Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorihihnan kestävyys

Aloittaja Make, 03.08.07 - klo:10:12

« edellinen - seuraava »

huoltomies

Mistäs noita gatesin hihnoja saa?

Plom

huuto.netistä ja virijavarikin niitä myy joitain kokoja.

hannu8619

Tänään vilkaisin hihnaa ekan kerran, nyt on mopo 3200 ajettu ja hyvässä kunnossa oli remmi, en tiedä liekkö sitten alkuperäinen, ihan yhtä leveä oli kuin uusi hihna, joten en vielä rupea vaihtamaan. Tuli samalla putsailtua ja rasvattua poljinsysteemi ja bendix.  :)
Baotian bt49qt-11

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Olen jo neuvonut että kannattaa pestä varikoppa ja lohko hyvin niin sitten siitä noesta näkee alkaako hihnan lähtö lähetä. Hihnan voi irroitettuna panna vaakaan niin näkee grammoina hävikin, joka on suorassa suhteessa kulumiseen ellei murtumia näy. Se taas vaatii irroitusta ja taivuttelua nähdä viat. Halppikset näyttää kuitujaan pinnan irrotessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

hannu8619

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 27.04.10 - klo:22:51
Mitä merkkiä edusti?

Prkl, en muista joku R:llä alkava taisi olla
Baotian bt49qt-11

viisnelonen

4000km ajettu BANDO hihna Fude Classicissa, ollut uudesta asti. Oli kaventunut 15 mm:iin joten uusittiin Bikenet:in standardihihnalla (kiinalainen ??) pari viikkoa sitten. Bando oli vielä ok näköinen mutta koppa täys töhkää ja alkoi kumi haista sekä nytki liikkeellelähdöissä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

huoltomies

Mulla on kiinan remmejä ollut,nyt viimesellä ajettu yli 6000 kilometriä,ei juurikaan kulumisen merkkejä,kaventunut on noin millillä ehkä reilulla,merkki joku autobelt?

Eki

Erityisen mystinen juttu kyllä on, kaverilla tuntuisi olevan kaikki kohdallaan, mutta jokin mystinen vika rikkoo hihnan alta aikayksikön, itse ajelen gatesin hihnalla noin 2000km, toki kestäisi ajaa toisetkin kaksi tonnia, mutta vaihdan sen kuitenkin uuteen noin 2000km:n välein viimeistään, myös variaattorin rullista ja liukupaloista pidän ehdotonta huolta. Myös variaattorissa lautasen lonksumattomuudesta ja hihnasta pidetään hyvää huolta, sillä uusi variaattori ei hyvin ihmeellisia maksa edes täydellisenä esim. virijavara.fi puotissa, kaikkein kallein on mielestäni jm-racing!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

purgiaali

No huh! Ekin vaihtotahdilla ei kyllä pääse hihna pettämään. Omassa soliferissa eka gatesi pyöri 9000km ja toinen nyt jo yli 10000km.

Kymco

Kyllä tuntuu tosi oudolle tuo hihnahärdelli :o
Mulla orggishihna oli paikoillaan yli 17 000km ja olis vielä ajellut, mutta pientä halkeilun alkua oli, niin vaihdoin.
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

tommi

Ihmettelen minäkin tuota Ekin vaihtorumbaa, kyllä Gatesilla ajaa ihan kevyestikin sen 10 000km, ei sitä tarvitse vaihtaa parin tonnin välein. Kyllähän siitä se milli lähtee pois leveydestä muutaman tonnin jälkeen mutta ainakaan itselläni ei hihna ala luistamaan senkään jälkeen. Nytkin alla on hihna jolla on ajettu yli 10 000km enkä aio sitä vaihtaa vielä tänä kesänäkään. Toimii ihan hyvin.

Jos sillä uudella hihnalla saa aavistuksen pidemmät välitykset vähäksi aikaa niin eipä senkään takia kannata vaihdella 2000km välein. Kalliiksi tulee mopoilu kun Ekikin taitaa ajella 10 000km kesässä?

tommi

Jos on "Three Five Auto Belt" niin onnittelen jos olet todellakin ajellut jo 6000km. Monet ovat valitelleet että on aikas onneton hihna  :-\

Derbi Boulevardissa näyttää olevan ensiasennushihnana Gates Powerlink, koko vähän harvinaisempi 811-18.5. En ole itse moisesta pituudesta ennen kuullutkaan. No, eipä tarvitse vaihtaa hihnaa ainakaan pariin kesään..

Eki

Juuri siksi olen vaihtanut hihnaa kun se kapenee, kone huutaa kuin viimeistä päivää vaikka on vetoakselin holkki (tehdastekoinen) 37.15mm kun vakio on 38.45mm, en tiedä mikä on?!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

purgiaali

Kiinalaiset tekee piraattituotteita. Tämä ei liene uutta kenellekkään, mutta hihnatkin pitää sitten prkl kopioida.  >:(
http://www.youtube.com/watch?v=TUROzykokZA