Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super8 4T jännitteensäädin

Aloittaja V.Pa, 29.12.14 - klo:13:07

« edellinen - seuraava »

V.Pa

Terve
Kymcossa valot sammuu muutaman sekunnin päästä käynnistyksestä, eppäilen tuota jännitteensäädintä, vai onko parempia epäilyjä muilla. Mistä löytyy viidellä liittimellä olevia jännitteensäätimiä? Näyttää kaikki olevan vaan neljällä.

PappaSkootteri

Kannattaisiko ensin mitata latausjännite ?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

xx851z

#2
Esimerkiksi tuossa on viisipiikkinen, on aika saman näköinen kuin omassa DJ50S-mallissa

http://www.aliexpress.com/item/5-Pin-scooter-Regulator/1315776237.html

Kannattaa myös lukea oheinen ketju:

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=6110.0
Keep the shiny side up and the rubber side down!

V.Pa

Mittasin akulle tulevan jännitteen, ilman valoja 14.46 valoilla 12.57 eikä noussut vaikka antoi kierroksia.
Irrotin valoliittimen toiselta puolelta ja mittasin lampulle menevän jännitteen, kun kone kävi tyhjäkäyntiä niin 5.2 ja kun antoi kierroksia nousi välittömästi ja mitä nyt mittarista kerkesi näkemään niin 11. jotain, katkesi virrantulo lampulle.

pekpel

Jonkun liittimen tai valokatkaisijan huono kontakti vois olla hyvinkin syypää.
Ite tsekkaisin ekaks sen valokatkaisijan kontakatit, eli mittaus ennen ja jälkeen katkaisijan jos on eroa, niin syypää ehkä löytyi.
Hyppypiuhalla sitten ohittaa katkaisijan ja jos valot pelaa niin syyllinen on katkaisija..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

PappaSkootteri

Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: V.Pa - 29.12.14 - klo:17:09
Mittasin akulle tulevan jännitteen, ilman valoja 14.46 valoilla 12.57 eikä noussut vaikka antoi kierroksia.
Irrotin valoliittimen toiselta puolelta ja mittasin lampulle menevän jännitteen, kun kone kävi tyhjäkäyntiä niin 5.2 ja kun antoi kierroksia nousi välittömästi ja mitä nyt mittarista kerkesi näkemään niin 11. jotain, katkesi virrantulo lampulle.

Mittaa akun jännite vähintään parin tunnin seisonnan jälkeen.
Jos akku on melko tyhjä, latausjännite voi laskea kuormitettuna esim. 12,57 voltiin.
Katso nouseeko jännite vähitellen ja alkaako valot toimimaan.

V.Pa

Akku on täyteen ladattu. Voiko tuo valokytkin tosiaan tehdä sen että tyhjäkäynnillä valot palaa ja kun jännite nousee niin katkaisee.

konenikkari

Tuskin valokytkin noin käyttäytyy mutta jos mopostasi löytyy puolijohteitakin sisältävä
light control rele se voi olla jännitteelle herkkä.
Myös jännitesäätimen valoosio voi temppuilla, selviää seuraamalla käydessä keltaisen johtimen Ac jännitettä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sillikai

Jos englanti taittuu niin alla pari linkkiä aiheeseen liittyen. Todennäköisimmin sulla on konenikkarin mainitsema Light control unit rikki.

http://www.kymcoforum.com/index.php?topic=1595.0

http://www.kymcoforum.com/index.php?topic=6348.0

V.Pa

Kiitoksia jo näistä. Pitäis likalle saada kevääksi laite kuntoon. Isoveli lahjoitti juuri samanlaisen skopan ja siinäkin on ollut jotain ongelmia valojen kanssa, ei nyt tarkkaan muistanut että mitä. Pitää nyt ensin vaihdella päittäin noita sähköpokseja, mittailla ja kattoa.

V.Pa

Jännitteensäädin vaihdettu mutta valot sammuu heti kun antaa vähän kierroksia. Tuo valojen ohjausyksikkö menee seuraavaksi vaihtoon. Mascossa tuolle kikkareelle on laitettu 198€ hintalappu, nyt kaivattais vähän järkevämmän hintaista kampetta. Mikä muu yksikkö tuohon sopii?

V.Pa

Vika korjaantui ohittamalla valojenohjausyksikkö hyppylangoilla, nyt valot ei kyllä himmene tyhjäkäynnillä mutta en usko että syö akkua paljoakaan.

Aatos

Kuinkas vaikea homma tuo on tehdä...?  Sama vika täälläkin.
Sähköhommat ei ole hallussa. On varmaan liikaa pyydetty että laittaisit yksityiskohtaiset ohjeet tänne.

Olisikohan netin syövereissä tuosta videos...?
Jos joku löytää voisi ystävällisesti laittaa sen tänne.

Erikoinen on Kymcon systeemi

A

V.Pa

Yritän jelpata. Sieltä etumaskin alta löytyy tällainen kampe http://aijaa.com/ylGp3l Tuo liitin missä on neljä pinniä niin siihen tulee johdot sininen, sininen missä musta raita, valkoinen ja valkoinen missä musta raita, nämä yhdistetään niin että siniset yhteen ja valkoiset yhteen. Tee vaikka paperi klemmarista U lenkki ja yhdistät liittimestä johdot valkoisesta valkomustaan ja sinisestä sinimustaan. Koita jääkö valot palamaan. Jos auttoi niin sitten voi tehdä paremman virityksen. Ite jätin liittimen ehjäksi ja tein kuparilangasta U lenkin, johtojen väliin eristettä ja kutistesukka päälle, miksei vois katkaista johdot ennen liitintä ja yhdistää tinaamalla. Juu, ja nuo muut johdot pitää jättää kiinni tuohon ohjausyksikköön.