Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Asiallisia rengasliikkeitä Suomessa? (rengasta vanteelle ja vanteelta pois)

Aloittaja Petteri L, 28.04.09 - klo:14:29

« edellinen - seuraava »

mikamars

Lainaus käyttäjältä: tommi - 20.04.10 - klo:21:37
Niin siis puhuin pelkästä vanteelle laitosta. Vaikka ostat renkaan paikan päällä niin veloitetaan vielä erikseen vanteelle laitostakin. Sitä minä kritisoin. Ainakin täälläpäin valtaosa liikkeistä vaihtaa vanteelle samaan hintaan. Varmasti siellä sinunkin suunnallasi.

Niin, vanne kädessä sinne meninkin. Olin jopa repiny vanhan renkaan irti väkivallalla että operaatio ois ollu 2 min, mutta siltikin ymmärrän jos niistä velotetaan...

Pyrres

Itse Helsingin alueella voin suositella Matinrengasta. Vanhat pois vanteelta, uudet tilalle 6â,¬ kappale, ei mielestäni paha hinta suhteessa noiden kumien äheltämisestä väärillä/huonoilla välineillä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Jari

LainaaNo sillä renkaan hinnalla, tietenkin
Voi olla ettei 20 euron tavaran kate ole ihan riittävän suuri  ;D

Pyrres

Vaan eipä se kyllä kestäkkään kuin sen kaksi minuuttia. Eriasia jos pitäisi tasapainottaa niin joutuisi jopa tekemään jotain. Nuo mopon renkaat kun kuitenkin menevät varsin kivuttomasti.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Samppa

Vespassa (ET2) rengasliike poisti vanhat renkaat ja laittoi uudet tilalle manuaalisin menetelmin. Kuitenkin, maksan ilomielin 10-15 euroa / rengas, mikäli hommaan ei tarvitse ryhtyä itse (Vespassa edessä 100/80-10 ja takana 120/70).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tommi

Lainaus käyttäjältä: Jari - 21.04.10 - klo:18:05
LainaaNo sillä renkaan hinnalla, tietenkin
Voi olla ettei 20 euron tavaran kate ole ihan riittävän suuri  ;D

Kyllä se riittää vallan mainiosti. Kuten Pyrres totesikin niin vanteelle laittoon ei montaa minuuttia mene joten laskepa paljonko se tekee tuntipalkassa..

Harva alkaa tosiaan itse vanteelle renkaita vääntelemään joten periaatteessa rengasliikkeet voivat veloittaa mitä tahansa toimenpiteestä. Kuten monet tekevätkin.

mikamars

Lainaus käyttäjältä: tommi - 22.04.10 - klo:19:35
Harva alkaa tosiaan itse vanteelle renkaita vääntelemään joten periaatteessa rengasliikkeet voivat veloittaa mitä tahansa toimenpiteestä. Kuten monet tekevätkin.

Itsehän yritin vääntää, saa olla melko kova jätkä että saa tolle murenevalle aluvanteelle mitään nii et se pysyy ehjänä. Kyllä siihen paremman työkalun tarttee ku pari rengasrautaa...

Jari

LainaaKyllä se riittää vallan mainiosti. Kuten Pyrres totesikin niin vanteelle laittoon ei montaa minuuttia mene joten laskepa paljonko se tekee tuntipalkassa..
Jos laskee vaikka euron / minuutti niin onnistunee meiltä kaikilta ?

Kyllähän joskus varmaankin heitetään rengas vanteelle ilman korvausta mutta on ihan höpistä ahnehtimisesta jos rengastöistä laskutetaan kuten mistä tahansa muustakin työstä.
Se on eri juttu sitten jos ollaan kymmeniä euroja vailla renkaan asentamisesta irtovanteelle.

mikamars

#23
Jos haluaa sopuhintaan ni alkakaa kaveeraamaan huoltomiehen kanssa. Asiakaspalvelujutut on kauan sitten kadonnu Suomesta, ainakin sellanen ystävällisyys ja avuliaisuus. Auton kanssa joudun käymään Wetterillä ja etenkin Oulun Wetteri on hyvä esimerkki siitä mitä on kallis ja huono asiakaspalvelu. Aina kun menee sinne ni tietää saavansa min 70 euron laskun vaikka kyseessä olisi kuinka äärimmäisen pieni asia tahansa jonka kesto on max 5 min. Noihin summiin ku vertaa on yks ja paskan hailee maksaako renkaan vaihdosta 0, 5 vai 10 euroa. Mun mielestä 10 euroa on täysin kohtuullinen korvaus tuosta työstä, jos siihen 10 minuuttia menee.

tommi

Niin, eihän sanaa "palvelu" tässä markkinataloudessa juurikaan enää tunneta. Eipä tuon siinä mielessä pitäisi yllättää ketään että nekin liikkeet mitkä vielä viime vuonna laittoivat samaan hintaan vanteelle ovatkin nyt (yllättäen) alkaneet veloittaa operaatiosta. Mutta näinhän se markkinatalous toimii, kun kilpailevalla firmalla menee paremmin niin katetta on saatava jostain äkkiä lisää.

Onhan se selvää jos kävelee vanne ja rengas kainalossa liikkeeseen ja haluaa palvelua niin siitä veloitetaan mutta kun tuote ostetaan samasta liikkeestä niin palvelun hinta on edelleen sama? Minä kun olen ymmärtänyt että juuri noilla myydyillä tuotteilla maksellaan henkilökunnan palkka.

Asiaa voisi verrata vaikkapa kenkäkauppaan jossa asiakas ostaa uudet kengät niin myyjä veloittaisi kenkälusikan käytöstä 5e. Kun se kenkä pitää saada jotenkin sinne "vanteelle" ja joutuu tekemään "ylimääräistä" työtä sen suhteen. Pitäähän tehdystä työstä saada käypä korvaus, eikö vain?

Kuten kerroin niin tällä suunnalla vielä monet puljut laittavat vanteelle samaan hintaan. Kohta ei enää varmaan laiteta, jos tästä ketjusta voisi jotain päätellä.


mikamars

Kyllähän sen tinkaamalla siihen vanteelle saattaa saada vaikka ovh-hinnat oiskin työlle erikseen olemassa.

Jari

LainaaOnhan se selvää jos kävelee vanne ja rengas kainalossa liikkeeseen ja haluaa palvelua niin siitä veloitetaan mutta kun tuote ostetaan samasta liikkeestä niin palvelun hinta on edelleen sama? Minä kun olen ymmärtänyt että juuri noilla myydyillä tuotteilla maksellaan henkilökunnan palkka.
Kun menen ostamaan mopooni rengasta astun sisään liikkeeseen ja esitän asiani varaosatiskillä.
Rengas löytyy ja maksaa 20 euroa.
Jos haluan että se asennetaan vanteelle homman tekee eri henkilö, asentaja.
Ellei hänen tekemästään työstä veloiteta mitään ei hänelle voida maksaa palkkaa = ei asentajaa.

LainaaAsiaa voisi verrata vaikkapa kenkäkauppaan jossa asiakas ostaa uudet kengät niin myyjä veloittaisi kenkälusikan käytöstä 5e. Kun se kenkä pitää saada jotenkin sinne "vanteelle" ja joutuu tekemään "ylimääräistä" työtä sen suhteen. Pitäähän tehdystä työstä saada käypä korvaus, eikö vain?
Totta kai pitää saada !
"Käyvän korvauksen" suuruus riippuu mm. siitä minkä suuruista palkkaa kenkäkauppias maksaa esimerkkisi kenkälusikalle.
Näin keväisin kenkäkaupoissa on kenkälusikkaharjoittelijoita työhöntutustumisjaksolla ja kannattaakin kysäsitä voisivatko he laittaa kengän veloituksetta jalkaan kenkäkauppojen yhteydessä.


tommi

#27
Lainaus käyttäjältä: Jari - 24.04.10 - klo:21:38
LainaaOnhan se selvää jos kävelee vanne ja rengas kainalossa liikkeeseen ja haluaa palvelua niin siitä veloitetaan mutta kun tuote ostetaan samasta liikkeestä niin palvelun hinta on edelleen sama? Minä kun olen ymmärtänyt että juuri noilla myydyillä tuotteilla maksellaan henkilökunnan palkka.
Kun menen ostamaan mopooni rengasta astun sisään liikkeeseen ja esitän asiani varaosatiskillä.
Rengas löytyy ja maksaa 20 euroa.
Jos haluan että se asennetaan vanteelle homman tekee eri henkilö, asentaja.
Ellei hänen tekemästään työstä veloiteta mitään ei hänelle voida maksaa palkkaa = ei asentajaa.

No ei. Mitenkäs esim. sille Storm-Motorin asentajalle on pystytty maksamaan palkkaa vuosikymmenet kun renkaan asentamisesta ei ole veloitettu mitään vielä viime vuoteen saakka? Edelleen, kuinka täkäläiset firmat pystyy maksamaan asentajilleen palkkaa vaikka renkaan asentamisesta ei veloiteta mitään? Katos kun ne firmat myy muutakin kuin renkaita. Ja monessa firmassa ne renkaiden asennukset on jo siinä renkaan hinnassa.

LainaaAsiaa voisi verrata vaikkapa kenkäkauppaan jossa asiakas ostaa uudet kengät niin myyjä veloittaisi kenkälusikan käytöstä 5e. Kun se kenkä pitää saada jotenkin sinne "vanteelle" ja joutuu tekemään "ylimääräistä" työtä sen suhteen. Pitäähän tehdystä työstä saada käypä korvaus, eikö vain?
Lainaus käyttäjältä: Jari - 24.04.10 - klo:21:38
Totta kai pitää saada !
"Käyvän korvauksen" suuruus riippuu mm. siitä minkä suuruista palkkaa kenkäkauppias maksaa esimerkkisi kenkälusikalle.
Näin keväisin kenkäkaupoissa on kenkälusikkaharjoittelijoita työhöntutustumisjaksolla ja kannattaakin kysäsitä voisivatko he laittaa kengän veloituksetta jalkaan kenkäkauppojen yhteydessä.



Ei tarvitse edes kysyä kun siitä ei veloiteta mitään, oli kyseessä harjoittelija tai ei. Samaten jos kävelet esim. Elisa liikkeeseen ja ostat uuden kännykän ja siihen liittymän niin liike ei veloita mitään jos pyydät myyjää asentamaan puhelimeen sim-kortin. Katsos kun näissä uusissa kännyköissä on monasti takakansi niin pirun hankala avata. Samaan hintaan saa asennuksenkin, veloituksetta. Vanhan sim-kortin yhteystiedot myyjä siirtää näppärästi puhelimen muistiin jos asiakas sitä pyytää jne. kaikki tämä vain siksi kun asiakas osti tuotteen ko liikkeestä. Kutsutaan myöskin palveluksi.

P.S. Sinä puhut kokoajan 20e renkaasta, mistä saa uuden renkaan 20 eurolla? Taitaa halvimmillaan kuitenkin maksaa 30-40 erkkiä. Viime kesänä itse hain mahdollisimman halpaa rengasta paikallisista rengasliikkeistä ja löysin yhden renkaan, kuulemma Aprilian vakiorenkaat, hinta 42e/kpl. Myyjä ehti sanomaan että saat asennuksen samaan hintaan jos ostat nyt heti. Minähän ostin.

Jari

LainaaMitenkäs esim. sille Storm-Motorin asentajalle on pystytty maksamaan palkkaa vuosikymmenet kun renkaan asentamisesta ei ole veloitettu mitään vielä viime vuoteen saakka? Edelleen, kuinka täkäläiset firmat pystyy maksamaan asentajilleen palkkaa vaikka renkaan asentamisesta ei veloiteta mitään? Katos kun ne firmat myy muutakin kuin renkaita. Ja monessa firmassa ne renkaiden asennukset on jo siinä renkaan hinnassa.
- Rengas 30 euroa ja asennus ilmaiseksi
- Rengas 20 euroa ja asennus 10 euroa
Ensimmäinen vaihtoehto OK , jälkimmäinen röyhkeää ja ahneutta vaikka on mahdollisuus säästää 10 euroa omalla muutaman minuutin työllä ?


Lainaa
Sinä puhut kokoajan 20e renkaasta, mistä saa uuden renkaan 20 eurolla? Taitaa halvimmillaan kuitenkin maksaa 30-40 erkkiä. Viime kesänä itse hain mahdollisimman halpaa rengasta paikallisista rengasliikkeistä ja löysin yhden renkaan, kuulemma Aprilian vakiorenkaat, hinta 42e/kpl. Myyjä ehti sanomaan että saat asennuksen samaan hintaan jos ostat nyt heti. Minähän ostin.
Tässähän se tulikin.
Asiakkaalle tuli hyvä mieli kun sai asennuksen "samaan hintaan", toinen vaihtoehto olisi ostotilanteessa sanoa että voin laittaa itse vanteelle, pudota hintaa hieman.

Ei se ole olennaista puhutaanko 20 vai 30 vai 40 euron renkaasta.

Ostin elokuussa 2008 uuden takarenkaan Yiyingiin.
Renkaan merkki oli Metzeler ja hintaa 48 euroa. Tinkaamisen jälkeen hinnaksi jäi 40 euroa.
Nyt sama rengas maksaa esim. AJ-Bikella 58 euroa ja mainos kertoo että siitä saa verkkokaupassa 15% alennuksen - kenties verkkokaupassa ei tarvitse tehdä asennusta samaan hintaan ?  ;)

Turhaanhan tästä väännetään. Uskokaa pois, ilmaisia lounaita ei ole olemassa.


Coastside

Tein rengastöitä ja vanteelta vanteelle meni kolme minsaa kiirehtimättä. Jos silloin olisin pyytänyt siitä 600 mk per auto, olisi naurettu ulos.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04