Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco People 2t 50cc

Aloittaja Lalli Kirvesniemi, 09.03.15 - klo:07:43

« edellinen - seuraava »

Lalli Kirvesniemi

Terve!
Ostin tuollaisen sangen hyväkuntoisena vaikka vuosimalli onkin 2002. Tehoja on kyllä ihan liian vähän.
Olisiko viritys vinkkejä? Kuinka helppoa on esim sen variaattorin rajoittimen purkaminen /vaihtaminen? Ja kuinka paljon se vaikuttaa kulkuun?
Ei ole tarkoitus lisätä kuin ehkä 5-10kmh. Mikä olisi optimaalinen viritystoimenpide tätä varten. Saisihan tuon kulkemaan varmasti aika kovaakin jos kaikki kuristukset purkaisi.
Neuvoista kiittäen!

Lalli Kirvesniemi

Voisiko joku vastailla?
Käykö tämä holkki peopleen? http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-yiying-yiying-variaattorin-holkki-shimmit-naraku-kiina-skootterit-p-52082.html
Mitenkäs nuo rullat, onko paikallaan vaihtaa kevyempiin/painavampiin ja mitä vaikutusta niillä on?
Jos edes 5 - 10kmh saisis tähän mopoon lisää vauhtia niiin olisi kiva. Kulkee nyt kunnioitettavat 40kmh. Eli ilmeisen kuristettu jokapaikasta- ei kiva.
Auttakaas miestä mäessä.

PappaSkootteri

Kymcoissa on yleensä variaattorin holkissa kiinteä prikka jota ei voi poistaa eli jos lisää nopeutta halajat niin niin sen holkin uusimalla sitä tulee yleensä n.10-15km
tuntematta juuri kyseistä mallia niin kuvan lisääminen toisi enemmän tietoa myös muilta ja varsinkin vasemmalta puolelta jossa näkyy variaattorin "malli"
Todennäköissti joudut avaamaan variaattorin ja siitä tutkiman ennen uuden holkin ostamista sen mitat sillä turha sitä on "ehkä" sopivia varstoonkan ostella...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Lalli Kirvesniemi

#3
Onko kymcon variaattoreissa isoja eroja? Tää skode on siis vuosimallia 2002 ja 2 tahtinen.
Oisko tämä variaattorin malli http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-kymco-cobra-cross-etuvariaattori-naraku-sport-kymco-p-34195.html
Ilmoittaa käyvänsä 2t kymcoihin.

Tässä selaillut videoita aiheen tiimoilta. Jossain tapauksissa otetaan siis variaattorin "prikka" joka näyttää reikäiseltä pikkulautaselta, pois. Sitten joku ottaa ihan prikan näköisen prikan pois variaattorista. Ei ihan kylmiltään tosiaan viitsisi mennä koskemaan, vaikka toimenpiden lienee lapsellisen helppo ja vie osaavalta muutaman minuutin.
Mitenkäs tuo pakoputken kuristus. Seli pakoputken päässä on pienempi putki, ehkä 10mm isomman varsinaisen putken sisällä. Onko tuo joku kuristus? Tuntuisi siltä.
Mitä poisto vaikuttaa, jos ton vaikka kuppiterällä poraisi putken keskeltä pois?


PappaSkootteri

Kuva tai linkki oikean malliseen Kymcoon pliis...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T


PappaSkootteri

Kuten aiemminkin sanoin niin avaa variaattori ja mittaa ulko/sisä halkaisija holkista sekä pituus niin saat silloin varmimmin oikean osan
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Lalli Kirvesniemi

Meno tuntuu tosiaan aika tukkoiselta edelleen. Hyvä jos loivassa ylämäessä 30kmh kulkee. Ruvennut epäilyttämään että kyse on muustakin kuin kuristuksista.
Mitä toimenpiteitä suosittelette?
Voisko ilman putsarissa, kaasarissa yms olla vastausta tähän juttuun? Entäs pakoputki? Voiko mennä niin täyteen karstaa yms että vaikuttaa isosti kulkuun?
Tuota variaattoria en ole uudelleen saanut vielä avattua. Tietäisköhän ne Mascolla mikä variaattorin holkki siihen pitäis laittaa (rajoittamaton?


helkama sc-r

Kokeile pakoputken päästä kädellä tuntuvatko poistotahdit selvästi, ja mittaa puristukset.

Lalli Kirvesniemi

Siis pakoputken ulostulopäässähän on semmonen kuristuspilli. Vai tarkoitatko putken toista päätä?

viisnelonen

Ei ole siellä kuristuksia,vaan JOS on niin siinä alkukäyrässä sekä lisäksi vois olla ns hukkaputki jonka tietty näkee helposti.
Mikäli ko skodun kaasutinta ei ole perusteellisesti puhdistettu niin aloittaisin siitä..
Pakoputkistossa, äänenvaimentimen ulostuloaukon koolla ei ole mitään merkitystä kun pakokaasut on jäähtyneet ja supistuneet huomattavasti siitä mitä ne oli vielä siinä alkukäyrässä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250