Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio NRG hyytyy kilometrin jälkeen...

Aloittaja Puuhamake, 19.10.20 - klo:18:26

« edellinen - seuraava »

Puuhamake

Tänään uusi kokeilu tehty. Lähti hyvin käyntiin, tyhjäkäyntiä ja kaasuttelua 12min ja nätisti sammui. Ei lähde käyntiin. Kokeiltu heti kipinä, antaa kipinää mielestäni erinomaisesti kahdella eri tulpalla...

Mitäköhän sitä sit... :o

Coastside

#16
Jos saat kaasariin pohjaproppuun letkun, laita läpinäkyvä ja se ylöspäin jotta näet onko siinä bensaa. kun tankki on alhaalla, ei valutuskoe toimi.

Sen alipainepumpun voi ehkä puhdistaa, jos se on avattava malli.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Puuhamake

No nyt sammui 5s jälkeen. Tuli kipinää. Kokeilin vielä 30 min jälkeen ei lähde käyntiin, mutta nyt ei tullut kipinää 2 eri tulpalle! Eli kyllä vaikuittaa siltä että kipinän saanti epävarmaa. Onko siis puola/cdi boksin vaihto helpotus tähän?

Coastside

#18
En tiedä mikä CDI siinä on mutta halpa AC malli käy kaikkiin. 2T ja 4T on eri. Liitin vain voi tuottaa työtä. Johtosarjojen kuusinapaiset liittimet käy vastaavaan boxin liittimeen. Hätäratkaisuna kutistesukilla saa johdot liitettyä sen piikkeihin. Laittaa johdot sukilla piikkeihin ja kuumentaa. Vedonpoisto jotenkin. Johtosarjan voi ohittaa kokonaankin, tekemällä itse johdot. Pikakytkennän johtoihin saa nuppineuloilla eristeiden läpi. Puola-tulpanjohto-hattu on halpa hankkia.

Jos noilla ei korjaannu on vika lopuissa osissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#19
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#20
Onnekas sattuma tuo edullinen merkkimopon osa. Mutta jos vikaa selvittääkseen kokeilee halvoin osin ennen kalliin merkkiosan ostoa, on esittämäni harkinnan arvoinen keino. Kun oppii tekemään koekytkennän, se voi auttaa valmistautumaan sytkän korjaamiseen tien päällä.

Omassa kiinalaisessa ei kolmeen vuoteen ole ollut sen alkuperäisiä sytkän kytkentöjä. CDI siirtyi kuraisesta lattiakotelosta kuivaan paikkaan puolan viereen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Puuhamake

Ei auttanut halpa merkkiosa eli cdi vaihto. Samma homma, eli käy 5 min ja sammuu tyhjäkäynniltä. Kipinää tulee. Mittasin akun jännitteen sammumisen jälkeen, 11.8v

Paljon sytkä vaatii toimiakseen? Onko jännitteensäädin näissä? Akku loppu?

Coastside

Akun jännite ei saa mennä alle 12 V. Taisit löytää vian.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#23
Katso ennen lisäosien ostamista, että staattorille menevä liitin varmasti yhdistää, avaamalla se.
Toimiiko mopossa vilkut sun muut.



klik suurenee

Sytytyslaitteiden pitäisi toimia ilman akkuakin, mutta jos liitin ei yhdistä, ei toimi kumpikaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Puuhamake

Itse asiassa poika sanoi että ennen ei starttia käyttäessä mittarivalot sammuneet tai vilkkuneet. Nyt räpsii kun starttaa. Samoin oikea vilkku nopeampi sykli kuin vasen. En tiedä onko näillä merkitystä/ apua diagnoosiin?

konenikkari

Katso kaikki miinusjohdot eli maadoitukset mopon ja moottorin  rungosta sekä akulta,
varsinkin lataussäätimen läheisyydestä ja se staattorin liitin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)