Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalainen vastaan muut

Aloittaja Tapsa, 28.04.07 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

garion

Huomenna tulee taloon käytetty Fude, ainakin eilen pelitti vielä kun kävin kokeilemassa ja lupasivat huoltaa sen huomiseksi.

Skootteri1


ckolli

Voi Teitä
Kaksi kiinalaista crossiprätkää (monta kautta ajettuja ja toimii), ja oli kaksi kiinalaista skootteria (nyt vain yksi).
Puolisoni tytär osti "merkkiskodun". Kumma juttu sillä tismalleen sama patti siinä oli kuin kinuskeissa, tismalleen samat viat... Nimi ja katteet hieman poikkes, Kissbee :). Repikää siitä huumoria "merkkituotteisiinne".
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

leecher

Itse olen ostamassa "nurkka-ajoon" itselleni moposkootteria. Testasin paikallisessa liikkeessä muutamaa kinuskia ja sen jälkeen Vespa LX 50 mallia. Kyllähän tuo Vespa vei noita kiinanpojan tekeleitä kuin kuoriämpäriä. Jos epäilyttää, niin käykee kokkeilemassa.

Jari

LainaaVoi Teitä
Kaksi kiinalaista crossiprätkää (monta kautta ajettuja ja toimii), ja oli kaksi kiinalaista skootteria (nyt vain yksi).
Puolisoni tytär osti "merkkiskodun". Kumma juttu sillä tismalleen sama patti siinä oli kuin kinuskeissa, tismalleen samat viat... Nimi ja katteet hieman poikkes, Kissbee :). Repikää siitä huumoria "merkkituotteisiinne".
Nykyään ostajia petetään myös Peugeot-merkillä ostamaan kiinalainen mopo, tämä taisi alkaa Solifer-tuotemerkillä ja mitä härskeimmin tyyliin "Suomessa suunniteltu, kokoonpanolinja Suomessa..."

kemu

Olikos se niin että, pösöllä on kaksi kiinalaista eri katteilla kisbee ja v-click? Nee muut mallin taitaa olla sitä ''parempaa laatua''
Baotian Sanili, vm 04
1415km

pugt200

Vogue, Speedfight3 ja Vivacity3 ovat myös aasialaista tuotantoa. Vain TKR, Ludix Blaster ja C-Tech taitavat olla EU:n alueella tehtyjä.

konenikkari

#127
Ei kait sillä missä mikäkin osa on valmistettu
ja missä sijaitsee kokoonpano,
ole mitään merkitystä.
Kunhan laadunvalvonta toimii.
Jotenkin vaan kun tuntuu
ettei laadunvalvonta toimi enää, missään maassa.
Vai onko suomeen lähetettävät tuotteet
kaikki jotain hihnalta pudonneita.
"Pistetään tuo vaikka sinne suomeen
siellä kun käsi puristuu nyrkkiin vain taskussa"
Kielitaitoisia, joita tiedän joukossamme olevan lukuisia,
pyytäisin selvittämään, mitä mieltä
kiinan mopoista ollaan muualla maailmassa.
Mulle kun on pikkuhiljaa muodostunut käsitys
että aitoa kiinalaista tuotetta on vaikea löytää,
taitavat teettää tuotteensa halpatyövoima maissa ;-)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Eikun suomalaiset ostaa ne halvimmat paskat pois kuleksimasta ja väittävät niitten olevan "lujaa laatua"...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Joo ja tietysti kovimpaan hintaan  ;D

InsOmnia

Täytyy muistaa, että sitä saa, mistä maksaa!
Kontillinen ajoneuvoja lähtee Kiinasta kohti Suomea juuri sellaisena kuin asiakas on ne tilannut. Kun tingitään siitä loppusummasta viimeisiä pennosia pois, niin Kiinanpoika sanoo että käyhän tuo, laitetaat vaan vähän huonompilaatuisista komponenteista kasattuja vermeitä kyytiin.  :o Rahan ahne maahantuoja tietää varsin hyvin asian laidan ja tiputtaa takuuajan puoleen vuoteen ja ristii kätensä kyynärpäitä myöten ristiin, että edes jokunen näistä helmistä kestäisi edes takuuajan. ;D

Tavallisesti nämä heikommat komponentit ei sinällään ole mitään kovin huolestuttavia, vaan kyseessä lähinnä renkaat/kumiosat kautta linjan ja varustelutasoon kohdistuvia. ;)

Coastside

Kiinasta myydään varmasti hyvääkin laatua muttei nettikaupassa. Sikäläinen kauppakulttuuri on vanha ja kunnioittaa kasvokkain tehtyjä kauppoja ja mieluiten tinkien tehtyjä.
Netin kautta tilaaja saa sitä mitä sattuu olemaan ja niistä sitä huonompaa. Laatu riippuu alihankkijastakin, mitä on sattunut tekemään ja mitä materiaalia on saanut. Vastuu haihtuu tavoittamattomiin, eikä oikeuskiistoja pääse kehittymään satunnaisten kauppasuhteiden ja kieli/kulttuurimuurin  vuoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

InsOmnia

Kulkineiden "tieliikenne" kohdalla  tilanne on kuitenkin hieman toinen.
Tyyppihyväksyttyjä osia/osakokonaisuuksia ei pysty edes Kiinalaiset muuttaamaan ilman sanktioita.

Ihan toinen asia on sitten ei tieliikennekäyttöön tarkoitetut laitteet, vaikka sitten per...stä perämoottoriin.

pugt200

Mulla oli kiinassa kasattu IBM ThinkPad viisi vuotta, ei ensimmäistäkään ongelmaa. Nyt pöydällä on kukkunut vuoden kiinalainen Lenovo ThinkPad, johon vaihdettiin heti telakka ja joka ei kyllä enää yllä IBM:n viimeistelytasoon. Kaikki mekaaniset osat on jotenkin karheita ja kankeita. Toivottavasti oli edes halvempi.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 05.05.07 - klo:21:35
Joo, toi on vanhemman mallin testaus eli eroja löytyy omaan menopeliini verrattuna.
Itse omistanut nyt 7 skootteria muutaman vuoden sisällä, 5:si niistä Kiinalaisia ja yksi Italiaano sekä Taiwanilainen! Rehellisesti sanoen työnjälki on noissa kahdessa kuin eri planeetalta verrattuna Kiinalaisiin ei Kinuskien eduksi, toinen seikka on ajomukavuus, se peittoaa Kiinalaiset mennen tullen, mm. jousitus, ohjaus, renkaat, muusta puhumattakaan mutta niistä joutuu maksamaan ainakin kaksinkertaisen hinnan. Kinuski puoltaa edullisten skootterien luokassa hyvin paikkaansa, mutta kun alkaa tottumaan näihin ns. hieman kalliimpiin, niin ei vähällä enää vaihtaisi Kinuskeihin, toki nekin kehittyvät ja parhaimmat ovat jopa hyviä, mutta eikös se ole kuten autoissakin, että halvalla ei välttämättä kovin ihmeellistä ajopeliä saa? ;)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.