Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kadonneen kipinän metsästystä (yleisiä ohjeita vian paikantamiseen)

Aloittaja Scuuter, 22.06.12 - klo:00:05

« edellinen - seuraava »

toni.laine1

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.07.13 - klo:20:40
Nonni onnea vaan kadonneen kipinän löytäjälle.
Palaute aina on tervetullutta :D
Monet sen itsekkäästi unohtavat, kun ratkaisu on omilta osin löytynyt.
Kiitos.

Kiitos, Pyrin yleensä kertomaan jutut loppuun niin kanssa lukijatkin saattavat joskus vikoja selvittää. Muutenkin luulen että jään vielä hetkeksi palstalla kun toi skootteri menikin perhana pikkusiskolle ja uusi halpa toimimaton kauppakassi jo hakusessa. :)

jeredd

Virta tulee normaalisti, kipinää ei näy. Eli kaikki bensamittarit,töötit,vilkutjarruvalot yms.. toimii normaalisti.
Muutaman kerran startatressa on näkynyt todella pieni kipinä, just ja just hämärässä näkyny.  :P

tommi

Pitäisi jostain saada toinen cdi boksi jolla kokeilla sitä kipinää, on hyvin mahdollista että boksi on sökö. Kai olet tarkistanut sen picup coilin välyksen ettei ole yli milliä? Jos on yli millin niin kipinä on hyvin heikko.

jeredd

Picupin välys on aikalailla milli. Kaverilta ostin kymcon dc boxin ja eikä vaikuttanu mitenkään asiaan.
Tuleeko cdille jtn johtoja josta voisi mittailla jännitteitä?
Mietin että voiko tuo uusi virtalukko temppuilla jotenkin että siinä olisi sammutin koko ajan päällä?
Jos tuo sinikelta johto mikä menee virtalukolle on sammutin johto, niin jos otan sen pois niin sammutus toiminto olisi ohitettu?
Minkälaisia lukemia pitäisi tulla puolalle niihin kahteen johtoon starttailessa?
Olisi nytten mukava saaha kuntoon kun koulutkin alkavat huomena  ::)

jeredd

Mittailin tossa äsken niin  kaikki cdille tulevat johdot ovat kunnossa. Maadoitukset myös on kunnossa.
Miten voin selvittää että antaako pic up pulssia, että onko siinä vika? Meidän yleismittari ei ainakaan reagoinut mitenkään startatessa..  :o

konenikkari

#65
Luepas joitakin aiemmin antamiani vinkkejä samasta aiheesta.
Vain joitakin rivejä aiemmin annoin ohjeen ko. mittaukselle.
"Käännä yleismittarisi n.200v DC alueelle.
Pistä mittajohtimien +ja-- väliin esim. loistevalaisimista löytyvä 1mikrofaradin/350V kondensaattori.

Startatessa pick-up tuottaa n. 4V jännitteen.
Nykyiset tikutaku mittarit kun ei mitään ymmärrä noin lyhyestä ja heikosta pulssista ilman tuota kondensaattoria.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jeredd

Löysin loisteputki lampusta 230v-240v kondensaattorin. Pystyykö tällä mittaamaan tuota picuppia? Jos voi niin minkälaisia lukemia pitäsi tulla?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jeredd

Philips s10 220v/240v~4-65WSINGLE
Mietityttää tuo virtalukko että onko siinä nyt koko ajan "sammutin" päällä. Virtalukko on uusi, mutta se on fude skootterin lukko.

konenikkari

#69
Ko virtalukko ei välttämättä toimi mopossasi.
Tuo on loistevalaisimesi sytytin siitä ei ole hyötyä.
Valaisimelle tulevien virtajohtojen välistä löytynee tuo tarpeellinen.
OBS
Älä koske toimivaan ja käytössä olevaan valaisimeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jeredd

Ihme kun ei tullut lukemia näytölle  ;D Onko se mahdollisesti semmoinen neliskanttinen pötkö, johon tulee toisesta päästä johtoja ja toisesta lähtee?

jeredd

Miten olisi helpoin tarkistaa että johtuuko tämä nytten tuosta väärästä virtalukosta?

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: jeredd - 06.08.13 - klo:20:11
Ihme kun ei tullut lukemia näytölle  ;D Onko se mahdollisesti semmoinen neliskanttinen pötkö, johon tulee toisesta päästä johtoja ja toisesta lähtee?

Ei vaan oheisen kuvan oikeanpuoleisimman näköinen.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSxsGCono2P_fFc7icYqE9876gyzgBrMjkSQdJTJt33fDp0jqIa
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jeredd

Vertailin noita virtalukkoja ja huomasin että tuo kymcon omassa ja fuden lukossa on aivan erinlaiset nuo lukon pohjat.
Veikkaan että tää saattaa johtua nyt tästä virtalukosta, mutta miten sen vois kattoa helpoiten? :P

konenikkari

#74
Minkä värisiä johtoja sinne lukolle tulee.
Ja mitkä on johtojen värit lukolle tulevassa liitimessä.
Kuvassa olevan palikan avulla voi mtös pickup jännitteen mitata.
http://bpi.ebasicpower.com/mm5/graphics/00000001/CDI511-9773NL.jpg
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)