Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Tuossa olisi samalla hyvä tilaisuus hivenen aikaistaa nokkaakin samalla kun nokkarattaan kerran irti vetää.

kani

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 25.08.14 - klo:15:21
Sädepäivän ajankulua ja virtauspenkkitestiä pikkuvenaisella kannella.

Vasemmalla ko. kannen vakio imuvena (kanavat työstetty, eli ei siis ihan täysin vakio kansi). Oikealla imuvena (en muista minkä kannen mukana tuli) jossa varsi tehtaalla jo ohennettu.


Sen ensimmäisen gy6motorilta tilaamani kannen mukana tuli kans tuollaiset ohuempivartiset venat (huomasin vasta toisen kannen vuotamisen jälkeen kun purin molemmat ja vertailin osia keskenään). Seuraava kansi oli alkuun heti heikompivetoinen. Kun  senkin kannen kanssa oli kosketuspinta turhan ohut mikä johti vuotamiseen, vaihdoin uusimmat venat mitkä löysin vanhoista kamoista ja läppäsin ne siihen ekaan kanteen joka oli tuntunut paremmalta. Eipä enää ollutkaan sen parempi, eli ilmeisesti venan varren ohuus vaikuttaa tuntuvasti? Mitään muuta eroa ei tullut kuin läppäys kunnolla ja toiset venat..

No ainakin opin läppäämään venttiilit aina vaikka olisi valmiiksi kannessa kiinni.. Kahden uuden kannen kokemuksella. Voisi jostain löytää vielä ohuempivartiset venttiilit kumpaankin :)

Kivasti vetää ja toimii kyllä nyt. Osakaasulla vähän nykii joskus, heti kun kääntää hanaa se loppuu, vaihtelevalla kaasulla ei nyi.. jumittaako kurkku vai mikä?

xx851z

#1187
Lainaus käyttäjältä: kani - 31.08.14 - klo:18:21
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 25.08.14 - klo:15:21
Sädepäivän ajankulua ja virtauspenkkitestiä pikkuvenaisella kannella.
Vasemmalla ko. kannen vakio imuvena (kanavat työstetty, eli ei siis ihan täysin vakio kansi). Oikealla imuvena (en muista minkä kannen mukana tuli) jossa varsi tehtaalla jo ohennettu.


Sen ensimmäisen gy6motorilta tilaamani kannen mukana tuli kans tuollaiset ohuempivartiset venat (huomasin vasta toisen kannen vuotamisen jälkeen kun purin molemmat ja vertailin osia keskenään).

Klips klips

No ainakin opin läppäämään venttiilit aina vaikka olisi valmiiksi kannessa kiinni.. Kahden uuden kannen kokemuksella. Voisi jostain löytää vielä ohuempivartiset venttiilit kumpaankin :)


Katsoin omista kuvistani, Kymconi alkuperäinen pakoventtiili on tuollainen ohennettu, imuventtiilistä ei ole kuvaa.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: kani - 31.08.14 - klo:18:21
eli ilmeisesti venan varren ohuus vaikuttaa tuntuvasti?
Virtauspenkissä se ero ei ollut prosentuaalisesti hirveästi suurempi, mutta oli kummiskin ja ainahan se prosentinkin parannus on parannusta. Tuon virtauspenkin kanssa tulee huomioida aina se että se on vain simuloitu tilanne, lisäksi kun toi mun virtauspenkkini ja mittauskin on oman pähkäilyn tulosta niin se ei ole siinäkään mielessä verrattavissa suoraan käyvästä moottorista saatuihin kokemuksiin. Saapahan nyt kanavan virtaavuutta mitattua, mikä onkin se pääasia penkissä. Ainakin sen mukaan virtaus parani noilla venoilla.

Pitkävenaisen heebelit pitäisi myös jossain vaiheessa hommata niin näkisi paljonko niillä tulee todellista venttiilinostoa. Voisi pistää viivalle tuon ohennetun venan ja pitkävenaisen ja katsoa mitä virtauspenkki sanoo kummastakin samassa kannessa. Jos muutes joku tietää kuka myy noita ohennettuja venoja niin olisi ihan hyvä jos viitsisi informoida. Voisin hankkia niitä lisääkin vaikka kiinni isovenainen kansi nyt onkin. Pikkuvenaiset on halpoja työstää paremmiksi tehtaan jäljiltä.

Coastside

#1189
Minulla on pitkävenainen ja siinä on selvästi tuntuva tehoero lyhyeen verraten. Samaa luokkaa kuin virinokalla saa mutta alemmalla väännöllä. Saatan senkin kanssa kokeilla kun joudun tuon koneen avaamaan. Mittaamatta en uskalla heittää kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Olen törmännyt pelkästään ohennettuihin venttiilien varsiin, tiedä sitten kummat on yleisemmät ihmeissä.

-Zone-

#1191
Mun hyppysissä on käynyt arviolta 6-7 pikkuvenaista kantta. Nuo yhdet ohuet on ainoat jotka on tulleet vastaan. Kaikki muut on ollu noita paksuvenaisia. Tuli mieleen että oliskohan sillä osuutta asiaan mistä vuosimallilla koneen kansi on peräisin..
Virin ja varan 64 mm ja 69 mm näkyy olevan paksuja venoja samaten näkyy olevan stormin 64mm venat.

tommi

Olipas huomattavasti helpompi homma kuin kuvittelinkaan tämä laakereiden ja rattaiden irrotus. Koko hommassa meni alle puoli tuntia. On se vaan niin helppoa kun on oikeat tyäkalut. Takaisinlaitossa tuskin tulee sen kummempia ongelmia. Voisi huomenissa purkaa loputkin kampurat, ja asennella niihinkin uudet laakerit, onpahan noita sitten varastossa..


Coastside

Oliko tiukat vetää? Ajattelin yhdellä risalla kokeilla kuumentaa sen uunissa ja upottaa sitten akselin jääveteen niin lähtisikö irti kopauttaen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

No ei ollut kyllä tiukassa, hämmästelin itsekin kuinka helposti lähti. Tuskin kuitenkaan lähtee ihan kopauttamalla, mutta tokihan voit aina kokeilla, eipä siinä mitään menetä.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Merkkasitko tommi nokkarattaan asennon, vai käytätkö esim jigiä ohjaamaan nokkarattaan samaan asentoon?
Jos teit jigin niin kuva kiinnostaisi.

tommi

Merkkasin nokkarattaan asennon, terävällä piikillä löin pikku pisteen.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 31.08.14 - klo:23:47
Mun hyppysissä on käynyt arviolta 6-7 pikkuvenaista kantta. Nuo yhdet ohuet on ainoat jotka on tulleet vastaan. Kaikki muut on ollu noita paksuvenaisia. Tuli mieleen että oliskohan sillä osuutta asiaan mistä vuosimallilla koneen kansi on peräisin..
Virin ja varan 64 mm ja 69 mm näkyy olevan paksuja venoja samaten näkyy olevan stormin 64mm venat.


Kymcon venttiilissä oli kirjaimet VTC ja Google-haku VTC valve tuotti mm. oheisen tuloksen eli jos löydät kyseisen valmistajan venttiililejä niin ne ovat luultavasti ohennettuja. Oheisenkaan linkin takana eivät ole kalliit.

http://www.ebay.co.uk/itm/Intake-exhaust-valves-set-50cc-Gy6-scooter-139QMB-139QMA-engine-Jinlun-Sukida-/281175965621
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

#1199
Näyttäisi että noissa ei ole ihan yhtä paljon ohennettu mitä tossa omassa.. Tuossa omassa on venttiililautasessa Y-kirjain (liekköhän YCF viittaava..). Pakovena on normaalipaksuinen ja siinä kirjaimet LCH.