Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skytem Monkey ei käynnisty

Aloittaja Jkarha, 17.02.22 - klo:19:40

« edellinen - seuraava »

Jkarha

Ei skootterijuttua mutta pojan mopo pitäisi saada kuntoon, on siis kiinanmanki ruiskukoneella.
Vika alkoi oireilla siten että mopo lähti huonosti käyntiin kylmänä, ja sen jälkeen piti kuulemma "outoa ääntä" mutta lämmettyään toimi.
Ennen kaikea jos se sai olla varastossä lämpimässä ennen käynnistämistä niin toimi. Kunnes nyt se ei enää käynnisty lämpimänäkään.
Saattaa poksauttaa putkessa mutta käymään ei lähde. Siitä taitaa löytyä kaikenlaista palikkaa ecu, cdi, puola.... missä noista voi olla
tuollainen lämpötilariippuvainen ongelma, tai  onko vielä joku muu mahdollisuus?  Lambda anturi vaihdettiin, luultiin että vika on siinä. 
Tulppa on vaihdettu, venttiilit on säädetty.
Vespa LX50 4T4V 2013

Coastside

#1
Kiinalaisten johdot on huonoja, Niiden läpikäynti kannattaa.  Yksi tapa on ottaa suutinyksikkö ja katsoa tuleeko bensaa.

https://youtu.be/exbJzejWgp4

Saa viritypalikan. Diagnostiikkaa? Palikka kertoo vian silloinkin jos se ei toimi ECU vian vuoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jkarha

#2
Tähän versioon ei saa tuota palikkaa kiinni kun on uudempaa versiota ja itse asiassa koko ecu boxin saatavuus on hieman kysymysmerkki jos osoittautuisi että vika on siinä.  On tainnut tulla hankittua liian hienoa tekniikkaa  ::)    Oma arvaus tällä hetkellä on että kun vika oli alkuun lämpötilariippuvainen ennen totaalisippaamista, elektroniikka tuollaiseen ainakin kykenee, viallinen komponentti, juotos tms. 
Vespa LX50 4T4V 2013

Palosella

#3


Onkohan tuossa koneessa lämpöanturia ollenkaan? Kun eikö se ole ilmajäähdytteinen kone. Viallinen lämpöanturi osaa tehdä tuollaista vikaa.

konenikkari

Onko puristuspainetta mitattu, pick-up etäisyys vauhtipyörästä ?.
Onko tankissa palavaa bensiiniä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jkarha

Siinä on lämpöanturi koneen kyljessä ja itse asiassa tuo on nyt ensimmäinen epäilyksen kohde. Halpa testattava, laitoin tilaukseen ja ensi viikolla
kertoilen kuinka kävi.
Vespa LX50 4T4V 2013

Jkarha

Vika oli siinä lämpöanturissa.  Yllättävän merkityksellinen osa, luulisi että se on vaan joku ylikuumenemissuoja tms. mutta ECU ilmeisesti sen perusteella ohjaa sytytystä.
Mopo ei toiminut ollenkaan ja nyt lähtee kylmänäkin. Pääsee  poitsu hankeen möyrimään sen kanssa, on hiukan lunta tullut tänään.

Vespa LX50 4T4V 2013

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 21.02.22 - klo:23:31
Vika oli siinä lämpöanturissa.  Yllättävän merkityksellinen osa, luulisi että se on vaan joku ylikuumenemissuoja tms. mutta ECU ilmeisesti sen perusteella ohjaa sytytystä.
Mopo ei toiminut ollenkaan ja nyt lähtee kylmänäkin. Pääsee  poitsu hankeen möyrimään sen kanssa, on hiukan lunta tullut tänään.

Joskus pääsee helpolla 8)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 21.02.22 - klo:23:31
Vika oli siinä lämpöanturissa.  Yllättävän merkityksellinen osa, luulisi että se on vaan joku ylikuumenemissuoja tms. mutta ECU ilmeisesti sen perusteella ohjaa sytytystä.
Mopo ei toiminut ollenkaan ja nyt lähtee kylmänäkin. Pääsee  poitsu hankeen möyrimään sen kanssa, on hiukan lunta tullut tänään.

Se lämpöanturi taitaa vastata lähinnä polttoainemäärästä
ja vastaa mm. kylmänä, rikastuksesta (ryypystä)
Hienoa että nyt toimii, mistä tilasit ko. anturin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Se voi olla ohjelmoitu kämmi. Jos anturille asetetut raja-arvot ylittyy niin ei tule  kipinää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jkarha

#10
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.02.22 - klo:06:09
Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 21.02.22 - klo:23:31
Vika oli siinä lämpöanturissa.  Yllättävän merkityksellinen osa, luulisi että se on vaan joku ylikuumenemissuoja tms. mutta ECU ilmeisesti sen perusteella ohjaa sytytystä.
Mopo ei toiminut ollenkaan ja nyt lähtee kylmänäkin. Pääsee  poitsu hankeen möyrimään sen kanssa, on hiukan lunta tullut tänään.

Se lämpöanturi taitaa vastata lähinnä polttoainemäärästä
ja vastaa mm. kylmänä, rikastuksesta (ryypystä)
Hienoa että nyt toimii, mistä tilasit ko. anturin.

Skyteam maahantuojalta (Motor Power Finland Oy).  En tiedä mun mielestä se sotki sytytyksen ajoituksen, ja jos sattui kerran sytyttämään niin se oli yksi
pamahdus ja sitten taas köhittiin. Tai sitten polttoaineen syöttö. No ruiskutuksen/sytytyksen ohjaus jollain tavalla joka tapauksessa. Kiinalaista teknologiaa, olin etukäteen varautunut
että jos ei olisi tuolla korjaantunut niin olisi kaasariversioksi vaihdettu se.
Vespa LX50 4T4V 2013

konenikkari

Ehkä ei ollut vikaa sytytyksessä, keräs vaan pakoputkeen palamiskelpoisen seoksen, ja poltti sen siellä ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)