Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorihihnan kestävyys

Aloittaja Make, 03.08.07 - klo:10:12

« edellinen - seuraava »

kekra

#75
Mulla olis noita ohjuripaloja ihan käyttämättömiä, avaamattomassa pussissa kolme satsia. Aikanaan tilasin jotain sälää easypartsilta ja kaukaa viisaana ostin muutamia satseja varalle. Noista joutais kyllä pari satsia jakoon kenellä tarvetta on, yhden jätän edelleen itselleni. Eihän nuo niin kovin usein hajoa joten yksikin satsi varmaan riittänee pitkälle.

6e posteineen kustantaa satsi. Ei taida mistään saada halvemmalla.


karkulainen

Voisin vaikka ostaa, vanhat alkaa olla vaihtokuntoisia. harkitaan.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Juha

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 25.09.08 - klo:15:43
Jos kerran suositellaan 125-500cc vehkeille, Luulisi hihnan kestävän. ei pitäisi heti hajota ;D
Nykyinen hihna kestänyt jo 11tkm ja onhan yksi takakumi melkein poltettu puhki. Olen ajatellut tehdä pienen "esittelyvideon" tuosta mallista. Kun sellaista ei mistään oikein löydy, niin tulisi samalla havainnollistettua. Miten variaattori voi toimia mopossa. Osan täällä tietää hyvin ilman esittelyäkin, mutta liikkuvakuva voisi olla hyvä havaintoesimerkki aloittelevalle skootteristille  ;)

karkulainen

Videoita variaattorin toiminnasta on aika paljon, mutta tee vaan videosi. Kaikki eivät tiedä tarkalleen variaattorin toimintaperiaatetta ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Juha

Noniin, tänään tuli hihna vaihdettua ja hihnan kuluneisuus sai kyllä silmät pyöristyy  :o. Vai milloin hihna on paljon kulunut. Uuteen täsmälleen saman malliseen hihnaan verratuna oli hihnasta kulunut vain alle puoli millimetriä. Hihnalla on ajettu n. 12tkm ja ajotyyli ei nyt ole ollut sitä rauhallisinta, eli aina hana auki lähdössä. Mutta uuden hihnan kanssa tuntui kyllä lähtevän paremmin liikkeelle.

kekra

#80
Minkä merkkinen hihna kyseessä?

Edit: Tais olla Piaggio Cinghia?

karkulainen

No se ei ole paljoakaan kulunut :D Minun hihnasta on lähtenyt ~1,5mm ja ajotapa ei ole mikään vaisu ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

On kanssa hyvää kokemusta näistä Piaggion alkuperäisistä hihnoista. Eipä ole käytännössä koskaan katkenneet ja vaihtoväleilläkin olisi hihnassa ollut jäljellä vaikka kuinka paljon. Tiedä sitten kuka nämä hihnat ihan oikeasti valmistaa (Gates yms.?) Tuskin Piaggio näitä kuitenkaan itse tekee, pyytää vain alihankkijaa vetämään leimansa hihnaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Taitaa noita hihnojen valmistajia maailmalla muutama olla, esim gates ja bettella sekä malossi. ja ne valmistaa alihankintatyönä ns muut hihnat. vert, esim moottoreihin niin valmistajiahan ei mopopuolella montaa ole..Morini,minarelli,jne.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kekra

Mikähän mahtaa olla Gilera Runnerin ensiasennushihna? Tiedän erään (vähän yksinkertaisen) kaverin joka ajelee kyseisellä menopelillä ja kilometrejä kertyy melkoiseen tahtiin, nimittäin mopo ostettu toukokuussa 2007 ja nyt on mittarissa 25 500km ja sama hihna vielä paikallaan..

Kaverilla ollut aiemmin kolme Apriliaa ja jokaisessa on kuulemma ollut vikoja vaikka kuinka paljon. Tässä nykyisessä Gilerassa ei mitään, vain öljyä tankkiin ja menoksi. Kestävä peli näyttää olevan.

Paikallisessa huollossa olivat päätään puistellen todenneet että kyseinen kaveri on ainoa joka on saanut Apriliasta poltettua kytkimen puhki, heidän tietojensa mukaan..

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: kekra - 17.10.08 - klo:19:36
Mikähän mahtaa olla Gilera Runnerin ensiasennushihna? Tiedän erään (vähän yksinkertaisen) kaverin joka ajelee kyseisellä menopelillä ja kilometrejä kertyy melkoiseen tahtiin, nimittäin mopo ostettu toukokuussa 2007 ja nyt on mittarissa 25 500km ja sama hihna vielä paikallaan..

Kaverilla ollut aiemmin kolme Apriliaa ja jokaisessa on kuulemma ollut vikoja vaikka kuinka paljon. Tässä nykyisessä Gilerassa ei mitään, vain öljyä tankkiin ja menoksi. Kestävä peli näyttää olevan.

Paikallisessa huollossa olivat päätään puistellen todenneet että kyseinen kaveri on ainoa joka on saanut Apriliasta poltettua kytkimen puhki, heidän tietojensa mukaan..

Olisiko tämmöinen?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

kekra

Varmasti ihan käypä hihna mutta ei ole välttämättä ensiasennushihna. Ja merkkikään ei käy selväksi tuosta..

karkulainen

Alkuperäishihnaa en löytänyt, moposportilta löytyi mm. tämä ja vahvistettuja kevlar erikoishihnoja.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

#88
Easypartsin räjäytyskuvien kautta löytyy alkuperäinen hihna (jos tilaa heidän kauttaan. Olen tilannut tuolta hihnat Piaggioon ja ovat ns. alkuperäishihnoja).

http://www.easyparts.nl/choosesubmodel/4/1828/0-968-1-m415-m364-m1828/Runner_50cc.html

Itselläni alkuperäinen Piaggion hihna on merkiltään: Mitsuboshi

http://www.mitsuboshi.com/
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Baotian - 03.08.07 - klo:23:14
Ensimmäisen tuontierän Fude Classicin manuaalissa kehotetaan tarkistamaan hihna 10 000 km:n välein.
Naapurin Fuden mittarissa on nyt 4400 km ja hän ei edes ole avannut varin koppaa kertaakaan. :o
Ostin kesäkuussa baotian rebelin, rullia, variaattorin lautanen (se alumiininen) sekä hihnoja on mennyt jo 3 kpl:tta, nyt on hyvä hihna mikä tuntuu ja kestää, skodella ajettu nyt juuri 10.000km.