Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

yamaha

#465
kyllä onnistuu ja vaikuttaa kun nopeus rajoitin ei rajoita nopeutta.laita katkaisin siihen johdon väliin, itselläni on myös katkaisin penkin alla piilossa josta saa tarvittaessa taas  päälle kytkintä painaessa ;D mutta hieman vääntö loppuu kun jaksaa mennä just 60kmh mittarin mukaan, ehkä kun varin rullat vaihtaa saattaa mennä sitten yli.mutta en kyllä aja koskaan täysillä säästyy bensaa.sekin on inhottavaa kun rajoitin alkaa pätkimään 50kmh. ps.jokainen sitten tekee omalla vastuulla näitä laittomia juttuja ;D

jarno75

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 02.08.10 - klo:14:48
kyllä onnistuu ja vaikuttaa kun nopeus rajoitin ei rajoita nopeutta.laita katkaisin siihen johdon väliin, itselläni on myös katkaisin penkin alla piilossa josta saa tarvittaessa taas  päälle kytkintä painaessa ;D mutta hieman vääntö loppuu kun jaksaa mennä just 60kmh mittarin mukaan, ehkä kun varin rullat vaihtaa saattaa mennä sitten yli.mutta en kyllä aja koskaan täysillä säästyy bensaa.sekin on inhottavaa kun rajoitin alkaa pätkimään 50kmh. ps.jokainen sitten tekee omalla vastuulla näitä laittomia juttuja ;D

Pitää lähteä irrottelemaan pinkkiä johtoa. mistäs noi uudet varin rullat kannattas tilata ja minkälaiset ::)??

Skootteri1

Miten saa mittariston valon korjattua kun tänään lähdin ajamaan niin ei mennyt enää valo päälle samalla kun laitoin ajovalot. Johtuuko siitä että tänään on satanut ja mopo ollut kosteassa vai onko valo vain palanut ja miten voi korjata?
Baotian bt49qt-9 kyseessä.

jupstejuho1

Eli olisi tarkoitus saada käytettynä ostettu, 2 päällä max 35 km/h kulkeva Baotian BT49QT-7 kulkemaan 65. Siskollani on toinen samanlainen mutta sillä on ajettu jo 7500 ja se kulkee 2 päällä 58 ??? ? Ja yksin ajaessa yli 65. Se myöskin kiihtyy suht hyvin, jostain syystä tämä minun kulkupeli kiihtyy aivan säälittävän hitaasti! Toiselle Baotianille EI ole oikeasti tehty yhtään mitään virityksiä ja se kulkee ja kiihtyy silti lujempaa vaikka sillä on vieläpä ajettukin enemmän.

Edellinen omistaja olikin kaasarin kannen tapin jo irroittanut. Tällä ei ilmeisesti ollut mitään vaikutusta sillä skootteri kulkee edelleen vakionopeutta!

1. CDI:n elektroninen rajoitin. MISTÄ löydän CDI-boksin Baotian BT49QT-7 skootterista? Johdonhan voisi vain katkaista MUTTA tarkoitus olisi laittaa katkaisin väliin. Toimiiko tämä katkaisin Baotianin rajoittimenohitukseen? Johdon katkaisuhan on käytännössä toimiva ratkaisu mutta jos saan väliin toimivan napin jonka avulla voin tarvittaessa myös helposti laittaa rajoituksen takaisin, niin mikä ettei. Kyseessä siis tämä rajoittimenohitin: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=319-804. Pitääkö asennuksessa juottaa? Vai miten tuo käytännössä asennetaan?
2. Kaasarin kannen tappi. Edellinen omistaja olikin sitten tämän jo irroittanut... Ihme että skootteri silti kulkee näin hiljaa.
3. Variaattorin holkin prikka. KOSKA en missään nimessä haluaisi tuhota alkuperäisen holkin rajoitinta lopullisesti, haluan ostaa yhteensopivan holkin, jonka asennan variaattoriin. ONKO asennuksessa pakko olla joku (paineilma)pulttipyssy, vai saako ihan tavallisella sopivan kokoisella jakoavaimella irti? ELI olisin kiitollinen jos joku linkittäisi yhteensopivaan prikattomaan holkkiin. Sorvia ei ole käytössäni eikä sahaaminen/hiominenkaan kuulosta järkevältä vaihtoehdolta. Lisäksi olisi mukava jos saisin pidettyä tallessa alkuperäisen, rajoitetun holkin.

4. Variaattorin rullat. Onko 4.4 gramman rullat hyvät BT49QT-7 kanssa, kun vaihtaa vastinjouseksi tuon Malossin violetin? Nämä rullat siis ajattelin laittaa: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=66+9823.G0. Oikeaa kokoa ovat ainakin, 16x13 vai mitä?
5. Vastinjousi. Onko tämä hyvä skootterini kanssa käytettäväksi? Onko yhteensopiva ylipäätään? http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=29+8324.V0&theme=
6. Ilmansuodatin. Kannattaisiko laittaa powerfilter? Jos kannattaa, niin minkälainen on yhteensopiva tämän kanssa?

Erittäin suuret kiitokset etukäteen pienestäkin avusta. Pitäisi saada tämä vehje miellyttäväksi ajaa, ei 40 km/h ole kovin mukava nopeus. Ja kun kiihtyykin niin perhanan hitaasti... Jousi + Rullat -yhdistelmähän nostaa kiihtyvyyttä huomattavasti? 4,4 gramman rullat lienee parhaat +82% violetin Malossi jousen kanssa?

jalat

Lainaus käyttäjältä: jupstejuho1 - 24.08.10 - klo:22:35
1. CDI:n elektroninen rajoitin. MISTÄ löydän CDI-boksin Baotian BT49QT-7 skootterista?

2. Kaasarin kannen tappi. Edellinen omistaja olikin sitten tämän jo irroittanut... Ihme että skootteri silti kulkee näin hiljaa.

3. Variaattorin holkin prikka. KOSKA en missään nimessä haluaisi tuhota alkuperäisen holkin rajoitinta lopullisesti, haluan ostaa yhteensopivan holkin, jonka asennan variaattoriin. ONKO asennuksessa pakko olla joku (paineilma)pulttipyssy, vai saako ihan tavallisella sopivan kokoisella jakoavaimella irti? ELI olisin kiitollinen jos joku linkittäisi yhteensopivaan prikattomaan holkkiin. Sorvia ei ole käytössäni eikä sahaaminen/hiominenkaan kuulosta järkevältä vaihtoehdolta. Lisäksi olisi mukava jos saisin pidettyä tallessa alkuperäisen, rajoitetun holkin.

4. Variaattorin rullat. Onko 4.4 gramman rullat hyvät BT49QT-7 kanssa, kun vaihtaa vastinjouseksi tuon Malossin violetin? Nämä rullat siis ajattelin laittaa: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=66+9823.G0. Oikeaa kokoa ovat ainakin, 16x13 vai mitä?
5. Vastinjousi. Onko tämä hyvä skootterini kanssa käytettäväksi? Onko yhteensopiva ylipäätään? http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=29+8324.V0&theme=
6. Ilmansuodatin. Kannattaisiko laittaa powerfilter? Jos kannattaa, niin minkälainen on yhteensopiva tämän kanssa?

Erittäin suuret kiitokset etukäteen pienestäkin avusta. Pitäisi saada tämä vehje miellyttäväksi ajaa, ei 40 km/h ole kovin mukava nopeus. Ja kun kiihtyykin niin perhanan hitaasti... Jousi + Rullat -yhdistelmähän nostaa kiihtyvyyttä huomattavasti? 4,4 gramman rullat lienee parhaat +82% violetin Malossi jousen kanssa?

1. yleensä se on violetti johto... käytäppä foorumin hakua niin löydät tästä paljon asiaa.
2. tappia ei kannata katkaista kokonaan että jousi pysyy paikallaan. lyhentää voi että kaasu aukeaa kokonaan.
3. ota se levylautasten välissä oleva prikka kokonaan pois, niin saat huippunopeuksia lisää. hihna nousee ylemmäs levylautasilla. Varin saa auki ilman paineilmatyökalujakin oikealla tekniikalla. Youtubestakin löytyy tutun tekemä videolinkki kun haet sopivilla hakusanoilla. Jotain variaattorin avaaminen tms...
4. 16*13 on oikea koko. Vakiovehkeisiin noin 5g rullat on koettu parhaiksi. Virijousien kanssa pitää aina vähän hakea. Käytä foorumin hakua.
5. ---
6. Älä laita powerfiltteriä, mikäli et halua tehdä koneremppaa 2000-4000km sisään. Powerfiltteristä menee liikaa sontaa läpi ja kone hajalle. Vakio ilmansuodatin on ihan toimiva kapistus, jonka avulla perus baotianin saa kulkemaan 65kmh.

Käytä hakua foorumilla. Täältä löytyy jo kaikkeen noihin kysymiisi pitkät keskustelut.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jupstejuho1

Lainaus käyttäjältä: jalat - 25.08.10 - klo:07:51
1. yleensä se on violetti johto... käytäppä foorumin hakua niin löydät tästä paljon asiaa.....

No mutta, tulipa loistava lista vastauksia! Pahoittelen että en älynnyt käyttää foorumin hakua  ;D. Käytin nimittäin vain Googlea enkä sillä löytänyt kaikkeen vastauksia. Mistä voisin ostaa kaasarin kannen alkuperäisen tapin? Minulla ei nimittäin ole hajuakaan minkäkokoinen se oikeasti on joten mitään kaupan messinkitappia en oikein voi hakea. Muutenkin olisi tarkoitus jättää ko. viri koskeamatta nimittäin ilmeisesti jo pelkkä prikan poisto riittää peräti 65 km/h vauhtiin, näin ainakin siskoni skootterissa jossa on prikka todennäköisesti sulanut.

pekpel

Jos sulla on kaasarissa jotain tappia jäljellä missä se jousi pysyy paikallaan, ei kannata sitä tappia sinne lisää laittaa.
Tappi estää kaasun avautumisen kokonaan ja vaikuttaa kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen.
Koita vaan etsiä sopiva prikka etuvariin niin että nopeus on max. 58 km/h (tarkista vaikka gps:llä) niin todennäköisesti selviät kaikkein pienimmällä riesalla koko hommasta.
Jotain samanlaista muovia kuin alkuperäinen rajoitinprikka, mutta ohuempana, hommaa vaikka 3 mm vinyyli/teflon levyä ja leikkele siitä muutama prikka ja kokeile montako sopii sun skootteriin niin ettei kulje liikaa..etra on kauppa mistä saa, työkaluiksi käy kaikki terävät metalliesineet.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Nää skootterin/mopojen mittarit näyttävät yleensä liikaa noin 4-10km/h riippuen millä nopeusalueella liikutaan!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

hannu8619

onkos näissä prikkaa ollenkaan
Baotian bt49qt-11

Walle

Ei ole välttämättä mitään variaattorin rajoitusta. Näkee kun avaa varikopan. Siellä missä hinna ei kulje on kumipölyä. Rajoittamattomissa on etuvarin lautanen kokonaan kirkas ja pölytön. Varsinaista prikkaa ei taida olla missään jos ei joku suomalainen firma ole innostunut laittelemaan.

Shaladur

#475
Pyytelen taas auttamaan tätä avutonta tuon fuden suhteen.... :(
Skobo ei lähde käyntiin vaikka mitä on tehnyt... ei käynnisty sähköstartilla eikä polkimella.
Tulppa ei anna kipinää, mutta on ainaskin ehjä(ja puhdistettu)... Missä vika?

Skootteri on Fude Baotian BT-50QT-9 ihan muistutuksena. :P
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

Skootteri1

Mistä johtuu kun ajan niin kuuluu hankaava ääni jostain skootterin etuosasta. Ääni on katkonaista eikä kuulu yhtäjaksoisena laahaamisena mutta kuuluu selvästi kypärän läpi.

pekpel

#477
Etujarrun palat loppu tai jumissa.
Voihan siellä jokin muukin hangata, eikun katsomaan vaan lähempää ja samalla tulee kumarrettua menopelille, mikä sen ansaitseekin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

b0bb0

Meillä on tollanen pari vuotta vanha Baotian BT49QT-12 noin 200km köröteltynä. Missähän mahtaa olla vika, kun mopo kulkee noin 30km/h ja ylämäkeen noin 20kmh. Kaasua ei siedä vääntää täysin auki. Jalalla kun kääntää kaasun auki niin ensin tuntuu nostavan kierroksia mutta sekunnin päästä meinaa sammua ja sammuukin jos kaasun pitää auki.

Kaasarin käytin auki mutta ei näkynyt mitään moskaa. Samoin chekkasin tulpan ja bensansuotimen, ei näkyvää vikaa. Siirsin myös kaasarin neulaa pykälän molempiin suuntiin, mutta ei tuntunut vaikuttavan.

Outoa tässä on se, että

1. Seoksen säätöruuvi ei tunnu juurikaan vaikuttavan, vaikuttaa aavistuksen käyntiin muilla alueilla mutta ei täydellä kaasulla
2. Ilmanputsari irrotettuna kone kiertää nätisti! Mutta tällöinkään ei kulje kuin noin 40kmh (rajoittimen johto on irrotettu). Mikäli putsarin kiinnittää vaikkakin vain niin että suodinkotelon kansi on irti ja suodin pois -> kone sammuu!?

Se pakokaasun kierrätyssysteemi on koitettu tulpata, ei vaikutusta. Ihmettelin automaattiryypyn solenoidia, se tuntui lämpenevän melkoisesti, onko normaalia? Tosin nappasin senkin irti kaasarista ja käytin konetta mutta tälläkään ei ollut mitään vaikutusta oireisiin.

Apuja jotta saisi lisää kilsoja baotianin mittariin?:)

Skootteri1

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 23.09.10 - klo:21:36
Etujarrun palat loppu tai jumissa.
Voihan siellä jokin muukin hangata, eikun katsomaan vaan lähempää ja samalla tulee kumarrettua menopelille, mikä sen ansaitseekin.

No jos palat ovat jumissa niin kuinka ne saa sitten irroitettua? En usko että palat ovat lopussa koska en ole käyttänyt etujarrua vähään aikaan kun se pitäisi ilmata.