemmän, haisee vähemmän vai miten?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

karkulainen

87% 2T- mopoilijoista vihaa ko. tuotetta, kuulema savuttaa enemmän, karstoittaa putken nopeasti, haisee jne.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

janite2

^
Öö, 4,90e/litra... ;D

Ja aina nää 2-T myllyt savuttaa... Ihan sama vaikka mukana olis ugandalainen henkiparantaja...


Tietty, jos haluaa maksaa 23,90e/litra, kyllä mää sitte tiedän erittäin hyviä öljyjä... Mutta ei nää nyt sellasia tartte, riittää että sitä menee sinne oikea määrä...
Kisakoneet on sitte hieman eri asia... Niissä ei hirveemmin säästellä.
Joskus kun ajoin crossia, niin harkkapyöriä ajettiin ihan normikamalla,  kisapyörään sitte tungettiin parempia möhniä...
(harkkapyöränä oli edellisen kauden kisakone, mikäli se oli edes jotenki kasassa...)

FrozenCorpse

Teboililla 2T Bike on 8,50e/l. Synteettisenä se on vähäsavuinen ja pitää koneen puhtaampana perinteisiin mineraalisörsseleihin verrattuna. Itsellä kone kulkee nätimmin tuon kanssa.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

janite2

Frozen:
Käyppäs kattomassa jostain Honkkarista tai Tarjoustalosta tms. halpamarketista, niin hinta putoo vieläki... Tai motonet tms...