Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Speedfight 3

Aloittaja akimp77, 09.09.19 - klo:14:29

« edellinen - seuraava »

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sane

Mikähä nyt on ku pitää kaasua laittaa että käynnistyy.. tätä vikaa ei alkuun ollu. Ps vaihdoin uuden tulpan

konenikkari

Käykö hyvin tyhjäkäyntiä kunhan käynnistyy.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: Sane - 19.06.23 - klo:17:54Mikähä nyt on ku pitää kaasua laittaa että käynnistyy.. tätä vikaa ei alkuun ollu. Ps vaihdoin uuden tulpan
En sanoisi, että tuo on vika. Jos käynnistyy aina varmasti ja samalla tavalla, niin asia on ok. On aika tavallista, että tarvitaan vähän kaasua startatessa varsinkin, jos kone on lämmin.

Minuakin kyllä kiinnostaa, mistä tuo johtuu ja miten saisi käynnistymään ilman kaasua.

Sane

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 19.06.23 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: Sane - 19.06.23 - klo:17:54Mikähä nyt on ku pitää kaasua laittaa että käynnistyy.. tätä vikaa ei alkuun ollu. Ps vaihdoin uuden tulpan
En sanoisi, että tuo on vika. Jos käynnistyy aina varmasti ja samalla tavalla, niin asia on ok. On aika tavallista, että tarvitaan vähän kaasua startatessa varsinkin, jos kone on lämmin.

Minuakin kyllä kiinnostaa, mistä tuo johtuu ja miten saisi käynnistymään ilman kaasua.

Ennen tätä huippua säätämistä ei tarvinnu ko polkasta ni lähti käyntiin.   Nyt ku sanoit ni en oo varmaa pitikö sähköstartista vääh kassua antaa..

Sane

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.06.23 - klo:18:27Käykö hyvin tyhjäkäyntiä kunhan käynnistyy.

Mielestäni joo.. mutta sitte pienen ajon jälkeen huomasin että liikenne valoihi ku pysähty ni sammu koko mopo

No nyt sain sen silleen ettei kierokset laske ko ajaa kaasu pohjassa risteykseen :D mutta en minä kyllä tuota starttaamaan saa enään entisellää. Enne sähköstartilla piti kaasua antaa ku oli kylmä kone mutta nyt pitää näköjää jo lämpimälläki..

konenikkari

Voisko ilmansuodatin olla likainen
kaasutinkin saattais vaatia puhdistusta.
Sitä tointa ei kannata antaa "hortonomin" tehtäväksi  ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Sane

Moro!

Tuossa keulan purin mielenkiinnosta. Huomasin että jäähytineste säiliö on tyhjä. Kävin tietenki ostaa lisää nestettä ja lisäsin tankkiin.

Ihmettelen sitä että oon saanu mopon lämmöt nousemaan maks kahteen pylvääseen ja sekin vain hetkellisesti. Eikö lämmöt pitäs olla melekolailla tapissa koko aja jos jäähytinneste on finitto?

Kari69

Jos se lämpömittarin anturi on tilassa, jossa ei enää ole nestettä, niin se ei voi mitata enää nesteen lämpötilaa vaan ilman lämpötilaa. Se voi olla jotain muuta, kuin jäljellä olevan nesteen lämpötila.

Sane

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 07.07.23 - klo:08:20Jos se lämpömittarin anturi on tilassa, jossa ei enää ole nestettä, niin se ei voi mitata enää nesteen lämpötilaa vaan ilman lämpötilaa. Se voi olla jotain muuta, kuin jäljellä olevan nesteen lämpötila.

Ahaaa! Hyvä tietää! Selvis syy miks jäähytysnesteen säiliö oli tyhjä... Täytin säiliön ja vklp jälkee huomasin mopon alla tiputtelu tipan. Menin kahtoo että mikähä tuoho on vuotanu niin tuo puoli koneesta on iha sotkunen johon jäähytinnesteen letkut tuleepi.... Vuotaa varmaa joku tiiviste.

konenikkari

Jos ei itse letkut vuoda taitaa pyytää vesipumppua,
se on kokonaisuus ja helppo vaihtaa.
Koska saattaa vuotaa jäähynestettä vauhtipyörän sisällä
oleviin sähkölaitteisiin kannattaa vaihtaa ennen isompia ajeluita.

Sane

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.07.23 - klo:20:34Jos ei itse letkut vuoda taitaa pyytää vesipumppua,
se on kokonaisuus ja helppo vaihtaa.
Koska saattaa vuotaa jäähynestettä vauhtipyörän sisällä
oleviin sähkölaitteisiin kannattaa vaihtaa ennen isompia ajeluita.

Hyvä tietää! Meleko arvokkaita vesipumput. Liekkö käytettynä mistää? Voisha tuon vesipumpun aukasta ja kahtoa mitä näkkyy.

konenikkari

Siihen ei saa erikseen mitään osia
ja käytetty saattaa vuotaa, ei hyvä.
Hinnat vaihtelee runsaasti eri firmoissa.

Sane

Moikka taas!

Takajarruvalon katkaisia ilmeisesti sökö ku ei takajarruvalo syty eikä sähköstarttaa sitä painaessa. Etujarrulla startti ja jarruvalo toimii.

Kysymykseni onko tuo katkaisia helppo vaihtaa? Videoita yritin ehtiä mutta heikosti. Tunnistin katkaisimen yhden jenkki ukkelin videolta että se olisi jarrukahvan "sisällä", loogisesti.

Jarrukahva irti ja katkaisian käteen vai millanen projekti edessä? Katkaisia voi tietenki olla jotenki jääny vaa pohjaan ku sitä nyt lähiaikoina melko voimalla paineltu :D

Sane

Vika paikannettu.

Löysäjarrukahva.