Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Furioussi

Kiitos vastauksista!

Olis viel semmone kysymys että mistä ja mitkä tiivisteet pitäis tilata airsalin T6 70cc racing pyttyn? Kannen tiivisteet uupuvat!  >:( Ku nois nettikaupois ei oo kuvia joten en ole aivan varma.
Ovatko kaikki airsalin 70cc pytyissä samat tiivisteet?
Tämä pytty siis speedfight 2:sessa

Auttakaa! Pitäis saada tiivisteet tilattuu!

openflow

#46
LainaaOvatko kaikki airsalin 70cc pytyissä samat tiivisteet?
Ei näytä olevan. myös vesi / Ilma vehkeissä on luonnolisesti erilaiset tiivisteet.

http://www.airsal.com/pdfs/catalogo2007.pdf

Tarppa

Semmosta nyt että eikös jarrukahvan pitäis painua pohjaan asti?Nyt ei liiku kuin sentin pari.Jarruttaa kyllä mutta kumminkin.Vähän myös tuo etujarru laahaa.Viime syksynä laitettu uudet nesteet ja paltkin on ihan ok.Mäntä ei kyllä oikeen palauta.Mitä tekisin?

A_sentaja

Ei, jos se painuisi pohjaan, niin järjestelmässä ei ole painetta tarpeeksi. Yleensä se liikkuukin vain tuon sentin pari, jumiutuneeseen mäntään autaa sen edestakainen painelu vaikkapa papukaijapihdeillä. Satula luonnollisesti irti levystä ja pihdeillä painaa männät sisään ja kahvasta pumppaamalla ulos, varottava vaan ettei liian ulos niitä pullauta. Jos se on totaalisen jumissa, niin sitten pitää purkaa satula ja paineilmalla työntää männät pihalle, jonka jälkeen puhdistus ja kevyt voitelu ja osat takaisin. Voiteluun käy jarruneste itsessään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

#49


1) Sylinteri
2) Venttiilinkoppa (joku muu tarkempi nimi?)
3) kansi kokonaisuudessaan
4) Itse kansi
5) Imuventtiili
6) Pakoventtiili
7) sisemmät venttiilinjouset
8 ) Ulkoiset venttiilinjouset
9) Venttiili
10) Venttiilien säätöruuvi
11) Venttiilin jousen lukituspala
12) Kannentiiviste
13) Alatiiviste
14) Huohotin
15) Venttilirungon tappi

Nimet on varmaan aikalailla väärin? Täydentäkää loput, itse en ole täysin varma noista.

Nyt jotenkin oikein?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

ilborg

En ole mikään alan ammattilainen, ja monesti nuo termit ovatkin pahasti hukassa, vaikka tajuaisi mitä varten osa onkin. Voisihan sitä yrittää:

7)sisempi venttiilin jousi
8)ulompi venttiilin jousi(suomennettu kymcon korjausoppaasta)
10,11)Jotain venttiilin välysten säätömuttereita?
15)Dowel pin englanniksi taitaapi olla oikea sana, mutta suomeksi joku venttilirungon tappi? Yritin auton korjausoppaasta metsästää oikeaa suomennosta, mutta turhaan.

karkulainen

9) jousilautanen?
11) jousilautasten lukitusnipat jne termiä ei tiedossa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Venttiilin jousen lukituspalat, olisi ilmaisevampi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pathfinder

Onko skootterille vaarallista korkeat tyhjäkäynti kierrokset? Tässä tapauksessa tasaiset 4000 rpm.
Helkama SC2 \,,/

ilborg

Lainaus käyttäjältä: pathfinder - 21.04.09 - klo:16:31
Onko skootterille vaarallista korkeat tyhjäkäynti kierrokset? Tässä tapauksessa tasaiset 4000 rpm.
Ei ole vaarallista, mutta kuluttaa polttoainetta enemmän. Tietysti, jos ei meinaa paikoillaan pysyä, niin voimansiirrosta voi kulua osaa, sekä jarrutkin hieman kuluu, kun ei ole niin paljoa moottorijarrutusta.

Jos kyseessä on ryyppykierrokset, niin voi olla aika normaalia(itsellä ei ole kierrosmittaria, niin en tiedä paljon ryyppy auki nuo kierrokset nousee), mutta jos lämpimän koneen tyhjäkäyntikierrokset, niin kannattaa säätää. Todella helppo homma tuo säätö, ettei osaamisesta pitäisi jäädä kiinni.

Mää

Saattavat kierrokset polttaa sen kytkinzydeemin liian korkeilla kierroksilla, luulen.

karkulainen

Ja melko varmasti ajan kuluessa polttaakin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Tapani

Skootterilla ajamisesta. Onko siitä haittaa kun laskee skootterin valumaan taaksepäin esim. kääntyessä pienessä mäessä? Lähinä variaattoria ja kytkintä mietin. Meneekö se heti vapaalle kun liike eteenpäin on pysähtynyt?

Coastside

#58
Moottorin kierrokset ja variaattorin "vaihde" määrää millä kierroksilla takana oleva keskipakokytkin (kytkee vain takapyörän) kiinnityy ja irtoaa. Kun mopo rullaa taaksepäin niin sen voi tehdä.

Mietin itse voiko pitkän lohkon vaihtaa lyhyen tilalle. Sehän on vain nelisen senttiä pitempi. Perävälitys on tietenkin eri 10 ja 12 pyörille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.04.09 - klo:17:13
Mietin itse voiko pitkän lohkon vaihtaa lyhyen tilalle. Sehän on vain nelisen senttiä pitempi. Perävälitys on tietenkin eri 10 ja 12 pyörille.
Mikä ettei, meinasitko?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.