Kuulalaakereissa on rasvaa, tai ainakin pitäisi olla. Ehdin ajella ehkä 100km Malossin sinisellä jousella, kun laakereissa oli enää tummaa öljynkaltaista ainetta jäljellä.
Valitat variaattorin kuumuutta. Pitäisikö miettiä mistä kuumuus tulee? Voin kertoa: hukkaenergiasta. Energiaa menee hukkaan, eli muuttuu lämmöksi turhan paljon, jos kitkaa on liikaa. Eli ei siitä ainakaan haittaa voi olla, jos löysempää jousta sinne vaihtaa, kunhan remmi ei vaan luista. Alkuperäinen jousi on mitoitettu tehokkaamman moottorin mukaan. Näitä samoja laitteita myydään myös isommalla sylinterillä, eikä olisi mitenkään erikoista, että laittavat kustannussyistä saman jousen variaattoriin moottorin iskutilavuudesta riippumatta. Tämän puolesta puhuu nimenomaan se, että laakereiden rasvat eivät kestä yhtään jäykempää jousta, sen jäykemmän jousen aiheuttaman kuumuuden takia. Monissa muissa kuin kiinalaisissa jäykemmän jousen voi laittaa ilman ongelmia, ei kai niitä jäykempiä jousia muuten myytäisikään.