Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Love

Aloittaja Love82, 30.05.07 - klo:19:23

« edellinen - seuraava »

Samppa

Jep. Kuten openflow kirjoitti.

Hanasta:
- säätöreikä on pystysuoraan (suorasyöttö=PRI).
- säätöreikä on vaakasuoraan (alipaine=ON)

Eli jos PA-järjestelmä on tyhjätty, kaasaria irroiteltu tms. niin hana aluksi PRI-asentoon ja kun käynnistyy niin ON-asentoon.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

teepee

Lainaus käyttäjältä: openflow - 11.05.11 - klo:00:36
Neula ei ehkä pysy paikallaan vaan saattaa mennä jousesta läpi, jos sitä klipsiä ei ole neulan e-sokan päällä. Neula on jollain tavalla lukittava paikallaan, muuten kaasutin toimii ihan miten sattuu.

Joo, niin itsekin päättelin...todennäköisesti klipsi on hukkunut purkaessa, tuskin olisi toiminut niin hyvin
viime kesänä ilman klipsiä...Kiitos taas!

teepee

Ei starttaa vieläkään...ei... >:(
Mitähän tuossa vielä kannattaisi tarkistaa? Tulppa on siis eka polkaisusta (ainakin tuntuu siltä) heti ihan märkä...
Purin siis viime syksynä tuon kaasarin, ja vaikken ymmärrä kaikista sisuskaluista mitään, niin ainakin yritin laittaa kaikki ennalleen...
voisiko siellä olla jokin vielä pielessä...? Letkut on sitten myös toinen juttu...tuolla alipainesäätimellä (/vast) on varmaan väliä kummin päin se
on, pystyykö sen tarkistamaan jotenkin...Voiko tyhjäkäyntiruuvilla tai siinä ryyppymekanismissa olevalla säättöruuvilla olla niin suurta merkitystä käynnistymiseen? Kipinää tulee, eli se on ainakin varmaa... Se että bensa on viimevuotista, ei varmaan ole väliä kun tulppa on heti kastunut...

-TP-

teepee

Otin vielä kaasarin pöydälle ja huomasin tuosta ryyppysysteemistä sen, että viistepäinen muovitappi oli ihan sen "putken" päässä, eli ei voinut toimia... Vielä tuosta kuvasta Samppa, jonka laitoit aiemmin,

http://www.skootterini.com/joomla/images/Kuvat/Loven%20ryyppy.jpg

onko tuo suurempi jousi varmasti kuvassa oikealla paikalla? Jotenkin sijoittaisin itse sen ihan ensimmäiseksi putkeen, jolloin se ratkaisisi ongelmani, kun se pitäisi muovitapin jännityksessä oikealla kohdalla, ja toisaalta kuparitapin lämpölaajeneminen liikuttaisi tappihässäkkää voimakkaammin kuin jousi...??

Toinen mitä huomasin, että se kuparitappi ei ollut ihan tiukasti reiässään, vaan pääsi liikkumaan jonkin verran...onkohan tuo ok..?
Kaasarin ja sylinterin välissä oli 2 tiivistettä ja kumimainen paksumpi "välilevy", noihan vaikuttaa siihen istuvuuteen...

Joka tapauksessa mopeedi ei herännyt vieläkään henkiin, vaikka kokeilin kyllä tuota ryyppyä omalla tavallanikin...
Tulppa kastuu heti...  olisikohan se neulaventtiili sitten entinen...

-TP-

Samppa

Olet oikeassa. Jousi on näköjään väärässä kohdassa kuvassa (otin pari kuvaa ja tuo on juurikin se väärä). Eli tuo harvalukuisemmalla kierteellä oleva iso jousi tulee siihen muovitappiin (koko kaasarissahan on kolme jousta), jossa on viiste.

Kuparitapin liukumisesta en osaa sanoa, koska kaasaria ei ole käsissäni enkä tuota muista ja en nyt viitsi purkaa kaasaria, kun toimii hyvin.

Neulaventtiilit ovat kulutustavaraa. Huono kunto näkyy usein ihan silmämääräisestikin pienenä urana neulaventtiilissä. Jos kone on päässyt kunnolla täyteen bensaa, pitää se kuivattaa. Kuivattaminen onnistuu vaikka siten, että:

1. Tulppa irti.
2. Kaasarista bensaletku irti.
3. Rätti tulpan reikään.
4. Starttia niin kauan kuin reiän kautta roiskuu bensaa rättiin.
5. Jätetään kuivamaan vaikka aurinkoon, jossa bensat kyllä haihtuvat ajan mittaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

teepee

Ihanaa Leijo...Eiku SE KÄY, SE KÄY SITTENKIN !!  :)

Annoin eilen Leijonien kultamitalijuhlaa odotellessa vielä lähihoitoa Lovelleni, ja sehän innostui käymään kuin nuori vasikka
laitumelle päästyään !  Mielitietty savutti niin maan perusteellisesti tallin täyteen savua ja tyhjäkäynti oli jossain 7000 tienoilla, mutta kävi kuin kävikin, kunnes bensa loppui... Shellillä käynti ja tankkaus ja käynnistyi eka polkaisulla...tyhjäkäynti kohdalleen ja känti oli kuin mummon singerissä...

Vian perimmäiset syyt (näin luulen...) :

- ryypyssä oli jousi väärässä paikassa
- alussa kohon luistista puuttui neulaa paikoillaan pitelevä rikka
- loppupuolella kaasari tulvi ihan kunnolla koneen "täyteen"

Eli oppivuodet tuli ainakin siinä, että kannattaa dokumentoida tarkasti kun purkaa jotain... Toisaalta tuli loven kaasarioppia
ihan kunnolla...nyt on ainakin pieni käsitys mitä mikäkin kilpukkaa mahtaa tehdä...

Kiitos myös vian hakuun osallistujille !
Ja eikun mopoa kasaan ja baanalle... 8)

-Tommi-


jalat

#81
Kuinkas kovaa teillä nämä lovet kulkee?
Entä kuinka menee ylämäkeen ja kuinka kiihtyy ylämäkeen?

Niin ja mites huoltovapaita nämä ovat? Ketjuvetoinen, niin eikös tämän pitäisi olla aika paljon huoltovapaampi mitä nykyskootteri?

Tuossa muutaman kymmenen kilometrin päässä olisi Love myytävänä ja tavallaan vähän houkuttaisi ostaa tuon vanhan kiinanskootterin tilalle tai kylkeen :)

Entäpä onko näissä saman suuruinen liikennevakuutusmaksu, kuin mitä on esim kiinanskoottereissa? (taitaa olla kaikissa sama)

Juhuu! Loven omistajat. Kertokaas Loven menohaluista.
Ja saako Loveen jonkin sortin viriputkea tai jotain jolla sen saisi kulkemaan sen 55km/h.
Ettei jäisi taajamassa jalkoihin.

Itse pohdin juuri yhden Loven ostamista.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

No huh. Noihin ääniin voisi jo virkavallallakin olla sanomista :D
Ei kuitenkaan tuollaista. Maltillisempaa. Ja menohaluina  se 50-55kmh riittäisi ihan sopivasti.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Samppa

#84
Mitähän tämä kulkee? Melko hiljaa verrattuna nykyskodeen. Menisikö noin 40 maksimissaan... Tämä on sellainen kasaricruisailufiilistelypeli.

Lovessa on tosiaan 2-pykäläinen automaattilaatikko. Laatikko on peruskestävyydeltään varmasti erinomainen, kunhan öljyjä vaihtaa silloin tällöin. Jos tähän lisää vauhtia haluaisi, niin isompaa sylinteriä ja kaasaria kiinni. Myös putki on Lovessa todella ahdas ja varmasti tehosyöppö (näin kaksarissa). Viriputkista en ole ikinä Loveen kuullutkaan ja esim. PV:n putket ei tähän ainakaan suoraan sovi (alkukäyrä täysin erilainen). Ainakin Tampereella on pari melko "piristettyä" Lovea liikenteessä.

Ylämäkeenhän tämä hyytyy näin 90 kiloisen alla ihan mukavasti, mutta alamäet menevät sitten massalla vähän kovempaa. Liikennevakuutusmaksu on se "perus" eli edullisimmillaan noin 140 euroa / vuosi. Lovella ajo tuntuu nykyskodeihin verrattuna enemmänkin moottoroidulta polkupyörältä kuin skootterilta. Tätä aiheuttaa pienen rengaskoon ohella myös skootterin keveys.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jalat

Täytynee miettiä vakavasti uudelleen koko osto hommaa. Jos sitä ei helposti saa kulkemaan taajamissa olematta tukkona, niin sitten tuo kiinanskootteri saa jäädä. Toki eri asia on jos jostain saisi valmiiksi pirteästi kulkevan loven :)

Aika vähän googlella löytyy yhtään mitään koko suzuki lovesta.
Tampereella näin viikko sitten marimekon unikkokuviolla maalatun valkoisen loven. Josta puuttui osa katteista, mutta ihan siisti oli silti. Ihan siististi istui siihen se unikkokuosi.

tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Samppa

Itselläni on tämä ihan retroilua varten, eikä ole mitään aikomustakaan virittää. Pyrin pitämään laitteen niin alkuperäisessä kunnossa kuin vain on mahdollista. Nopeampaa vauhtia varten on muut vehkeet. Varmasti suurin tehoa vievä elementti on tässä tuo putki.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jalat

Mjoo silleenhän se on mukavaa leppoisaa menoa. Mutta kun meillä tuo on päivittäisessä työmatkakäytössä, niin on se kurjaa jos bussit ryhtyy ohittelemaan muutenkin kaposilla teillä. Menee mielekkyys kun kokoajan saa pelätä koska kauniimpi osapuoli jää jonkun bussin tai muun alle.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Samppa

Jep. Rehellisesti sanottuna, jos skootteri tulee ns. "normi ajoa" varten, niin ajettavuudeltaan siihen hommaan löytyy todella monta parempaakin vaihtoehtoa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

teepee

Alkaa käydä Love myös sijoituskohteena; Maineikkaalla motosaitilla on nytkin Love myynnissä jo lähemmäs tonnia kohoavalla hinnalla...  ;D