Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Riggu

Mistä nelitahdikoneiden ventiillien kilkatus johtuu?
Solifer Speed -08

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Riggu

Juu-u, ohuet öljythän sitä aiheuttaa, mutta mistä se ääni tulee?  ::)
Solifer Speed -08

openflow

LainaaMietin itse voiko pitkän lohkon vaihtaa lyhyen tilalle. Sehän on vain nelisen senttiä pitempi. Perävälitys on tietenkin eri 10 ja 12 pyörille.

Mites takajousitus osuu kohdalleen, pitääkö tehdä jatkopalaa...

karkulainen

Tai sitten vain pitempi jousi.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Välipala on helppo tehdä, joten se kannattaa tehdä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

raxu

Mistä johtuu hidas kaasuun vastaaminen täysikaasulla. Aluksi tuntuu tukehtuvan, mutta parin sekunnin perästä vetää täysillä..

Mää

se johtuu kiihdytyspumpusta joka roiskaisee täyssatsin lisäbensaa kaasariin . ( paitsi jos on Narakun kaasari  ;D) - siis jos kiinalainen nelitahti kyseessä.

ilborg

Jonkin verran tässä kaasarin kanssa tullut leikittyä, ja nuo nykimiset saattavat muuten johtua kaasarin vääristä säädöistä. Ja se minkä takia kaasarit saattaa olla pieleen säädettyjä johtuu siitä, että nuo saastuttaa vähemmän liian laihalla seoksella. Tuohan on vanhoissa autoissa ihan vakiokikka päästä päästötestit lävitse kun heittää seoksen laihalle:)

Eli jos erityisesti kylmänä tahtoo olla tuota nykimisarkuutta, niin seokset luultavasti liian laihalla.

Tuossa on pari englanninkielistä saittia, jotka selittävät kaasarin säätöä:
http://www.dansmc.com/carbs2.htm
http://www.factorypro.com/tech_tuning_procedures/tuning_carbtune,CV,high_rpm_engines.html

Ensimmäinen selittää enemmän tuota kaasarin toimintaa, ja toinen taas kaasarin säätöä. Aikamoinen homma kyllä taitaa olla, että saa kaasarin säädöt kohdilleen. Ensin valkkaillaan sopiva suutin, sitten neula, sitten vielä katsotaan kohon asento. Kohon asentoa vaihtamalla voi joutua säätämään ensimmäiset kohdat uusiksi:) Viimeisenä tuota seosruuvia säädetään.

Toinen asia mikä saattaa aiheuttaa nykäisemistä painaessa kaasun pohjaan, on hieman heikko kipinä. Volvon 240 kiihdytyspumpun sylkästessä teki samaa, mutta virranjakajan osat uusimalla vaiva katosi. Samanlaisia koneitahan nuo melkein ovat:)

Samppa

Muistakaahan kaasarikeskustelun oma topikki. Pidetään tämä ketju mahdollisimman yksinkertaisena.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

skodesti

onko toiset skootterin rungot isompia kun toiset?

karkulainen

Kyllä taitaa olla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

pathfinder

Kysytään nyt täällä: Mikä olisi hyvä tekniikka tai jokin vinkki miten saan skobani (helkama sc2) helposti keskiseisonnalle kun ei oikee kehtaa mennä kouluunkaa kun ei meinaa saada tukea alle?
Helkama SC2 \,,/

Coastside

Jos se tuen rauta on se korkealle nouseva vänkyrä niin se joutaa lyhentää, niin että päkiä yltää maahan kun sitä painaa alas. Sitten vain haara-asento ja molemmin käsin kiinni ja jaloilla ponnistaen vetämään taaksepäin. Hihnasta saa vetolenkin kun sen asettaa skoden alta jalkatilaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ilborg

Mielestäni kevyiten tuon skootterin saa nousemaan, kun seisoo koko painollaan jalan päällä, ja enää tarvitsee vetää taaksepäin(ei tarvitse nykäistä). Jalan päällä seistessä pärjää ilman nykäisyä. Itsehän olen siis tuollainen 63kg, joten koululaisetkaan ei varmasti ole hirveästi kevyempiä, eli kyllä jokainen normaali mopoilija saa tuon mopon nousemaan.