Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio MP3 Yourban 300

Aloittaja valtsu, 17.11.13 - klo:16:53

« edellinen - seuraava »

Kvaere

Kymco Agility 125

viisnelonen

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Pösön kolmipyörä on oikeudessa piaggion patentin rikkomisesta ja vaativat romuttaa kaikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Yamahallahan on kanssa se kolmipyörä.

Tuon etupään pystyy lukitsemaan asentoon, kun asentoon eli juurikin kuten tuossa kanttikivetyksen päällä viisnelosen linkkaamassa videossa kohdassa 1:50. Ehkä tuon lukon käytöllä liikennevaloissa tulee tunne siitä, että ei kaadu ja kun jalkoja ei laita edes nolla vauhdissa koskaan maahan niin kippauksia voi epähuomiossa tulla? Täytyy käydä jossakin vaiheessa ainakin koeajamassa.

Ratikkavideo mielenkiintoinen. Miten sen saa tuosta kaatumaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Taitamaton saa prätkän kippaamaan kaasun ja jarrun samanaikaisella käytöllä. Etupää lukkiutuu ja perä luistaa ja työntää nurin. Tuossa kolmipyörässä keulan paino estää vastaamasta ohjauksella tarpeeksi nopeasti tasapainon saamiseksi. Sitten kun joku krossiradan tuollaisella vetää, niin minä luotan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#20
Ratikkavideossa saattaa kippauksen syy olla perinteinen eli tuli äkkipysäys eikä saanut jalkaa ajoissa maahan..
Tuossa Partasen 2013 linkittämässä videossa näkyy hyvin tuon etupään rakenne, on kyllä niin pali niveltä ja vipua että enpä haluaisi alkaa käytetystä skodusta tutkimaan niiden väljyyksiä.
http://www.youtube.com/watch?v=qx1j9p-rU24
Ymmärtääkseni tuo rakenne tekee siitä hyvin samankaltaisen kuin 2 pyöräinen pystyssäpysymistä ajatellen paitsi silloin kun se on lukittu.
Tosin liukkaalla saattaa olla että etupää ei luiskahda alta pois ? ihan niin herkästi kuin 2-pyöräisellä, vaatisi koeajoa sekin.

Edit:  tuon videon kommenteissa oli seuraava: 
"Peter Honoré
Do you know how to sort out the steering "notch" problem on these? Could you do a video perhaps? Many thanks. P "  Eli ilmeisesti ei täysin ongelmaton ole tämäkään..

Edit2: Niinpä, niitä vanhanajan rasvanippoja kaipaa tämäkin niinkuin moni muukin kestovoideltu ja ns huoltovapaa ? rakenne ajoneuvoissa..
         Tässä yksi postaus modernvespasta koskien MP3:n etupäätä
" ordered the greasing bolt with grease zerk from scooterwest and just did mine yesterday. I think 10000km is too long to wait to grease the bearings, so now i can do mine every 3000km or so just to make sure they stay lubed. I have about 40000km's on my 2008 and it does have a slight notch. after each greasing, it is significantly less."
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Keulan paino ja pienempi pintapaine tekee siitä liukkaamman sateella kuten ratikkakaadossa oli, ehkä öljyäkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kaj

Kolmipyörä on aika hauska ajettava, etenkin aiempiin verrattuna (mm. Ducati Multistrada V4S, HD Road King, MV Agusta Turismo jne.), suosittelen koeajamaan avoimin mielin. En ole omastani luopumassa, mutta kyllä sitä kokeilla saa.