Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorihihnan kestävyys

Aloittaja Make, 03.08.07 - klo:10:12

« edellinen - seuraava »

Coastside

Eräs Pösön edustaja/huoltaja sanoi : Tavallisesti ne kestää kymppitonnin mutta pojankolleilla pari tonnia. Antoi kuvan että ajotyyli vaikuttaa asiaan.

Tuli mieleen että kevyemmät rullat ja rajoittamaton kierrosluku voi syödä hihnaa suuremman luiston (kevyemmät rullat) ja värähtelyn (suurempi kierrosluku) vuoksi.

Kytkin alkaa ottamaan vasta suuremman vääntömomentin alueellä, jolloin hihna on pienempisäteisellä kehällä.
Kierroset voivat sattua hihnan resonanssin alueelle normaalia suuremmilla kierroksilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Ilman muuta ajotyyli vaikuttaa hihnan kestoon, se on selvä.
Juttelin taannoin erään vanhemman kaverin kanssa huoltoaseman pihalla kun oltiin yhtaikaa tankilla niin hän kertoi että on ajanut nyt 25 000km samalla hihnalla. Skode oli Yamaha. Tuskin kestäisi tuollaista taivalta jonkun pojankoltiaisen käsittelyssä  :-\

titanroki

vähä alle 2000km napsahti poikki ja sit n. 4000km kohilla poikki. nyt on mittarissa 8000km eikä hihna ees näytä kovin kuluneelta.  vaikuttaisko suuret kierokset tohon hihnan kestävyyteen, itellä ottaa 8000 kierosta kaasu pohjassa kiihdyttäessä, huipuissa ottaa 9000, keskiseisontatuella mahtavat 11000   :P

karkulainen

Minulla ottaa kiihdyttäessä n 8500rpm, ennen kuin vaihdoin rullat, kierrokset olivat 8000rpm.
Huipuissa ottaa 11000rpm, keskituella en viitsi kokeilla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jalat

2003 vuosimallin fudessa Gatesin Powerlink hihna. Mittarissa 5679km ja etuvarin tuulettajamuovihärpäke hajosi vauhdista ja teki damagea pikkuisen. Hihna säilyi ehjänä, mutta vaihdoin kun pelkäsin sen rispaantuvan. Muuten vaikutti asialliselta hihnalta. En tiedä sitten onko alkuperäishihna vai vaihdettu jonkin tilalle joskus.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Minulla ainakin oli alkuperäishihnana gatesin powerlink. taitaa olla useissa, vai.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Tomba

No nyt kysymys:

Baotian BT50QT-9 on kyseessä ja siitä meni remmin toisen kerran n. 2000 kilsan ajon jälkeen. Huomasin, kuten poikanikin,  että joku helisee variaattorissa määrätyllä kierrosluvulla. Eilen purin kaikki veks ja selvisi, että etuvariaattorin sisemmän lautasen takana on sellaiset muoviset U-palat, jotka olivat kuluneet väljiksi. Mistäs sellaisia Turun suunnalta vois kysellä??? Myös muovinen tuuletin sai siipeensä remmin roippeista, joten sellaisenkin tarvitsen. Olen soittanut Mototurun, Moottoriaitan ja Stormin läpi, ei ollut misssään. Paimion Skootteriosat ei ole vastannut soittoihini! Lisää mahdollisia paikkoja :o :o
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

karkulainen

Tarkoitatko variaattorin ohjuripaloja?
maksaa muutaman euron nettikaupasta, eli tälläiset
http://tmi-janikaasalainen.com/product_info.php?cPath=27_198_279&products_id=2887
tosin on nuo on top racing:in tuotteita :-\
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Kenzy

#68
Kuten tuossa ei -kannattavien-varaosien ketjussa jo tokaisin, nuo top racingin palat ovat jo valmiiksi väljät hahloiltaan. Ei ole ostamisen arvoiset.

EDIT: Ulkomailta noitakin saa, http://www.baotian-shop.de/Spare-parts-Baotian-BT49QT-12-Rebel-Driver-assy-Starter-assy-F12_c2-1005-1039_x1.htm

Lähetin maahantuojalle sähköpostia asiasta. Tarvii toivoa, että vastaavat.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Tomba

Just näistä pikku paloista on kyse. Kävin äsken mittaamassa ne vanhat ja rakoa on 1.5-2 mm, eli todella hölöt ::)  Mistäs parempia sitten sais, jos TopRacingin paloja ei kannata ostaa?? Ja siis kiinan hirmuun ;D
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

karkulainen

Käytettyinäkin voi ostaa, jos on kiire saada ne. En löytäyt niitä paloja MC-Scatterilta tai moposportilta :-\
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Juha

o.O empä vielä tullut asentaneeksi uutta variaattorinhihnaa, mutta kun se sattui lojumaan tuossa pöydällä. Iski taas uteliaisuus, että millä hintaa sen sai esim. EasyPartsilta. Noh hetken selattuani, huomasin että tuote tarrassa oli jotain tekstiä, joka oli peittynyt. Noh Tämähän oli hihnan malli: Piaggio Cinghia (lopusta en saa kunnolla selvää) Tpapezo(?), mutta kummiskin tuolla Cinghia sanalla tuli EasyPartsin hausta 125-500 kuutioisille tarkoitettuja variaattorin hihnoja o.O
Kyseistä hihnaa siis suositellaan Aprilia SR 50 Factoryyn

karkulainen

Jos kerran suositellaan 125-500cc vehkeille, Luulisi hihnan kestävän. ei pitäisi heti hajota ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

titanroki

karkulainen, mitä oot tehny että se ottaa noin paljo kierroksia??

karkulainen

En juuri mitään, aina sen on ottanut noin paljon kierroksia. ;D Nyt on parempi kaasari, 5,5g rullat ja malossin violetti jousi, noilla en viitsi kokeilla aivan huippukierroksilla, tuntuu räjähtävän :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.