Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: janite2 - 19.07.09 - klo:11:31Perämoottoreiden kulmavaihteistoon tarkotettua öljyä.
Minulla on sitä, ihan hyvää tavaraa. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: WalleGates hihnalla ei jurnuta. No ei ainakaa niin pahasti, kun kiinalaisella "vahvistetulla" hihnalla. No niissähän on toinen kerros kudoksia mikä lähtee aika nopeesti kuoriutumaan.
Minäkin arvelin, että vika voisi olla huonolaatuisessa kiinalaisessa hihnassa, ja vaihdoin gates powerlink -hihnan tuossa keväällä, mutta siitä ei ollut juurikaan apua. Äskön kun kävin sillä taas pienen parinkilsan koelenkin heittämässä, niin vaikuttaisi siltä, että se jurina alkaa kilometrien myötä vaimentua! Nyt se oli suurimmaksi osaksi jopa niin heikkoa, ettei siihen edes kiinnittänyt huomiota jollei erikseen seurannut. Täytyypä seurata tilannetta, josko se vaikka kilometrien myötä asettuisi kokonaan...

Lainaus käyttäjältä: WalleOliko valopolttimo oikeesti kärähtänyt? Mulla suli niitä lampunkantoja. Nyt on sellanen ei ihan alkuperänen posliinin näköstä ainetta oleva. No niitä hehkulankoja ei ole yhtään kärähtänyt.
Kyllä se oli kärähtänyt, polttimon kupukin oli tummunut. Vain lyhyen valon hehkulanka oli palanut, pitkät kyllä toimi. Silmämääräisesti lyhyenkin valon hehkulanka oli ehjän näköinen, mutta yleismittarilla tarkistettuna se oli poikki. Lampun kantaa jouduin heti alussa korjaamaan kuumaliimalla, mutta se on ainakin toistaiseksi kestänyt.

Lainaus käyttäjältä: janite2
Lainaus käyttäjältä: WalleVois paksumpaa öljyä perään laittaa jos häiritsee. Sellasta ei vaan ole yleisesti myytävänä.
Perämoottoreiden kulmavaihteistoon tarkotettua öljyä.
Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla. Mitenkäs muuten tuo raivaussahan kulmavaihderasva? Sehän olisi aika paksua, mutta ei taida olla muilta ominaisuuksiltaan käypästä? Ainakin sitä saisi näppärissä tuubeissa...

Samppa

Raivaussahan kulmavaihderasva on kyllä sellaista tököttiä jäykkyydeltään, että en sitä tuonne laittaisi. Perämoottoriin tarkoitettu on vielä juoksevaa, mutta kulmavaihderasva ei ole (ainakaan Stihlillä)..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

DEPI

En tiedä mille palstalle asia kuuluu mutta millä konstilla
jarrupääsylinterin säiliön kopan ruuvit saa auki.
Taannoin oli juttua siitä mutta en löytänyt sitä.
Pitäis vaihtaa nesteet, mutta ei aukene millään.

Coastside

#379
Jos ehti rikkoa kannat niin kanteen reikä ja kierteet ja nesteen ujutus sen kautta. Tulppaus ruuvilla ja O tai messinitiivisteellä. Ehjiin kantoihin voi purra iskumeisseli tai ehkä iskuporakone?

Jos saa ne auki niin kuusiokantaiset tilalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jamppa

Nyt olisi kinroadin 1000km huolto tehty ja sisäänajo sitämyöten suoritettu. Vaidoin moottori -ja peräöljyt, säädin venttiilivälykset, putsasin ilmansuodattimen yms... Perään laitoin muuten "Teboil Marine Gear Oil SAE90" -perämoottoriin tarkoitettua öljyä, ja se todella vaimensi ulinaa huomattavasti, eli kiitos vinkistä!

Heitin tietty myös koeajon, ja vaikka edellisellä kerralla tätä mopedia vaivannut variaattorin jurina tuntui vaimentuneen, niin nyt se jurisi taas ihan samallatavalla kuin ennenkin :( En jaksa asialla kuitenkaan enää päätäni vaivata, eli antaa jurista vaan. Jospa se nyt kuitenkin muuten toimisi...

Coastside

Scootertronics now offers a complete engine for the 139QMB based four stroke scooters. You may get this engine in several different combos. These are not cheap run of the mill engines found anywhere. They are for one tested before shipping that means it has been in a scooter and made sure it runs good taken out and cleaned for shipping ... Our Power Pack combo comes with 47mm or 51mm cylinder and piston
http://scootertronics.com/cohipe13.html

Eli että saa isolla sylkällä jos haluaa...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jkp

Solifer Export ja Speed, 4-tahtiset. Olen kuullut että kyseiset skootterit kulkevat vakiona todella hyvin esim.jopa 65 km/h, pitääkö tämä paikkansa?? Onko tuo Speed nopeampi kuin Export? Kiitos.

Pyrres

Yleisesti suurin osa noista 4t vakio kiinalaisista skoottereista kulkee sen 60km/t. Revittäkämällä ja pitkällä suoralla varmaan juurikin sen 65km/t. Ja koneiden ollessa samat niin ei noissa yleensä isoja eroja nopeuksissa ole, ellei kuristusmetodit eroa toisistaan. Joku noihin "Solifereihin" tutustunut saa kertoa tarkempaa faktaa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

karkulainen

100% vakiona meni mittarin mukaan 80km/h tasaisella, viikko sitten mitattiin GPS:ällä nopeuksia; mittarin näyttäessä 75km/h, oli oikea nopeus 65-66km/h. Kyllä se voi sen 65km/h (tai pari km/h enemmän) kulkea vakiona.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Pyrres

Katso edellinen viestini topiciin. Ja nuo kaikki ovat niin yksilöitä ettei niistä voi sanoa mikä kulkee vakiona 80km/t, mikä 60km/t, mikä 45km/t ja mikä ei kulje ollenkaan.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Eki

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 16.08.07 - klo:15:15
Ebayllä näyttää juuri tällä hetkellä olevan:

virivari

Netissä:

http://www.revolution70.com/

Vaihtoehto on tilata vaikkapa moposportista Malossin Multivar (n.71â,¬), jossa mukana tulee varin jousi, jolla tosin ei kai tee mitään.  ;)
Mikä tuossa multivarissa oikeen maksaa, no kait se on merkki, mutta itse olen huomannut että kiinalaisen alkuperäisillä variaattorin jousella sekä variaattorilla mennään kaikkein parhaiten, eikä hintakaan ole edes puoliakaan tuosta Malossista!

karkulainen

Niin, onko sinulla kokemusta oikeasta multivarista (Malossi) vai vain siitä viri ja vara putiikin varista joka sinulla oli?

Minulla on Malossin Multivar ja takaisin en enään kiinalaista vakiovaria laita! ;) Kiihtyvyys ja vääntö on eri planeetalta Multivarilla vrt. johonkin 20-30e "viri"variin. :P Vanha vari löytyy nykyisin Riikinnevan jäteasemalta. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Pitäisi malttaa mitata kiihdytyksiä molemmillä kympin jaolla jotta saisi jotain mittaustietoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

DEPI

Olen kokeillut molempia multivareja
ja malossi on omaa luokkaansa.
Virijavaran tuote toimi mulla 50 km.
Olen samaa mieltä että malossin vari toimii.
Ainakin pitempään.