Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorihihnan kestävyys

Aloittaja Make, 03.08.07 - klo:10:12

« edellinen - seuraava »

jalat

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 04.04.09 - klo:11:34
Asensin tutun kiinalaisen halppishihnan (THREE FIVE AUTO BELT), jossa on kieroutta. Tulos on että kiihdyttäessä kuuluu: plap-plap-plap-pla... varikopasta. Kulku muutoin on hyvä.

Onkohan jotain vikaa? Nimittäin tuollainen saman merkkinen hihna laitettiin avopuolison skootteriin loppukesästä ja ei kuulu mitään erityisiä ääniä. Meno oli normaalia.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

tarbash

http://www.virijavara.fi/shop/?9,variaattorinhihna-10-kevlar
Posti toi kyseisen hihnan tänään. Laitoin sen paikoilleen Gatesin tilalle ja ajelen pari tankillista ja katon onko miten kulunut. Mutta mutta....Huomasin Gatesin hihnasta että on jo vähän rispaantunut yhdestä kohtaa, ja ajettu vasta n.2000km

Repesin, tuo teippiä!!

Midland

On kyllä edullinen. Mä just vaihdoin Gatesin ja hyvinhän tuo pelittää-eipä siinä entisessäkään vikaa ollu. Nyt mennään vasta 3500km kohdalla Baotianin kans. Kevlar kuulostaa kyllä hyvältä, mut sit jos on liian kestävä hihna, kuluuko ne variaaattorin kiekot vastaavasti?? Vaihto ei sit ollu kovin helppo-Baotian Sport 12" renkailla -08 malli. Väkivaltaa joutu vähän käyttään ja takavari jymähti aukiasentoon niin, et joutu kumilekalla autteleen. Ei mitään vaurioita kuitenkaan. Puuh..!

ilborg

Lainaus käyttäjältä: tarbash - 06.04.09 - klo:19:23
http://www.virijavara.fi/shop/?9,variaattorinhihna-10-kevlar
Posti toi kyseisen hihnan tänään. Laitoin sen paikoilleen Gatesin tilalle ja ajelen pari tankillista ja katon onko miten kulunut. Mutta mutta....Huomasin Gatesin hihnasta että on jo vähän rispaantunut yhdestä kohtaa, ja ajettu vasta n.2000km



Onko tuo mikä gatesin hihna? Powerlinkkiä ei vissiin saa suomesta, kuin tämän foorumin jäseniltä, mutta toisen mallista gatesin hihnaa oli myynnissä jossain suomalaisessa kaupassa.

tarbash

Lainaus käyttäjältä: ilborg - 08.04.09 - klo:13:20
Onko tuo mikä gatesin hihna? Powerlinkkiä ei vissiin saa suomesta, kuin tämän foorumin jäseniltä, mutta toisen mallista gatesin hihnaa oli myynnissä jossain suomalaisessa kaupassa.

Hihna on Gates Powerlink :)
Repesin, tuo teippiä!!

Midland

Jos toi Gates on niiin vahva kuin kehutaan-niin ei kai tuo mitään. Seuraa tilannetta. Mua kans vähän nyt mietityttää alkuperäisen Henger hihnan vaihto Gatesiin 3000tkm kohdalla-Henger oli ihan moitteeton. No-pääasia, että nyt on 2 remmiä, on sit varaosaa.. 600km Gatesilla nyt eikä mitään.  ???

skodesti

Tarttisin kunnollisen varin remelin alkaa jo olla taas vaihtokunnossa,mut ei kivaa kun saa 3000 välein vaihdella. Jos löytyy kokemuksia millä mentäs vaikka 5000km niin olisin kiitollinen?

Kymco

Mites te oikein ajelette, kun remelit ei kestä??
Mulla on alkuperäisellä hihnalla kilometrejä vasta reilu 15000km, ja vielä toleranssissa :)
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

skodesti

Lainaus käyttäjältä: Kymco - 29.04.09 - klo:21:52
Mites te oikein ajelette, kun remelit ei kestä??
Mulla on alkuperäisellä hihnalla kilometrejä vasta reilu 15000km, ja vielä toleranssissa :)

Johtunee siitä että ei ole vakio rullat ja toisilla ei edes koneet. Joskus kun ostin tuon pelin uutena, olin ajanut noin 5000km, päätin virittää ja vaihtaa rullat, sen jälkeen on remmejä mennyt riippuen ajotavasta 1500-2200km välein.

tarbash

#144
Lainaus käyttäjältä: tarbash - 06.04.09 - klo:19:23
http://www.virijavara.fi/shop/?9,variaattorinhihna-10-kevlar
Posti toi kyseisen hihnan tänään. Laitoin sen paikoilleen Gatesin tilalle ja ajelen pari tankillista ja katon onko miten kulunut. Mutta mutta....Huomasin Gatesin hihnasta että on jo vähän rispaantunut yhdestä kohtaa, ja ajettu vasta n.2000km

Nonnih, "testit" on ajettu tuolla remmillä, karvan alle 1000km. Hihnassa ei suurempia kulumisen jälkiä havaittavissa.
Mutta varikopassa joka puolella vihreää nukkaa ja haituvia ja muutama isohko vihreä "karvapallo" ???




Kummastelen miten tuo hihna tuolla tavalla kuluu...
Repesin, tuo teippiä!!

Eki

Lainaus käyttäjältä: Make - 03.08.07 - klo:10:12
Miten pitkään variaattorihihnat yleensä kestävät ja olisiko variaattoriin hyvä vaihtaa muitakin osia(rullat, lautaset jne) remminvaihdon yhteydessä ?

Voiko varihihnan kunnon tarkistaa riittävän luotettavasti mopon huippunopeuden tarkistamisella......eli jos ajatellaan:

->hihna kuluu pääosin reunoilta
->kulununt hihna ei nouse lautasten välissä niin ylös kuin kulumaton
->huippunopeus laskee

Em teoria lienee toimiva, jos variaattorin lautasten välissä on holkki joka estää lautasia painumasta kiinni toisiinsa.

Ehkä joudun sittenkin sotkemaan kädet ja avaamaan kopan.....laiskuus kun meinaa väkisin iskeä.
Omasta kokemuksesta kesto on noin 1000-2000km sitten alkaa olla jo suhteellisen sökö, mutta kannattaa kokeilla kallista kevlar hihnaa, miknkä saa virijavara.fi liikkeestä 12.00â,¬:lla, kyllä kestää ......, powerlink on mielestäni hyvä mutta ylimainostettu hihna, itsellä kestä tippaakaan pitempään, kuin kiinalaisetkaan!

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 19.05.09 - klo:11:17powerlink on mielestäni hyvä mutta ylimainostettu hihna, itsellä kestä tippaakaan pitempään, kuin kiinalaisetkaan!
Gates Powerlink?

Köh, minulla ei ole kulunut juuri ollenkaan se hihna eikä siellä näy halkeamia tms. ::) Olisi kiva nähdä kuva alle 3000km ajetusta powerlinkistä joka on pilalla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

purgiaali

minä vaihdoin gates powerlinkin dayco kevlariin n. 9000km jälkeen.

ilborg

Itse lykkäsin juuri daycon perushihnan alle. Katsotaan muutaman tonnin jälkeen, mitä on tapahtunut. Tosin viellä kun saisi tuon malossin jousen tuonne kytkimen alle, niin saattaisi hihnan kuluminen vähentyä, sillä tuo malossin valkoinen jousi taitaa olla löysempi, kuin kymcon alkuperäinen.

Coastside

On varmaan minimiennätys noin 50 km hihnalla. Scatterilta hyvin kova hihna tarjoushintaan. Jatkakaa vain samaa linjaa! Ei siksi että skoden luotettavuus kärsisi mainekolhuja vaan siksi että kuntoilu tekee hyvää. Nyt vain tosin 2 km kun avulias pakukuski otti kyytiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04