Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorihihnan kestävyys

Aloittaja Make, 03.08.07 - klo:10:12

« edellinen - seuraava »

tommi

No alkuperäistä lyhyempää hihnaa ei kannata alkaa survomaan paikoilleen koska silloin välitykset ilman muuta pienenee eli lyhenee. Kone käy kovemmilla kierroksilla, syö enemmän, kuumenee liikaa jne.

Kevlar hihnoista ei kokemuksia mutta olen ymmärtänyt ettei niitä kannata käyttää vakiokoneissa, ovat lähinnä kilpakäyttöön tarkoitettuja.

Mittasitko sen uuden hihnan oliko saman pituinen kuin se alkuperäinen? Jos on selkämyksestä kulunut niin viittaa siihen että se on hakannut varinkoteloon. Eli olisiko sittenkin pitempi kuin alkuperäinen?

Kyllähän nuo virivarit saattaa hyvinkin nostaa hihnaa aavistuksen ylemmän lautasta vasten mutta ei sen pitäisi syödä hihnaa selkämyksen puolelta kuitenkaan.


jalat

Lainaus käyttäjältä: tommi - 07.10.09 - klo:10:34
Mittasitko sen uuden hihnan oliko saman pituinen kuin se alkuperäinen? Jos on selkämyksestä kulunut niin viittaa siihen että se on hakannut varinkoteloon. Eli olisiko sittenkin pitempi kuin alkuperäinen?

Kyllähän nuo virivarit saattaa hyvinkin nostaa hihnaa aavistuksen ylemmän lautasta vasten mutta ei sen pitäisi syödä hihnaa selkämyksen puolelta kuitenkaan.

Katsoin asennusvaiheessa uutta ja vanhaa hihnaa päällekkäin, niin vanha oli pikkuisen venyneempi. Selkämyksen kuluminen tosiaan viittaisi siihen että se on hakannut varikoteloon, mutta toinen vaihtoehto on että se on vain ollut sekunda yksilö tuo hihna. Koitan käydä tänään vaihtamassa sen takuuseen. Tosin siitä tuskin tulee mitään, koska kuittia en enää löytänyt.

Täytyy toivoa että saan uuden hihnan takuuseen ja ajelen tuolla alkuperäisellä hihnalla pari päivää ja sitten näkee että onko sekin kulunut selkämyksestä. Jos on, niin lienee tuon uuden etuvarin syytä se kuluminen. Sikäli mikäli virivari nostaa hihnaa aavistuksen verran, niin gatesillä on powerlink hihna joka on 15mm lyhyempi. Ei hakkaisi varikoppaan ainakaan. Tosin kierroksia en kaipaa yhtään enempää. Kierrokset tuntuvat olevan nyt aika optimaaliset.

No täytyy nyt katsella.
Kevlarhihnoista lisää kokemuksia? Oikeita kokemuksia?
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Narakun "vahvistettua" kokeilin ja poksahti 2 k paikkeilla. Sitä en tiedä millä olivat vahvistelleet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Sen verran on omaa kokemusta, että kevlarhihnaa ei kannata tarjota vakiokoneelle. Ts jos pytty on alkuperäinen sekä kaasari ja voimansiirto, ei kevlarhihna ole paras vaihtoehto, johtuen siitä että kevlar vaatii kerroksia koneeseen jotta saavuttaa optimilämpötilan toimiakseen oikein.. Hyvä laadukas perushihna on oikea valinta, ja merkkejä löytyy niin bettellaa, polinia, kuin malossia ja kiinan lukemattomat eri versiot.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 07.10.09 - klo:14:36
Sen verran on omaa kokemusta, että kevlarhihnaa ei kannata tarjota vakiokoneelle. Ts jos pytty on alkuperäinen sekä kaasari ja voimansiirto, ei kevlarhihna ole paras vaihtoehto, johtuen siitä että kevlar vaatii kerroksia koneeseen jotta saavuttaa optimilämpötilan toimiakseen oikein..
Sama kuulin aikoinaan huollonpojilta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

baukku

On mahdollista että hihna on vaan maanantaikappale, jonka leveys vaihtelee. Itse tilasin virijavarasta tossa alkukesästä sen "alkuperäishihnan", eli laatu on sitten varmaan niin ja näin. Hihnan vaihdon jälkeen variaattorista alko tuleen kauheeta tärinää,ja tuo hihna hankaa varinkoppaan tietystä kohtaa. Voisko olla siitä kohtaa hihna sitten leveempi,jolloin se nousee takavarissa ulospäin?
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

A_sentaja

Osta kerrankin jokin tunnettu hihna ja vertaa siihen....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

baukku

Gatesin Powerlinkin oon aatellu ostaa, mutta vois koittaa ensin alkuperäishihnaa että täriseekö sillä. Koko kesän mun on pitäny se tehä mutta on vaan jääny tekemättä,vähän kun kaikki muutkin  :D
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

jalat

#203
Gatesin Poverlinkin olisin itsekin ostanut, mutta eipä löydy gatesin mallostosta kokoa 871-23-11.4 ja 30-asteen kulmalla.

Sain vaihdettu takuuseen tuon pilalle menneen hihnan. Tilalle uusi samanmerkkinen, mutta erilainen. Tämä uusi on samoilla logoilla ja samanlainen pakkaus, mutta jotenkin paksumman ja jämerämmän tuntuinen. Sekä sisäpuolen hammastukset ovat tässä kulmikkaat, kun siinä hajonneessa ne oli pyöristetyt. Ja pyöristetyissä näkyi kahden hampaan välissä neljä lankasäiettä ikään kuin se olisi punottu siitä pyöreäksi hihnaksi. Missään muussa hihnassa en ole sellaista nähnyt. Selvästi eri tehtaalla tehty vaikka sama merkki. Toivottavasti tämä uusi on kestävämpi. Se selviää kun joskus jaksan tämän vaihtaa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jalat

#204
Ja kyllä muuten venyy. Juuri eilen mittasin uuden hihnan pituuden ja se oli tarkalleen sen mittainen, kuin hihnassa luki. Sitten mittasin vanhan hihnan ja se oli noin 6-7mm venynyt hihnassa lukevasta mitastaan. Toki näissäkin saattaa olla yksilöllisiä eroja ja laatueroja.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jalat

No juu kieltämättä, mutta tajusin :) Siis paksumpi kerros vaan sitä tarpeetonta pintanahkaa. Puolimilliä lisää pintanahkaa ja ympärysmitta kasvaa helposti sen muutaman millin.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

#206
Gates virheetön 2 k ajettuna. Leveys kaventunut 0,6 mm. Vari muuten puhdas mutta hammaskehä kerää nokea.

Talvestakin selvittiin ilman hihnaongelmia. Varin meluisuus on kyllä korvinkuultavaa. Varahihna kulkee taas mukana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Nyt on tulossa uusi Gates Powerlink, vanhalla (ensiasennushihna) on ajettu yli 8000km ilman mitään pahempia itsetuhon merkkejä. Se on tuona aikana kaventunutkin suhteellisen vähän.

Hihnapurua ei ole paljokaan, alussa oli vähäsen, käytön myötä laskenut. Vanha saa hyväkuntoisena jäädä varahihnaksi.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

titan

 Moi.Kysyisin semmosta asiaa kun tätä hihnan vaihtoväliä..mulla on titan rocky-08 myllymäen kinkkiskode koneella bt 49qt 12e1 nyt ajettu 1700km (vasta ::)kaikki on vakiota ei mitään virityksiä tehty...latasin akun ja starttasin viime lauantaina käymään ja ajelin jonku n.10km pelas aivan hyvin..vanhat pensatkin tankissa..mutta tuosta hihnasta voiko sillä ajella aivan niinkauan kun kestää/katkee...ja jos katkee tekeekö muuta kun että menee työntö hommiksi..hyvää kevättä ja turvallista ja kivaa skodekautta meille kaikille ;)

Coastside

Alkuperäishihnat on kuraa ja voi olla onnellinen jos kestää 3000. Gates tilalle ja tarkistaa onko vari yleensä ehjä niin huolista on puolet pois. Kerron 10 km työntökokemuksella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04