Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua jarruista

Aloittaja keijopel, 14.11.07 - klo:06:08

« edellinen - seuraava »

Pyrres

Juu mutta on kyse myös materiaaleista jarrupaloissa. Esimerkiksi noista halvoista loppui itsellä puhti siinä 60km/t, tai siis pysähtyi kyllä, mutta ei ollut sellainen täyden kontrollin tunne, eli tuntuma huonompi kun jarrupala alkaa kuumentua ja ei toimikaan enää halutulla tavalla. Kyllä noillakin perän sai ilmaan 50km/t vauhdissa, kokeiltu juttu yhdessä paniikkijarrutuksessa (siis nostin sen 2cm about, eli juuri sen että perä alkoi hiukan vaeltaa). Mutta paremman kontaktin tiehen saa näillä CPI:n jarruilla. Osa juurikin pääsylinteristä, vipusuhteista ym ja sitten osa materiaalivalinnoista.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Ostin tuhon äskettäin uudet palat. Sattuivat olemaan sportti, kun pahvissa mainittiin racing palat jotka taisi olla sintratut tms. Tuntuma oli alussa hakusessa mutta nyt niihin luotan, sen minkä noilla vanhoilla kumeilla pystyy muutenkaan. Ratakumit ja jarrut kun sais niin ei olisi joissain kurveissa liukkauden tuntua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

No nyt ei enää ole itsellä jarruissa valittamista, takajarrulla ei niin väliä kun harvemmin sitä kunnon jarrutuksissa ikinä tarvitsee ellei ole todella liukasta tai tule tarvetta vetää skootteria poikittain. Eikä oikeastaan kumeissakaan, ongelmana on pikemminkin se että nyt asiat ovat niin hyvin että keskituki ottaa maahan aivan liian aikaisin. Hioutunut jo pikkusen molemmin puolin vaikka vain 1304km ajettu härveli.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

karkulainen

Ei minullakaan ole enään mitkään hyvät jarrut, kyllä eturengas vinkuu kun jarruttaa, mutta tehoa jarruissa ei ole paljoa. Takajarru on aivan onneton, ei jaksa lukittua edes soralla, pitää vähän taas säätää. ::)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Pyrres

Oman härvelin takajarrun ongelmana on vielä liian paljon venyvä vaijeri, jos säädät tuntuman oikeaksi ettei painu kahvaan asti kiinni niin hinkkaa koko ajan rumpuun, jos säädät rummun pään oikein niin vaijeri venyy niin paljon että ei anna tarpeeksi tehoa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Noihin voisi rakentaa runkoon fillarimaiset vaijeriohjaimet niin kuoren jousto ei vaikuttaisi. voitelukin olisi yhtä helppoa, paitsi katteiden osalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Voi olla että omassa ei käytön puutteesta johtuen ole vielä venynyt tuo vaijeri tarpeeksi jotta asettuisi tai jotain. Tiedä häntä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Kokeilin täysjarrutusta 45 nopeudesta ja noin kolme auton mittaa se yrittämättä vei vaikka jarrujen pehmeys on uskomaton. Pitää vaihtaa nesteet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

#68
Kuinkas monella on etujarru kahdella männällä? Mulla on tossa toisessa mopossa yhdellä (Klick)  ja toisessa kahdella ( Klick) ja kyllä jarrutehon selvästi huomaa jälkimmäisen eduksi. Ei tarvitse painaa jarrukahvaa läheskään niin kovaa.

Valtaosassa taitaa olla kuitenkin vain yksi mäntä? Ainakin vanhemmissa, näissä ihan uusissa saattaa olla enemmistönä tuplamännät, kuka on ostanut hiljattain uuden mopon voisi valistaa asian tiimoilta. Tuo oma moponi missä on kaksi mäntää on vuoden 2006 mallia.

Laittakaapas infoa miten on itse kullakin.

karkulainen

Solikassa kaksimäntäinen edessä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Timo

Mulla 08, edessä 1mäntänen,takana 2.

Pyrres

Takana kaksimäntäinen? Mikähän logiikka tuossa on, ei siellä nyt niin paljoa painoa ole että voisi perustella parempien jarrujen laiton taakse eikä eteen.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

Ehkäpä ne on ajatelleet kuitenkin juurikin sitä painoa kun ovat kaksimäntäisen sinne tuupanneet. Takana on kuitenkin valtaosa mopon painosta joten yksimäntäinen saattaisi olla sinne liian tehoton. Eteen kuitenkin riittää yksimäntäinenkin, kuten useimmissa taitaa ollakin.

Kaksimäntäiset eteen ja taakse olisi tietenkin se paras vaihtoehto, mopoonkin. Joistakin varmaan löytyykin, jos ei kiinalaisista niin sitten ainakin niistä "laatumerkeistä"..

Pyrres

Ehkä ovat ajatelleet käyttäjiä. Hyvin moni mopokuski käyttää vain takajarrua koska pelkäävät pidon menetystä tai yli lentämistä. Yllättävän moni itseasiassa. Tiedä häntä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

karkulainen

Mulla on takana rumpujarru ja käyttelen molempia, mutta etujarrua ehkä vähän enemmän.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.