Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Akkulaturit ja akkujen lataaminen nyt myös yleinen akkukeskustelu

Aloittaja keijopel, 11.11.07 - klo:07:19

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

konenikkarin postaus  (toisaalla tällä foorumilla) koskien akkujen diy rehabilisointia tuli mieleen se ravistelu&rymmyytys tallin lattialla ym vastaava..
Tässä aiheesta kiinnostuneille hyvä linkki: http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=54082ari-special.fi

Mutta siis omalla vastuulla ja mieluummin naapurin pihalla .. kuten tuolla joku kirjoittikin    :D :D :D
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Tuli kokeiltua mopon akusta latausta kännyyn. Erittäin hidas vaikka sovittimessa luki 2 A Piti säätää kun sähköjä ei ollut. Mitä nyt simmi meni viemäriin kynttilän valossa sählätessä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Tossa mun 650:ssä on maaliskuussa 2012 asennettu Exide agm akku vielä hengissä.. ostin skodun alkukesästä ja myyjä (omistaja/käyttäjä) kertoi että akku on uusittu silloin kun hän osti skodun ja talvet suiza on ollut R.M.Heinolla talvisäilytyksessä mihin kuuluu akun ylläpitolataus..
Tarkistin asian mukana tulleesta kuittinipusta ja kyllä myyjä asian oikein muisti, ilman dokumenttia mun olis ollut vaikea asiaa todeksi uskoakaan.
Nyt siis yhdeksäs ajokausi menossa ja ainakin parin viikon seisokin tuo akku on sietänyt vaikka virtaa vie ajoneston sisältävä varashälytinkin(jälkiasennus)
Eli kyllä akun elinikään vaikuttaa jatkuva ylläpitolataus tai säännöllinen varaaminen mm talviseisokkien aikana.
Täytyy olla sattunut myös todella tuore akku kohdalle kun näin kauan on pelannut. Tää on niitä suljettuja,tehtaalla valmiiksi hapotettuja jotka sietää jopa kyljelleen asentamisen. Exideltä löytyy myös diy hapotettava agm versio johon hapot tulee mukaan patruunoissa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.03.20 - klo:12:37
Tuli kokeiltua mopon akusta latausta kännyyn. Erittäin hidas vaikka sovittimessa luki 2 A Piti säätää kun sähköjä ei ollut. Mitä nyt simmi meni viemäriin kynttilän valossa sählätessä.

Jos/kun sulla on Android-puhelin, kannattaa ladata Ampere-appi siihen. Sillä pystyy seuraamaan akun elämää. Eli esimerkkinä paljonko virtaa otetaan akusta, tai paljonko laturi antaa sinne virtaa.

Coastside

Se känny oli rikki joten saattoi lataaminenkin olla siksi hidasta? Tai sovitin 350 mA antava malli?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Onko kukaan nähnyt android sopivaa laitetta mikä kytketään ajoneuvon 12v akkuun kiinteästi akun kunnon/jännitteen seuraamiseksi ?? Vaatii tietty myös app. ohjelman..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250


Palosella


viisnelonen

Kiitos, vaikuttavat hyvin samanlaisilta keskenään .. pitää tutustua.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

#534
Kokeilen Lifepo4 akkua jolle lupaavat 95 CCA eli kylmäkäynnistysvirtaa. Mahtuu koteloon. Kannan sen sisälle niin 400g on kevyt. Nykyinen 1700 g. Wattitunteja on puolet lyijyisestä.

Lidlin älylaturi lakkasi lataamasta akkua täyteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

#535
Muista että Lifepo4 akuille tarvii olla omalainen laturi, tai ladata kontrolloidusti huomioiden lämpötila, jännite sekä virta.
Ohessa video jossa näytetään vähän miten eri akut ( litium) käyttäytyy eri skenarioissa. https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#536
Kun se kytketään normaaliin latausvirtapiiriin skodessa tai muussa, se ei voi vaatia eri laturia. Säädin on sen kotelossa?Jotkut netissä kertoo käyttävänsä 400 cc prätkissä.

Fosfaattiakku on varmin noista. Käytin pyörässä neljä vuotta.

Ainoa akun räjähdys minkä olen nähnyt oli lyijyakku. Veljeltä akkuhappo söi haalarin lahkeet. Jos olisi ollut naama vieressä niin...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04


Kari69

#538
Toisen noista edellä mainituista akkumonitoreista voi ostaa suoraan valmistusmaasta eli Kiinasta, hinta noin 22€ veroineen.
Minulla on ollut tuo autossa toukokuusta alkaen. Se kerää myös ajettujen matkojen ajat tyyliin stop time, start time, duration. Kalenterista voi valita halutun päivän tai kelata eteen/taakse. En tiedä miten pitkältä ajalta tallentaa mutta minulla on tallessa kaikki ajat asennuksesta eli toukokuusta alkaen.
https://www.aliexpress.com/item/1005002192192957.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5c575200hOVVUt

edit: Tästä rahteineen alle 20€.
https://www.aliexpress.com/item/1005002836616151.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5c575200hOVVUt&algo_pvid=b2fa2d40-03a9-4371-8346-1223b2679c99&algo_exp_id=b2fa2d40-03a9-4371-8346-1223b2679c99-16&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000022400468942%22%7D

Himmeli

Siihen hinnan päälle tulee vielä Suomen alv + postin 2,90 € säilytysmaksu.