Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalainen vastaan muut

Aloittaja Tapsa, 28.04.07 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

kekra

Aikamoisia kilometrimääriä pojat näyttää tosiaan ajelevan melkoisen lyhyessä ajassa. Itselläni nyt 10 500km mittarissa ja mopo ostettu heinäkuussa 2006. Mitään muuta en mielestäni tehnytkään kun olin mopon selässä koko viime kesän ja kuitenkaan en tuon enempää ole saanut aikaiseksi.

Kolme kautta nyt ajanut ja keskimäärin siis ~3500km vuodessa. Ei voi kuin ihmetellä miten joku pystyy ajamaan vaikkapa 12 000km vuodessa  :-\

jalat

veikaan että tuossa tulee ikäkin kysymykseen. Itse teininä vedin vuoden aikana mopolla ihan kokoajan. Nyt olen omistanut skootterin puolivuotta ja mittariin ehti tulemaan noin 2000km :) Ja mielestäni ajoin ihan mukavan paljon kuitenkin. Kaikki työmatkat ja lisäksi vähän huviajoa lämpiminä päivinä. Tosin liki 30 vuotiaana ei sitä "kaverien kanssa rälläilyä" ole enää yhtään. Elämäntilanne kun on ihan eri. Niin se varmasti vaikuttaa kilometreihin.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Hendza

Kiinalainen silti kestänyt kumman hyvin :D Rällätty vuodesta 04 ja vielä kestää mitä nyt pari sähkö vikaa ja semmoista mut telvet kesät on kulkenut :)  pari kertaa pöpelikköönkin ajettu  ::) nytkin on osina kun tulee osia mutta kyllä se siitä ;D

Julle

Omalla San Remollani olen päristellyt Juhannuksesta -08 lähinnä työmatkoja ja hieman muutenkin, mittarissa vasta hikiset 500 km. Korjasin juuri irronneen startin sähköpiuhan ja lyhyiden valojen sähköliitännän kun tahtoi pätkiä. Muuten ei ole ollut mitään vikaa. Kohta talviöljyt koneeseen ja ajo jatkuu niin kauan kun kelejä piisaa täällä Vantaalla :)
~Kinroad "San Remo" XT50QT-2~

karkulainen

Minulla on toiminut edelleen hyvin. ;D Ainoita sähkövikoja on varmaan ollut lyhyen valon johdossa; kerran lakkasi toimimasta ja irroitin koko etukatteen katsoakseni missä on vika, sain katteen pois otin sen kumisen lampunsuojan pois edestä. Sieltä oli irronnut yksi johto, katsoin vaurioita tarkemmin ja huomasin, että siellä johdot olivat pistäneet oikosulkua jo vähän aikaa. Johdoissa oli sulaneet kohdat joista ne ottivat yhteen, myös liitokset ja suojamuovit olivat kärähtäneet. Putsasin liitokset ja "korjasin" johdonpätkät, sitten laitoin johdot liitoksiinsa ja sähköteipillä kunnon varmistus. sekavaa
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Skodepaappa

Ajokausi jäi hieman lyhyeksi, kun käsi oli kesällä 2½ kk paketissa. Ei kylläkään skoden vuoksi... Sen 1500 km, minkä ehdin ajella, baotian pelasi täysin ongelmitta. Suorastaan pomminvarmasti.


By earling
I am a rolling stone...

Coastside

Zoner -06 6500 km, kävelyttää noi 2000 km välein. Hihna, hihna ja hihna, ovat pääsyyt. Karsta on toinen, vieden puristukset 3000 km etapeilla.
Molempiin voi varautua ja hankkia taidot korjata.

Kesän reissuilla oli vain satunnaisesti työkaluja mukana, enkä niitä peilinvartta ja tavaratelinettä lukuunottamatta tarvinnutkaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kymco

#82
Heips!

Tuli tälle kaudelle (talvella EN aja) 14200km ja ikää on mulla 48v. Harvoin tulee alle 100km ajettua kerta-annoksena ::). Pisin päivämatka, josta olen jo tainnut mainita on 573 km. Kiersin Päijänteen :P On mopoilu jotenkin niin kiva tapa katsella kaunista Suomea ja tuulettaa päätä. Töikseni ajan autoa ja vapaalla ei kotilot paljoa kiinnosta :D. Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille tasapuolisesti!!
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

karkulainen

Ohhoh on siinä tullut kilometrejä. :o
Pitää ensikesänä koittaa saada kilometrejä paljon, viimekesänä ei tullut kuin ~4000km. :P
Isovanhempien luokse matkatessa tulee ~50km/suunta, ja tulevana kesänä niitä seissuja on paljon, se lupaan. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jaakko

Heräte-ostin Kiinalaisen lehti-ilmoituksen perusteella 550â,¬ hintaan. Ajoin sillä yhden kesän, kaksi päällä, ilman vikoja. Huollossa käydessäni iskin silmäni Ferrarin punaiseen Vespa 50cc ja vaihdoin heti 900â,¬ välirahalla.
Nyt vaihdoin sen 5000km jälkeen 250cc 4000â,¬ vaihtorahalla. Kokonaishinta oli siis 5450. Hieman alle OVH. Ei ollut hirveän kalliita nuo 5000km. Nyt Vespan väri on musta.

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 20.07.09 - klo:01:52
Onnea ostostasi. ;D
Minkälainen kymco on verrattuna soliferiin?

Paljolti tukevammalta tuntuu Kymco. Runko on jäykempi, isommat renkaat on pehmeämmät ja iskunvaimennus toimii paljon paremmin. Kymcolla ajaa ihan mielellään soratiellä, kun soliferi taas tuntuu aliohjaavalta ja takapainoiselta soralla.

Kaikipuolin laadukkaammalta vaikuttaisi kymco.

Hieman sekin kyllä säätöä vaatii sillä huippunopeus on toistaiseksi 43kmh  ;D

ilborg

Pääsin tuossa ajelemaan jonkin verran keewayn jollain 2-tahdilla(joku vuoden-pari vanha)... Ulkonäkö on parempi, kuin kymcon agilityssä sekä lähtee paremmin käyntiin(ymmärrettävää, kun ottaa huomioon kilometrit(n.1000 vs 12000), sekä 2-tahti->4-tahti jutut). Muuten oikeastaan kymco pesee joka asiassa tuon keewayn. Keewayn ohjaustanko on aivan liian raskas, sekä yrittää ohjailla liikaa. Huomasin muuten keewaylla ajaessa, että taidan käyttää tuota "vastaohjausta" ihan vaistonvaraisesti, kun jouduin mutkiin mennessä ihan erikseen työntämään tankoa "väärään suuntaan". Keeway oli ihan täysin tehdaskunnossa, eli kulki nopeasti kuin etana kymcon jälkeen(jossa siis suutin&vari vaihdettu):) Iskaritkin oli keewayhin laitettu ihan näön vuoksi, kun ei ne mitään tehnyt(töyssyjen jälkeen sai odotella hetken, että huojunta loppuu), joka on muuten aika huono juttu töyssyisessä mutkassa, kun mopon rengas ei meinaa pysyä kunnolla tiessä kiinni.

Keeway kyllä voittaa yhdessä asiassa tuon kymcon, ja se on peilit, joilla näkee taaksekkin jotain. Kymcon peileistä näkee lähinnä omat kädet, tai taivaan, mutta tietä niistä et saa juuri takaata näkyviin:) Vaikka miten säätää, niin ei saa parhaimmillaan kuin hitusen käsien taakse näkymään tietä. Itsekkään en siis ole edes 170cm pitkä, tai 70kg leveä, mutta kai ne on ne habat, tai leveät hartijat mitkä peittää näkyvyyden:) Eivät ole varmaan tehtaalla tajunneet, että eurooppalaiset käyttävät peilejä liikenteessä muuhunkin kuin meikkaamiseen.

Kymco on varsin vanhahtavan tuntuinen tuohon keewayhin verrattuna, mutta juju onkin siinä, että laitetta on helpompi ja mukavampi ajaa, kuin keewayta. Keeway on taas tehty markkinoiden ehdolla trendikkään oloiseksi, mutta osien laadulla ei ole niin paljon väliä. Mopoja kun vähemmän testaillaan ennen ostoa, niin varmaan ihan onnistunut vaihtoehto myynnin kannalta. Kymcolla on taas hieman nimeäkin olemassa, niin saavat sillä myytyä noita mopoja, kun eivät kuitenkaan edes maksa paljoa nuo kymcot verrattuina eurooppalaisiin.

Pyrres

Itsellä on CPI Formula nyt alla joka siis käytännössä on sama kuin tuo Keeway. Yksi asia kiinnitti huomioni oli tuo ajettavuus ja jousitus. Itsellä siis juurikin kaupasta pari päivää sitten ajettu tuo ja jousitus on pikkuisen pintakova, mutta hoitaa työnsä erittäin mallikkaasti eikä jää huojumaan yhtään päinvastoin kuin Jincheng. Ohjaus on taas edelliseen Jincheng Sudokuun verrattuna liian herkkä, eli mielummin olisin Sudokun ohjauskulmat ottanut kun sillä joutui ns ajamaan oikein jotta kääntyi, tuo taas kääntyy omaan makuun hiukan liian herkästi jolloin ajosta tulee helposti mutkittelevaa jos ei keskity täysin. Toki tuo CPI pesee mutkanopeuksissa ja hallinnassa tuon Jinchengin mutta jotenkin pidin tuosta suuntavakaudesta enemmän.

Kolmea kiinalaista/Taiwanilaista mopoa olen ajellut parin vanhan suomimopon ja mankin lisäksi niin jos pitäisi ajettavuudeltaan laittaa järjestykseen niin mukavuus ja maasto-ominaisuudet Solifer SM:lle, raa´at mutkanopeudet CPI:lle, jousitus CPI:lle, ajoasento ehdottomasti Soliferille. Kokonaisuus menee juuri ja juuri CPI:lle jos käytettävyyttä haluaa, jos hauskuutta haluaa niin vanha manki ja Solifer vievät ehdottomasti, Jincheng taas kärsii hiukan hinnan aiheuttamana kaikista ärsyttävistä pikkujutuista joten on melko tarkkaan keskikastissa. Jotenkin se parin kolmensadan hintaero saa ihan eritavalla laatua samalla rungolla ja osalla katteista varustettuun mopoon.

Jos joku mopo pitäisi jokapäiväiseen ajoon valita niin valinta olisi CPI, mutta jos taas enemmän harrastepohjalta niin Solifer tulisi Helsinkiin ja sillä sitten kruisailtaisiin aina kun mahdollista, niin paljon enemmän asennetta, ulkonäköä ja ennenkaikkea mukavuutta. Huonoin mopo taas mitä olen ajanut on ehdottomasti joku 2000-luvun alun Sanili/Zoner kiinaihme, nopeutta riitti ottamaan 70km/t autotiellä autoja kiinni samaan aikaan kun muu mopo tuntui hajoavan käsiin samaan aikaan kun ajo-ominaisuuksia ei ollut ja jarrut sekä renkaat olivat aivan säälittävät. Hyvä ettei henki lähtenyt kun tuolla ajoin, onneksi sen ajo päättyi siihen että jouduin väistämään bussia joka yritti vaihtaa kaistaaa päälle ja vedin mopon kyljelleen, pelkkää murhetta koko härveli.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

ilborg

Tuo muutama satanen on todellakin se, mikä saa osat toimimaan. Agilitykin on edullinen skootteri, eikä millään tavalla kovin erikoinen tai hieno, mutta siinä on perusasiat aikalailla kunnossa. Ei missään nimessä mikään kovin erikoinen tai loistava, mutta tarkoituksena lienee ollut tehdä toimiva kokonaisuus jokseenkin niin edullisesti kuin mahdollista(toki varmasti jonkin verran ylimääräistä katetta nimensä ansiosta).

No itse kun olen ajanut kymcolla paljon enemmän, niin ei kirjoittamaani tekstiä(keewaysta) voi täysin puolueettomana pitää, vaikkakin esimerkiksi tuo iskariongelma on aika kiistaton. Todella ärsyttävä ajaa, kun mopo huojuu jokaisen kuopan jälkeen hetken. Muutenhan tuo alusta voi tuntua joidenkin mielestä paremmalta. Kyllä tuo hieman vakaammin taas käyttäytyi tuollaisella raavitulla asfaltilla(johtunee ohjausgeometriasta.

Molemmilla ajoneuvoilla toki varmasti pääsee paikasta toiseen, sekä keewaystä kyllä kuullut aika paljon positiivistakin kommenttia. Ilmeisesti molemmat on kuitenkin siis ihan perus-luotettavia ajoneuvoja.

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: ilborg - 08.08.09 - klo:12:49
Tuo muutama satanen on todellakin se, mikä saa osat toimimaan. Agilitykin on edullinen skootteri, eikä millään tavalla kovin erikoinen tai hieno, mutta siinä on perusasiat aikalailla kunnossa. Ei missään nimessä mikään kovin erikoinen tai loistava, mutta tarkoituksena lienee ollut tehdä toimiva kokonaisuus jokseenkin niin edullisesti kuin mahdollista(toki varmasti jonkin verran ylimääräistä katetta nimensä ansiosta).

No itse kun olen ajanut kymcolla paljon enemmän, niin ei kirjoittamaani tekstiä(keewaysta) voi täysin puolueettomana pitää, vaikkakin esimerkiksi tuo iskariongelma on aika kiistaton. Todella ärsyttävä ajaa, kun mopo huojuu jokaisen kuopan jälkeen hetken. Muutenhan tuo alusta voi tuntua joidenkin mielestä paremmalta. Kyllä tuo hieman vakaammin taas käyttäytyi tuollaisella raavitulla asfaltilla(johtunee ohjausgeometriasta.

Molemmilla ajoneuvoilla toki varmasti pääsee paikasta toiseen, sekä keewaystä kyllä kuullut aika paljon positiivistakin kommenttia. Ilmeisesti molemmat on kuitenkin siis ihan perus-luotettavia ajoneuvoja.

On kyllä jännä että kaksi käytännössä samaa skootteria jotka jakavat täysin saman perustekniikan ovat valmistajien toimesta päätyneet niin erilaisiksi luonteeltaan, juurikin tuon jousituksen osalta esimerkiksi, tuo CPI tuo mieleen lähinnä jonkun pikkusportin jousituksen. Eli pikkuisen kovanpuoleinen mutta kun jousitusta tarvitsee niin se tekee mitä pitää vaikkakin hiukan mukavuuden ehdoilla. jousitus on säädetty toisiksi löysimmälle pykälälle takana jotta voi kaksipäällä mennä hyvin. Itsellä siis painoa sen 78kg joten voin kuvitella miten kova tuo jousitus on jonkun 60kg henkilön alla. Ja hulluinta tuossa on se että säätövaraa löytyy vielä vaikka muille jakaa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna