Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kyllä isi osaa.

Aloittaja Jone54, 11.08.20 - klo:08:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

Nuo kumikurkut usein puristetaan rikki klemmarilla. Oikea tiukkuus on se millä kaasari pysyy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.08.20 - klo:10:20
Nuo kumikurkut usein puristetaan rikki klemmarilla. Oikea tiukkuus on se millä kaasari pysyy.
Juuri näin, ihan hullulta tuntuu kuinka löysälle ne oikeasti tulisi jättää. Mulla on sellainen "vaijerivartinen" klemmariavain sillä ei ihan helposti saa liian tiukalle.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Jone54

No niin. Imukaula valurautaa, liekö edellinen vaihtanut. Uudet läpät tuli ja koneessa kiinni. Vanhat oli ihan ruosteessa ja hapettuneita. Lähti käymään ekalla rykäsyllä.
Kävi sen verran että naapuri kuuli, mikä olikin tärkeetä. Mulk"¤%ku on aukonut päätään koko kesän. Avasin ennen käynnistämistä ruuvia 1,5 kierrosta. ÖÖ mitähän ruuvia käänsin, kun ei enää käynnisty. Siis mikä ihmeen seosruuvi löytyy 101_Octane -kaasuttimesta. Kaks ruuvii päällekkäin. Alimmaisella saan nyt mopon käymään, kääntämällä tuon 1,5 kierrosta. Alimmainen ruuvi on kohokammion päällä, ylimmäinen siirtää luistia. Eikö isi osaakkaan, vit#/&%¤tuili jo poikakin. Miten siis aloitan tuon säätämisen.

Coastside

#18
Tyhjäkäynti säädetään niin että luistin korkeus (ruuvin kierrokset) mahdollisimman pieni. Seos ruuvilla kierrokset ylös ja luistin ruuvilla sopivaksi. Kaasarissa on kolme eri "kaasaria": Pääsuutinpiiri, tyhjäkäyntipiiri ja ryyppypiiri.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Jone54

Noh ja niin.

En osaa jatkaa matkaa, enkä tiedä miten postaustani olisin voinut jatkaa, eli kirjoitan näin vastaamalla.

Eli edellisen postauksen jälkeen, pytty vaihdettiin ja...
Huomatkaa vitutus, kun rupeen käyttään jo sylintristä nimitystä "pytty".
Pytyn vaihdon jälkeen käytin noin 4 kpl akkuja pilalla, et sain vehkeen käyntiin.
Lukuisat neula vaihdot (+ eri kohdat neulassa) ja pääsuuttiin.
Vaihtoehdot oli 2 kpl neuloja ja 2kpl pääsuuttimia.
2 kpl vanhasta kaasuttimesta ja 2 kpl uudesta.
No lähtihän se käyntiin ja liikkeelle samantien, et saa säädettyä tyhjäkäynnin.
Tyhjäkäyntihän pitää säätää, kun kone lämmin, ei siis ryyppy päällä.
No viddu, kyllä lämpis, et tiivisteet palo kannesta.
En tiiä kävikö kone kuumempana kun minä.
Lämmintä oli sen verta, että  termostaatin liittimen muovit suli ja kone kävi vitunmoisilla kierroksilla.
En saanut virtalukosta sammumaan ja jarrulla viimein kone hyytyi (Akun navatkin irroitin)
Termostaatti ei toiminut, siinä se syy.
Uus termostaatti ja koneeseen kiinni tänään.
Kohtuu helposti käymään startti spräyllä ja käyntiä ylläpidettiin spräyllä.
Hiljalleen käynti normalisoitu ilman spräytä ja  kone puksutti sillee rauhassa.
Tyhjäkäyntiruuvia kun kääntelin, niin ei minkään laista kierroksien nousua tiedossa.
Ainoastaan meinas sammua, joten spraytä lisää et sai pidettyä hengissä.
Kivasti tyhjäkäyntiä puksutteli, kunnes....
Pistin sormen kaasarin imun eteen....
Hirveet kierrokset, kone kuumana, jäähdytinnesteet kiehu..
Avaimesta vista poikki..ei auta...akku irti..ei auta...jarrulla tukahduttaminen..ei auta..tulpanhattu irti...ei auta-
Kun ruuvasin termarin auki, niin liika happi sammutti.
Miten VI"¤&¤¤TTU voi kone käydä hirveillä kierroksiilla, jos tulpan hattu irti.
OK. Myönnän tehneeni muutamia muutoksia mittariston valoihin, mitta silti.

PS. Myydään "vähän huollettu" skootteri.

OLKAA TAAS ARMELIAITA. EHDOTTAKAA MITÄ MOKASIN JA MITÄ TEEN SEURAAVAKSI










Coastside

Järjellinen seos ensin ettei ala koko höskä sulamaan. Kaasuttimissa yleensä on liki oikeat suuttimet joten kamalat kierrokset, johon ei säätöruuvi vaikuta ja sulava kone viittaa imupuolen ilmavuotoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

imuvuoto munkin mielessä..se hörii ilmaa jostaki ja moottori ryntää kierroksille. kertomuksessa huolestuttavin kohta oli se että moottori ei sammunu vaikka tulpanjohdon irroitti. se on käynyt todella kuumana. tulppa ja sylinteri niin kuumana että paineenalaisena syttynyt ilman kipinää.

miccomus

Kun nyt ei sattuisi vahinkoa.....

Varmaankin olisi syytä vähän laittaa tilannekatsausta koneen nykytilanteesta? Vaarallisen laihallahan tuo on käynyt ja varmasti kuumana! Uudessa pytyssäkin ainakin ollut puristuksia.... Jos kaikki on kohdallaan niin ei mopo juurikaan 5s pidempää starttia kaipaa. Eli turhaan sahailit akkuja kasan...

Mikä on pääsuuttimen koko nyt? Laita vaikka jokunen kuvakin miltä penkinalla näyttää?
Laita kaasariin letkulla vaikka 50ml ruiskulla bensaa (siis suoraan bensaletkun tuloon) niin ei sitten käyskentele liian pitkään kun starttaa.

Ja viskaa se starttispray pois... sitä voi käyttää korkeintaan imuvuotojen etsintään.