Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

skodesti

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 03.05.09 - klo:10:24
Kyllä taitaa olla.

et muista kiinalaisista tyyppiä jotka olisivat, kaverilla helkama ja se vaikuttaa isommalta kun oma fude sport

skandinaavi

Eli pakarini vuotaa hukkaputken tyvestä (sauma haljennut) ja aikakomeet äänet on siitä syystä.
Nyt sitten tilkitsin sen pakoputkikitillä, foliolla ja rautalangalla. Ja musta tuntuu jotenkin että huonommin vääntäis kun putkitilkitty eli kun vuotaa vääntäis paremmin. Onko mahdollista?
Vai kuvittelenko vain äänen tuovan voimaa  :D
"Emme tee näitä ja muita asioita siksi että ne ovat helppoja vaan siksi että ne ovat vaikeita" -JFK

Coastside

Virtaustekninen laskenta on nykyvauhtia hanskassa v. 2080, kertoi eräs asiantuntija. Se siis on niin mystistä että vuotava putki voi vetää paremmin?

Aina ennen muutoksia mittaus ja aina jälkeen sen, niin  moni mystis selviäisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

skandinaavi

Njääh, ei jaksa ruveta pahemmin mittailemaan. Tämä pohdintahan on ihan persedynon perusteella tehty :D
Huomasin myös että kun putki "vuoti" pysyi tyhjäkäynti paljonparemmin. Nyt meinaa sammua/sammuu.
Pakko on todeta että on ihanan kummallisia vehkeitä
"Emme tee näitä ja muita asioita siksi että ne ovat helppoja vaan siksi että ne ovat vaikeita" -JFK

Samppa

Kuinkahan tukossa se sun putki on. Voisit kokeilla puhdistaa putken ja katsoa onko asialla vaikutusta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

skandinaavi

Putki on poltettu talvella, että ainakin periaatteessa pitäis olla puhdas.
Et voi tosiaankin että perse dyno vaan kusee , tai sitten ei.  :D
"Emme tee näitä ja muita asioita siksi että ne ovat helppoja vaan siksi että ne ovat vaikeita" -JFK

mykisstys

no niinl. minäkin olen aika lailla uusi täällä vaikka kuukausia olen tätä seurannut. nyt pitää kysyä seuraavaa. tuo paikka missä on hihna ja sen koppa lähtee jonkin sortin ilmaputki kohti tuntematonta. no että mihin se menee ei varmaan ole ongelma koska skootteri vielä kulkee. skootteri on boatian classic 2005 eli se ihan perus vehje millä on monta eri nimeä. nyt on kuitenki8n niin että se ilmaputki mikä menee katteen sisään on  ajan myötä haprastunut ja mennyt halki. mihin tämä vaikuttaa. skootterini kulkee kuitenkin aivan normaalisti. en siis ole huomannut eroa mihinkään suuntaan. mutta mikä se putki on joka menee siitä kopasta missä on variaattori hihna mikä menee katteitten sissään oikein on???

purgiaali

Tarkoitat varmaankin tälläistä:
http://www.jm-racing.fi/product_details.php?p=568

Se putki on variaattorin jäähdytysilman sisääntuloputki. Se on kiinni rungossa jossain katteiden alla.
Minulla Soliferissä ei sellaista ole. Siinä on vain 5cm suora putki jonka päässä karkea suodatin.

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 16.05.09 - klo:14:45Minulla Soliferissä ei sellaista ole. Siinä on vain 5cm suora putki jonka päässä karkea suodatin.
Minulla ei ole enään edes sitä suodatinta, päätti ilmeisesti tippua joskus. ::)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

purgiaali

Minulla se ohut vaahtomuovin palanen  joka siellä oli suodattimena oli niin rutussa että ei suodattanut mitään. Otin sen pois ja laitoin huokoista suodatinkangasta tilalle. Painoin suodatinkankaan sen korkin ja putken väliin. Hyvin on siinä pysynyt. Sateella etupyörä roiskii vettä suoraan tähän. Täytyy vältellä sateella ajoa ainakin sorateillä.

karkulainen

Pitää minunkin laittaa jotain siihen suodattamaan ennenkuin lähden ajamaan hiekkateitä. Mutta kun ei ole edes sitä korkkia, pitää keksiä joku patenttiratkaisu siihen.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jalat

#86
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 16.05.09 - klo:17:37
Pitää minunkin laittaa jotain siihen suodattamaan ennenkuin lähden ajamaan hiekkateitä. Mutta kun ei ole edes sitä korkkia, pitää keksiä joku patenttiratkaisu siihen.

No häh. Helppo homma. Tota ikkunoihin laitettavaa hyttysverkkoa pari kerrosta päällekkäin ja muutamalla kumilenkillä kireälle kiinni. Helppo homma ja oravat ei pääse variaattoriin, mutta ilma pääsee. Ja jos se 5cm trötö puuttuu varin etunokasta, niin samat hyttysverkot vaikka klemmarilla kiinni suoraan siihen varista lähtevään parin sentin ulokkeeseen josta se 5cm letku puuttuu.

Hyttysverkko ei maksa juur mitään. Sellainen 5-10m pätkä maksaa muutaman hassun euron (biltema). Käsket karkulainen vanhempas ostamaan sellasta. Juu juu... kyllä ne sellasta johonkin tarvii ja hinnalla ei oo pilattu. Sitten vaan saksimaan sellanen pieni siivu talteen itelle :)

Nimim. useampi metri hyttysverkkoa kaapissa odottamassa ihan oikeasti tuuletusikkunoihin laittamista varten.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Viimekeväänä rakensin itse muutaman hyttysverkolla varustetun kehikon ikkunaan, siitä jäi vielä jämäpaloja. ;D
Kaikkea väkerrellessä käytän rätteinä vanhoja lakanoita. Kerkesin jo laittaa semmoisen lakanan pätkän sen putken ja ulokkeen väliin, suodattaa varmaan paremmin kuin vakio. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Testierkki

Koska en viellä pahemmin ole kymcon härpättimen eli agility city 50:n kanssa tapellut olisi pieni onkkelma.

Itse en viitsi takuu aikana juuri mennä mitään avaamaan ja ongelmanahan on se että kiihtyvyys on heikentynyt. itse asiassa se heikkeni heti ensihuollon jälkeen. nyt alkaa ylämäkiin vauhti hiipumaan. Kersa kyydissä hyvä kun liikkeelle lähti ylämäkeen. eikä mikään erityisen iso ollut. ja elopainoahan yhteensä reilusti alle 100kg.  :P lisäksi täydellä kaasulla tuntuu että kone hieman nykisi. mikä olisi suositeltava toimenpide?

openflow

Jos vika tuli heti huollon jälkeen ,voi olla että sähläsivät huollossa jotain. Ja jos itse et ole innokas avamaan ,niin soita sinne huoltoon ja kyse mitä ne siihen laitokseen oikeen teki.

Saattahan siellä olla joku yksinkertainenkin vika kuten ilmanputsarin letku löysällä tjs...