Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nyt asiantuntijat: videosta arviot mopon viasta?

Aloittaja Eki, 17.07.24 - klo:10:42

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 19.07.24 - klo:11:45Miksi se skootteri pitää olla 2-tahtinen? Niitä ei yleensä ole edes suunniteltu pitkän matkan ajoon toisinkun nelitahdit on. Toki jos haluaa rassata niin siitä vaan. Mullahan oli se Neo's 4 aikanaan. 25tkm sillä ajettiin pelkästään öljynvaihdoilla ja pari kertaa hihna ja rullat vaikka niissä vanhoissakaan ei ollut vikaa. Pisin påivåreissu oli mun aikana noin 300km.
Ei missään nimessä ole pakko olla 2T, olen katsellut moniakin 4T skoottereita, toki on myynnissä sekä että, mutta hyvät liian hintavia minulle, menevät reilusti yli tonnin. Saa antaa vinkkejä hyviksitodetuista 4T skoottereista, tuota neos 4 jo etsinkin netistä. Minulle tarjottiin kahta vaihtoehtoa 4t skodeista, tarjoaja taisi kuitenkin kadota? Itse rupesin katselemaan toisin silmin mm vespan skootteria, halvimmillaan kunnollinen siisti maksaisi tälläerää 950€, silläkin jo 4 eri omistajaa, todella vaikeaa löytää 1000 euron hintaluokasta sitä itselle mieluisaa, oli yksi piaggio nrg, kaveri olikin tuttu, eikä suositellut sitä minulle, vaikka oli laitellut kaiken kuntoon, totesi että tietää minun olevan erityisen vaativa? No, olen tietty, etten valmiiksi projekteja ostele, kurkkua myöten täynnä näitä jatkuvia vexlaamisia. Muuten kun täällä pyytää suosituksia esim nyt näistä 4T skoottereista, yhtään suositusta hyvistä ei ole tullut, sitten kun ei pyydä, tulee kaikenkarvaista textiä???
27 vuoden aikana 28 skootteria.

joni_k

sanotaan että tonnin budjetilla ei nykypäivänä taida ihan huippukuntoista skootteria  saada joka viimesen päälle on. poislukien kiinalaiset,tosin nuo kaikki tuntuu olevan niitä vaikka merkki olisi joku ihan laadukaskin..

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 19.07.24 - klo:18:35sanotaan että tonnin budjetilla ei nykypäivänä taida ihan huippukuntoista skootteria  saada joka viimesen päälle on. poislukien kiinalaiset,tosin nuo kaikki tuntuu olevan niitä vaikka merkki olisi joku ihan laadukaskin..
Näinhän se varmasti on, olisi uudenveroinen peugeot speedfight 4 4t 1650€ ja Hyvinkää, katsastusmiehen omistama, se vaan että täytyy näemmä säästää että saa uudemman. Tähän mennessä olen saanut viimeisimmän 900 eurolla, Rovaniemeltä ajetun ja tutulta haettu gilera runner 800€, oli ajettu vain 4000+km, muutenkin kuin uusi. Kyllä uskoisin että mikäli peugeot speedfight 3lc on täysin kunnossa, kyllä se kestää tehdä reissuja kun vaihtaa malossin etuvarin, ei kierrä juuri yli 7000 kierroksen, samanhan nuo nelitahtisetkin kiertää.

joni_k

ukrainan sodan? takia hinnat noussu ihan älyttömästi myös uusissa skoottereissa. hyvän auton saa uuden hinnalla. melkein 3tonnia peugeot kisbee ja samaa kiinankuraa se on hienoissa tarroissa. ennen muinoin sai 700e uuden baotianin. kyllä se kannattaa säästää ja alle kymppitonnin ajettuja katsella. muuten ne kilometrit jysähtää taas ja sama kierre jatkuu.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 19.07.24 - klo:19:55ukrainan sodan? takia hinnat noussu ihan älyttömästi myös uusissa skoottereissa. hyvän auton saa uuden hinnalla. melkein 3tonnia peugeot kisbee ja samaa kiinankuraa se on hienoissa tarroissa. ennen muinoin sai 700e uuden baotianin. kyllä se kannattaa säästää ja alle kymppitonnin ajettuja katsella. muuten ne kilometrit jysähtää taas ja sama kierre jatkuu.
Näin näkyy olevan, tuommoinen peugeot speedfight 4 maksaa kymppiä vaille 4000€, jos olisi kortti, saisi tuolla hinnalla jo hyvän käytetyn prätkän.

Palosella

Käytettävissä oleva rahamäärä tosiaan rajoittaa aika paljon. Käytettyjen ja uusienkin hinnat on kyllä noussut.  Jos haluat virheettömän ja takuulla, ainut vaihtoehto on ostaa uusi. Käytetyistä ei oikeasti koskaan tiedä. Sillä on voitu ajaa pelkästään pari kilsaa kerrallaan kaupunkiajoa. Sitten ostat sen ja ajat kerran vaikka Hyvinkäältä Ouluun niin voi hyvin ilmetä vikoja mitkä ei koskaan tule esille lyhyessä ajossa. Harmittaahan se tietysti jos heti tulee jotain isompaa.

Speedfigt 4t-mopoissa on muuten käytetty SYM moottoreita. Tai en tiedä kuka sen valmistaa, mutta Symeissä tosiaan on samoja moottoreita.

joni_k

niin no lämmittää kai se takuu vähän aikaa..kuukauden ehkä kunnes kilometrit ekin menolla täynnä ;D  en vaan ymmärrä miksi ns merkki firmat ovat langenneet myymään samaa kuraa ja pilaamaan maineensa..

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 19.07.24 - klo:20:07Käytettävissä oleva rahamäärä tosiaan rajoittaa aika paljon. Käytettyjen ja uusienkin hinnat on kyllä noussut.  Jos haluat virheettömän ja takuulla, ainut vaihtoehto on ostaa uusi. Käytetyistä ei oikeasti koskaan tiedä. Sillä on voitu ajaa pelkästään pari kilsaa kerrallaan kaupunkiajoa. Sitten ostat sen ja ajat kerran vaikka Hyvinkäältä Ouluun niin voi hyvin ilmetä vikoja mitkä ei koskaan tule esille lyhyessä ajossa. Harmittaahan se tietysti jos heti tulee jotain isompaa.

Speedfigt 4t-mopoissa on muuten käytetty SYM moottoreita. Tai en tiedä kuka sen valmistaa, mutta Symeissä tosiaan on samoja moottoreita.
Totta puhut, uusi on aina uusi, takuineen kaikkineen. Nyt kiinnostuin mutta rahat eivät riitä nyt tähänkään, olisi luultavasti kaupunkiajossa etopeli: https://www.taloon.com/sahkoskootteri-niu-nqi-sport-sr-valkoinen?utm_source=google&utm_term=&utm_campaign=&utm_medium=cpc&utm_content=s|pcrid|683445770562|pkw||pmt||pdv|c|&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnei0BhB-EiwAA2xuBl7GyZXzYFFVCK9xKHbez29KT8LLYK75luMCuF33BsSNsS9760N_-RoCK3kQAvD_BwE

Coastside

Jos pyörisi kaupungissa niin NIU olisi hyvä ostos. Jos myös talvella, ei hyvä sen väännön vuoksi jolla se vain sutisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Eilen minulle laittoi kaveri yv viestin täällä, kun olin maininnut, että toki kelpaa myös 4T skootterit, tarjosi kahta kymcoa, agility sekä super8, mainitsin että olen tarkka ukko, onko katteet ehyet ja onko varmasti kunnossa? Sanottiin olevan, minä matkaamaan Turkuun, no pettymys oli todella suuri, sillä kumpikaan ei millään muotoa täyttänyt kriteereitäni, katevaurioita (halkeamat) ja aurinko polttanut ne hyvin vaaleiksi, koeajo oli hirmuinen pettymys, kiihtyvyys ja kulku täysin olematonta, vaikka olisi tarjottu 50 eurolla, en olisi lämmennyt, isäntä oli ihan mukava, mutta onko niin, että omia laitteita, huonojakin arvostaa reilusti yli todellisen arvon, myös tätä rehtiyttä monilta puuttuu, nyt turhaan meni koko päivä ja 40€ väheni moporahakassa ja turhan takia.

tex-

Tulipa tästä keskustelusta mieleen A kortti. Välähti mieleen, että aloittavalla moottoripyöräilijällä on alkuun isot vakuutusmaksut. Halvat maksut sitten vasta hetken päästä.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Eki

Tuli ostettua piaggio nrg power, konepuolen remppa tehty, laakerit + sylinteri-mäntä-neulalaakeri, nyt etsin purkuosista mm 17.5mm kaasaria, peilejä, technigs silent pro putki + ilmanputsarikotelo tilattu, oli liian iso takavariaattori. Saas nähdä mikä tästä tuloo, vai tulooko mitään, romujahan nämä 450€:n vehkeet on.

Palosella

konenikkari

Pistä Eki kuvia NRG:stä ennen ja jälkeen  :)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 22.07.24 - klo:11:24
Lainaus käyttäjältä: Eki - 22.07.24 - klo:05:21romujahan nämä 450€:n vehkeet on.

Tuo on hyvä tiedostaa jo valmiiksi :D

Mun sf2 maksoi kolme vuotta sitten 350, ja remonttiin meni kaikkineen himpan yli 200, ja nyt pösö elämänsä kunnossa. Huom, vakiovariaattori, vain sito putki ja 17.5mm dellu. Ei mitään ongelmia missään kohtaa skootteria.

Onnea uuden mopon johdosta ja pitkiä kilometrejä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...