Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Coastside

Aiemmin huonolta palvelulta ja ylihinnoilta säästi tarvikekaupat autopuolella. Kaksipyöräisissä ei mikään. Se asenne niillä on juminut päälle. Nyt etämyynti pelastaa näissäkin. Älkää tukeko huonoa palvelua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Tässä tapauksessa Kisbeen osalta maahantuoja toimi kuten pitikin. Tavaraa löytyi heti ja hintataso ok. Joo muutaman euron osan voisi saada muualta euron halvemmalla mutta... Tilaaminen on silti helpompaa jos vaan ei ole hoppu :)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 04.03.19 - klo:03:47
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.03.19 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: miccomus - 02.03.19 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.03.19 - klo:10:33
Ok, myös tuonmoinen saattaa sopia
https://www.easyparts.nl/Valve-Stem-Seal_(Genuine-Parts)-p28393496

Sopii joo mutta tuolla oli vaan 1kpl :D

Nyt näyttäis että maahantuoja kotimaassa ratkaisee ongelman :)

Hyvä hyvä, että kotimainenkin vaihtoehto miellyttää  :)
Jottei täältä Suomesta aivan kaikki palvelut lopu  :)

Kaikki palvelut loppuu jos merkin maahntuoja on hankala tapaus. Alkaa jälleenmyyjiltäkin mielenkiinto loppua jos maahantuojan hinnoittelu on jotain järjetöntä, ja niitä saa joskus. En nyt puhu Pösöstä vaan Kymcosta.

Kyselin osia jälleenmyyjältä, sanoivat että on niitä saatavilla ehkä joskus. Moporassari kertoi varaosatarjonnan menneen niin huonoksi että purkavat vaihtoon tulleita mopoja että saavat osia korjattavaksi tuotuihin ja kehoitti mua hankkimaan osat ihan muualta kuin maahantuojalta. Kertoi Kymco skoottereita menneen parhaina vuosina lähes 200kpl ja niihin sitten takuuhuollot, niin oli ollut ihan hyvää bisnestä.

Kävin kerran Mascon toimipisteessäkin hakemassa osia, tuli ihan sellanen olo että se varaosatiskin tyyppi olis halunnut tappaa mut. Oli siellä niin hieno ilmapiiri ettei riitä sanat sitä kuvaamaan, kun kirosanoja ei saa käyttää. Sain kuitenkin oikeat osat.

Ei aina jaksa kotimainen tarjonta kiinnostaa, easyparts taas kiinnostaa. Ne ei ilkeile, osat pakettiin ja paketti perille. Kiitos ja kumarrus!

Miksi sotket asioita, vetämällä aiheeseen, Kymcon ja Maskon,
Meiile jotka olemme tekemisissä ko firmojen kanssa päivittäin,
tilanne näyttää hieman erilaiselta, ja , ehkä realistisemmältä.
Karavaani kulkee, ja koirat haukku.
Kymco on myös hyvä mopo harmi, että sen suomen toiminnoissa on ollut ongelmia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

Mielenkiintoinen sivusto. Varastossa vielä vähän mutta kilpailukykyiset hinnat!
https://pokamotors.fi/139qmb-koneen-tiivistesarja430-mm.html

miccomus

Aurinkoinen päivä kun oli niin käyttelin Kisbeetä ja kiinnitin huomiota että startatessa variaattorin iso hammaspyörä pääsee vähän ottamaan startin bendix rattaaseen. Ei vaikuta käynnissä ollessa mutta kun polkimellä käynnistää niin pitää pienen rohisevan äänen. Onkohan tuo bendix vaan väsynyt eikä jousi jaksa pitää sitä kunnolla sisällä? Vapaasti se liikkui muuten kun kokeilin.

Coastside

Avaa koppa ja paina bendix pohjaan. Jos se ei ota rattaaseen kiinni, se on kunnossa. Poljinta painaessa pikkuratas ottaa akselin kruunuun ja pitää ääntä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Ääni on nimenomaan hankaava joka tulee kun variaattorin hammaslautanen hankaa bendixiin. Kampura pääsee liikkumaan sivittaisesti n.2mm jolloin käynnistyspolkimesta juuri tuo kruunu painaa "löysät pois" ja kuuluu kilinää/rohinaa kun varin hammadlautanen hinkkaa. Samaten jos startilla pyörittää on jotenkin kilisevää touhua. Käynnissä kun on ei kuulu mitään ylimääräistä.
Pitää vielä tsekata ne bendiksin puslat etenkin varin kopassa oleva.
Itse mietin että bendix olis jotenkin väsähtänyt eikä pysy pohjassa vaan yrittää valua ulospäin mihin kuuluisi mennä vasta startatessa.

joni_k

bendixin puslat voi olla väljät.  huomaa jos kallistaa mopoa variaattoriin päin niin alkaa kilisemään, eli siis bendix valuu ulospäin ja osuu siihen etuvariaattorin hammaskehään. moottori käynnissä pitää kokeilla.

Coastside

Rullatkin joskus kilisevät kupeissa. Ääni katoaa kun kierrokset nousevat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Ei ole rullista johtuva ääni. Aamulla vielä äkkiseltään kokeilin niin kun käynnistypolkimesta pyörittää niin rohinaa kuuluu nimenomaan startin hampaista/bendixiin hankausta. Onko noissa Bendixeissä eroja lähinnä etsinkö käytetyn alkuperäisen vai käykö joku 20e tarvike?

Coastside

#145
Noiden bendixien rikkoontuminen on hyvin epätoden näköistä, koska sen rakenne on yksinkertainen ja mitoitus yli tarpeen. Se on myös useimmiten turhaan vaihdettuja osia, koska se pitää välillä ääntä. Ääni on selvä kalahdus. Sen toimintaperiaatekin jää monelta hämäräksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Tässä asiassa , kiinnitti huomiota tuo kampiakselin sivuttaisvälys.
Tuo 2 mm. on kyllä liikaa. Normaali olisi mielestäni 0-0,5 mm.Max 1 mm.
Onko mahdollisessa edellisessä korjauksessa , laitettu paksu lohkotiiviste.
Jos Kisbeessä tuo välys on "normaali" , niin tietäväiset kertokoon.Itsellä ei k.o. moottorista ole kokemusta.
Onko tuo hyvin samanlainen kuin. esim. 139QMB/ A.?



Coastside

#147
https://www.manualslib.com/manual/976572/Peugeot-Kisbee.html?page=23#manual

tuolta selviää mikä on samaa.

Malli on 139 QMB-E
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 10.03.19 - klo:16:53
iso hammaspyörä pääsee vähän ottamaan startin bendix rattaaseen.
Onko sulla ollut lohkot irroitettuna eli kampura irti?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

miccomus

#149
Samppa: kyllä on ollut. Vaihdoin koko kampuran uuteen.
Workshop manual ei anna mitään arvoa tuohon välykseen. Onhan noissa laakereissakin pieni välys sivuttain? Enemmän uskoisin että tässä kampurassa on saattanut tulla vaan vähän eri mitalla työnjälki. Tosin tuota äsken kuvailtua bendixin kilinää piti jo vanhallakin kampuralla. Tosin silloin ajattelin kampuran laakerin olevan syypää.

Pitää tuo joni_k kallistus käynnissä vielä testata niin sillä päästään helposti eteenpäin.

Toki tuossa Kisbeen Workshopissa on variaattorissa prikka nro 8 joka tulee kampuran ja rullien levyn väliin jota minulla ei kyllä ole. Siinä kun olisi prikka niin tuo bendixin kilinä katoaisi varmasti. Tosin vaan ihmettelen, että olisiko "merkkihuolto" sen hukannut?

Tai sitten se putkiholkki variaattorin keskellä on vaan vaihtunut milliä liian lyhyeen. Sehän kuitenkin määrittää osaltaan mota seikkaa.