Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sähköongelmia (sulake palaa, heti kun virrat laittaa päälle)

Aloittaja jh10000, 25.05.13 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

jh10000

Suht uus solifer retro. Sähköt ei toimi. Akkujohdosta sulake oli palanut, ostin uuden akun ja sulakkeet. Edelleen polttaa aina sulakkeen kun laittaa virrat päälle. Päällisin puolen ok, ei ruostetta ja navat hyvässä kunnossa. Osaakohan joku auttaa mitä tehdä?

InsOmnia

Alkoiko vaiva ihan itsekseen, vai tuliko vaihdettua esimerkiksi cdi-boksi?

jh10000

en ole vaihtanut boksia. Itse asiassa en ole tehnyt sille mitään virityksiä tai muunnoksia. Olen säilyttänyt talvet tallissa, tosin vika ilmestyi jo viime syksynä kauden lopussa. 2v vanha, ajettu vain 350km...

InsOmnia

Silloin on joku oikosulussa ja pahasti.  :o Seuraavaksi selvittelemään, että mikä on oikosulun syy. Uusi sulake paikalleen ja valokatkaisija off asentoon ja varmistus että ei ole vilkku tai mikään muukaan sähköverme toiminnassa. Tällä pois-suljetaan valojen aiheuttamat oikosulut. Seuraavaksi tasasuuntaaja irti ja taas kokeilemaan ja sitten cdi-boksi irti jne...

pekpel

Hankaumia johdoissa, tummentunut liitin, sulamisen jälkiä
Näitä hakisin ensin ja sitten InsOmnian mallin mukaan...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pena

vastaavassa tapauksessa minulla, joutui vaihtamaan vilkkureleen.

jh10000

Kiitokset vaan neuvoista. Tuosta vilkusta aloitan sillä tuli juuri mieleen että vilkku toimi enää vain toiseen suuntaan syksyllä.

Coastside

Sulakkeen paikalle 50 W polttimo kertoo jos virtapiirissä on jotain mätää. Se palaa kirkkaasti vain oikosulkukohdassa. Muissa kohdin se on sarjassa laitteen kanssa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.