Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorihihnan kestävyys

Aloittaja Make, 03.08.07 - klo:10:12

« edellinen - seuraava »

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

#151
On. Merkistä en nyt osaa sanoa kun se poksahti palasiksi...

E: Merkki näkyi sittenkin hihnan riekaleessa: Black Fox, vihreällä pohjalla. Mukava tapa aloittaa aamunsa, on hihnan asennus. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

SIis taasko meni hihna? oliko samalla variaattorilla?


Coastside

Sama vari, mutta vain 50 kilsaa!
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.06.09 - klo:22:29
Sama vari, mutta vain 50 kilsaa!

Sullon liikaa tehoa skodessa kun repii hihnoja noin ;) 
Harrastelussa: bt49qt-12

Tomba

No ei meillä ollutkaan kamalaa vikaa. Eilen poika sanoi skoppen nykäisseen oudosti muutaman kerran ja onneksi olin päivällä ostanut varoiksi uuden remmin. Illalla avattiin ja remmin yläpinnassa oli outo palkkeenkieli, ihan kuin olis puukolla vetäisty ::) Olihan se muutenkin jo sisäpinnaltaan murtunut monesta kohdasta. Kesti siis aika tarkkaan 2400 km!
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

Coastside

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 10.06.09 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.06.09 - klo:22:29
Sama vari, mutta vain 50 kilsaa!

Sullon liikaa tehoa skodessa kun repii hihnoja noin ;) 

Joo, turboruuvi unehtuu välillä tiukalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Itsekkin olen huomannut ettei hihnan merkillä näytä olevan niin väliä,kun jo paukahtaa poikki. olisikohan niin,että raaka-aineet on muuttuneet ajan myötä. Ennen hihna sentään kesti jopa kymppitonnin ajon ilman oireita,nyt vain murto-osan siitä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Midland

Kurkkasin eilen hihnaa-Gates powerlink-sillä on nyt menty 3200km. Aivan moitteeton. Ilman rajoitinta ajelen, tosin pitkiä matkoja.

baukku

joo kyllä vm. 2007 baotianin orkkishihnalla oli ajeltu se 12 000 km, ennen kun tänään vaihdoin :D
leveys oli sitten mitä oli, tais olla enää 15mm ja rapiat,kun 17,7 on nyt uudessa.

Taitaa tuo uusi hihna kankeuttaan täristää kiihdytyksessä,mutta eiköhän se siitä muotoudu kun vähän sisäänajaa sitä ;)

Samassa vaihdoin 5,5g rullat,ja kyllä muuten piristy toi laite aika lailla  :D
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

Tomba

Mikäs sen remmin sitten yleisimmin tuhoaa?? Kuluneet lautaset varmaan vaikuttaa, mut miten paljon ja onko esim se starttikehän puoli kiinalaisessa uutena aivan "suora", siis keskeltä sinne hampaille ::) ::)
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

ilborg

Tuo jousihan noita voi kuluttaa. Joissakin kinkeissä ilmeisesti ollut paljonkin malossin valkoista jousta jäykempiä jousia vastassa, jolloin ei olisikaan mikään ihme, jos remmit ei tahdo kestää. Tosin luulisi lähinnä nopeuttavan tuota kulumista, eikä niinkään katkovan. Itse havaitsin tuossa kymcossakin olevan hieman malossin jousta jykevämmän jousen, kun ilman jousenvaihtoa sai lykätä variaattorin mukana tulevia rullia tuhdimmat rullat alle. Tosin nyt alkaa tuntua, että sisäänajon jälkeen kierrokset on laskenut aika paljon alemmas.

Petteri L

CPI Oliveriin vaihdettiin joku sata kilsaa sitten Mopo-sportin myymä "perushihna", 12e taisi maksaa.

Omituisten äänien takia avattiin sitten varikoppa taas (ja kulkemisessakin oli toivomisen varaa) - vaikutti vähän siltä, että olisi myyty meille ylipitkä hihna?!  ???

Varikopan alareunan "tuuletusaukossa" (tai mikä tuo muoviosalla rinnastettu aukko lieneekään) oli hinkkaantumisjälkiä, joita ei ollut kun hihnaa laitettiin joku viikko sitten. Vaikuttaa siltä, että omituiset äänet tulevat tyhjäkäynnillä juuri siitä, kun hihna hankaa koppaan.

Myös oli pojan kaveri sitä mieltä, että kovin näyttää hihna löysältä paikallaan. Koska edellinen oli mennyt atomeiksi, ei ollut asentaessa vertailukohtaa...no, joka tapauksessa hihna oli myös alkanut jo halkeilla toiselta puolelta.

Tuntuu vähän siltä, että takavarin jousi kiristää lautasta vinoon - olisiko osaltaan syyllinen nopeaan kulumiseen? Oli miten oli, täytyy ottaa koppa auki, valokuva tilanteesta, hihna irti ja käteen ja mennä sen kanssa Mopo-sportiin käymään...

Pommi

Lainaus käyttäjältä: Petteri L - 15.06.09 - klo:16:46
Oli miten oli, täytyy ottaa koppa auki, valokuva tilanteesta, hihna irti ja käteen ja mennä sen kanssa Mopo-sportiin käymään...

Varaudu h*lvetilliseen väittelyyn.

Petteri L

Lainaus käyttäjältä: Pommi - 15.06.09 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: Petteri L - 15.06.09 - klo:16:46
Oli miten oli, täytyy ottaa koppa auki, valokuva tilanteesta, hihna irti ja käteen ja mennä sen kanssa Mopo-sportiin käymään...

Varaudu h*lvetilliseen väittelyyn.

Joo. Tosin pykälää tärkeämpää kuin saada tuo 12 e takaisin olisi saada lyhyempi hihna...