Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ajelun ajankohta?

Aloittaja nelitahti, 15.05.07 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

Ajan sillo ku olosuhteet ja fiilis sen sallii. Eli ihan millon vaan!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

Testaan erillaisia vaate ja suojayhdistelmiä eri pakkasia varten jotten sitten lähde huonoilla tienpäälle. Fleese on kova sana ja kerroksina sitä vielä.
Visiirin huurtuilu ketuttaa. Poistan sen ehkä ja korvaan hiihtolaseilla jos käy kypärään.

Keli selviää kävellen parhaiten. Kesken matkan voin pysähtyä tarkistamaan jonkin hankalan paikan. Se säästää mustelmia ja ruhjeita sekä muoveja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

saitek

Osa taitaa ajella skootterilla pitkin vuotta kelien niin salliessa. Ajattelin kysyä, että milloin yleensä aloitatte ajokauden. Onko se vasta kesäkuussa vaiko jo kuukausi pari aikaisemmin. Itselläni on menopeli talvisäilytyksessä ja olen miettinyt, milloin otan sen ulos.

Coastside

Ajokautta on se kaikki minkä pystyn ajamaan. On lumikausi ja muut. Noin ajamisen kannalta. Työläys tietenkin vähenee kun lumi ja jää ja pakkaset poistuu. Voi kuinka helppoa ajo sitten on.

Keväinen kauden aloituksen lyhyt riemu jää kokematta, mutta minkä sille voi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Mulla ajokausi on ympäri vuoden. Pahimmilla lumipyryillä ja pakkasilla jää pikkusen vähemmälle, paitsi sillä meiningillä  jos ei muulla kyydillä pääse, niin sitten skootterilla. Onhan se kivaa kun on kevät tulossa, mukavaa ajaa asvaltilla, eikä lumella koko ajan jalat maassa. Tosin on tässä keväässä huonokin puolensa, skootteri likaantuu ravasta aivan suhteettoman runsaalla tavalla, kun lumi sulaa.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

pena

heti kun yö lämpötila on plussan puolella ,skootteri ulos ja ajoksi ei taida mennä enää pitkään.

Coastside

Kuraan minä suhtaudun niin että reissun päälle heti vettä/harjaa kurakohtiin ja skode kuivamaan pressun alle läppärillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Kesäinen ajokausi alkaa kun piha- ja yleiset tiet ovat lumettomia, yöllä on plussaa jne.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Zorro

Huhtikuun puolessavälissä oma ajokauteni yleensä alkaa. Mieluummin toki ajelen vielä lämpöisimmillä keleillä.

pugt200

Yleensä olen päässyt aloittamaan maaliskuun puolessavälissä mutta nyt näyttää huonolta kun lunta on aika reilusti etelässäkin. Pakkasessa en enää viitsi ajella, sen verran on polte haihtunut ajan kuluessa. Tylsää mutta totta.

FrozenCorpse

Ajokausi on aina kun keli sallii.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

harriveikko

#41
Hitto rupes tuleen oikein tosissaan tota lunta.On satannu tunnin,kokolailla tasan ja maassa on nyt jo noin viis senttiä.En mä ainakaan viitti liukastella,eli peli talvisäilöön.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Coastside

#42
Kesäajo on tosiaan vain leikkiä ja minulle ajokausi alkaa kun lumi tulee. Voi kun tuosta vaivasta vielä maksettaisiin. Ulkona riehuu myrsky ja vettä sataa. Onneksi en ole maantiellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Lunta tupruaa ja ajokausikin taitaa olla paketissa , sappileikkauksen vuoksi en ole paljoa voinut ajellakaan eli yhden reissun tein leikkauksen jälkeen . Ajo oli sen verran tuskallista että siihen se jäi viimeiseksi ajokauden lopuksi.

pugt200

Tänään Mankaalla klo 6:20 bussin ohitti liikennevaloissa tosi varovainen skodemies. Oli ilmeisesti kesärenkailla liikkeellä lievässä sohjossa. Sitkeetä sakkia.