Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vaihdoin moposkootterin Piaggio 125cc

Aloittaja Motomummo, 09.07.08 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Motomummo

Olen saanut Sym moposkootterin myytyä ja reilun viikon kuluttua pitäsi hakea Piaggio fly 125cc uuteen kotiin.
Kokemuksia Piaggiosta?
Tilasin hieman uutta osaa (peili+ yksi lista) Peilin kanssa vähän probleemia kun ei löytynyt easypartsilta kun yhtä peiliä, se lienee sitten käy kummallekin puolelle?

Samppa

Kyllä peilit ovat erikseen left ja right. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen noihin Piaggioihin ja ei muuta kuin odotellaan nyt kokemuksiasi.  :)

Hokasin kanssa, ettei tuolla Easypartsin räjäytyskuvassa ollut kuin tuo "pakollinen" vasen peili. Olisikohan kuitenkin löytynyt sieltä luettelon yleiseltä puolelta missä on muidenkin merkkien peilejä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Motomummo

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 09.07.08 - klo:17:27
Kyllä peilit ovat erikseen left ja right. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen noihin Piaggioihin ja ei muuta kuin odotellaan nyt kokemuksiasi.  :)

Hokasin kanssa, ettei tuolla Easypartsin räjäytyskuvassa ollut kuin tuo "pakollinen" vasen peili. Olisikohan kuitenkin löytynyt sieltä luettelon yleiseltä puolelta missä on muidenkin merkkien peilejä.
Laitoin easypartsille sähköpostia, josko voisivat vaihtaa sen peilin oikean puoleiseksi tai sitten poistaa tilauksesta ellei ole. Siinä räjäytyskuvassa ei tosiaan ollut kun vasuri peili. Ajateltiin että josko sen vois jotenkin kääntää... ::) Toitottavasti huomioivat sen mailin...

Samppa

Kyllä ne ainakin minun sähköposteihini ovat varsin kiitettävästi vastanneet. Sitä peiliä ei tosiaankaan voi kääntää, koska vasurissa varsi on vasemmalle vino ja oikeassa puolestaan oikealle ja taas sitten peiliosa voi olla peili vain yhteen suuntaan, eli eteenpäin.  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Motomummo

Sieltä vastatiin että olen tilannut oiken puoleisen peilin, vaikka räjäytyskuvassa on vain vasen. Se siis ok
mutta koko tilanne keikahti nyt eri lailla, sillä se piaggio jota oltiin ostamassa vaikuttaa hämärähommalle, kun myyjä ei oikein tiedä myykö omaa vai vierasta pyörää...ei saata uskaltaa puuttua.
Nyt aletaan kallistua uuden kannalla.
Mietin vaan tota merkkiä näissä piikki pyörissä, kun taitaa tää piaggio olla yhtä lailla kiinalainen kun muutkin ( ei mitään italiassa tehtyä?). Pyörän koko miellyttää, kun ei isompi kun 50cc. Toinen vaihto ehto olisi sym orbit 125cc, mutta en tykkää siitä pikku visiiristä siinä eessä, ja kuinkahani so verrattuna mopo malliin?

Samppa

#5
Mistäs lähtien on Kiinassa valmistettu?? Käsittääkseni kaikki tehdään Italiassa (Pontedera) ja osaa on tehty joskus myös Japanissa. Vespan puoleltahan Piaggio on perustamassa Vietnamiin ilmeisesti tehdasta, mutta ei sielläkään vielä tuotanto ole alkanut.
http://en.wikipedia.org/wiki/Piaggio
http://english.people.com.cn/90001/90778/6279626.html

Samassa paikassahan on tuotantoa myös Hondalla, Yamahalla ja Suzukilla.

Mopomallilla pärjää kaupunkiliikenteessä hyvin, mutta jos haluaa liikkua jouhevasti isommilla teillä yms. suosittelen kyllä mahdollisuuksien mukaan 125kuutioista. Myös 2-päällä ajettaessa 125cc on mukavampi varsinkin mäissä. Toki erona mopoon huomattavasti kalliimmat vakuutusmaksut.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Motomummo

Kun olen tarjouksia kysellyt eri liikkeistä niin on sanottu että kiinasta kiinasta...Satulan alla lukee made in China...muuta en osaa sanoo..
Tuleekohan hankaluutta kun tossa mallissa ei ole kun sähkökäynnistys?

Samppa

#7
Ei minulla kyllä mitään Kiinoja lue, enkä nyt ihan heti tuohon usko ja kun en myöskään tuollaista tietoa mistään netistä löytänyt. Osiahan voi tulla Kiinasta mutta kyllä kokoonpano ja suunnittelu tehdään Euroopassa. Oletko kysynyt asiaa suoraan viralliselta jälleenmyyjältä, vai jonkun muun merkin edustajalta?

Monissa piikkisissä skoottereissa ei ole kuin sähkökäynnistys. Sillä pärjää kyllä, kunhan akku on latingissa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Motomummo

Nimenomaan jälleenmyyjiltä, joista luettelo netissä. Virallisuudesta en osaa sanoa mitään ::)
Vakuutustarjouksia soittelin elisen päivää. se tiedossa että kalliimat on, mutta bonushan kertyy, tapiolassa jopa 10%/vuosi
Takuu ilmeisesit velvottaa huollot merkkiliikkeissä? Tästäkin niin ihme tietoa (muiden merkkien osalta) että voi itse öljyt vaihdella, ei vaikuta takuuseen, sama missä tekee.
Hirveesti ristiriitaista tietoa.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Motomummo - 10.07.08 - klo:13:10
Nimenomaan jälleenmyyjiltä, joista luettelo netissä. Virallisuudesta en osaa sanoa mitään ::)
Vakuutustarjouksia soittelin elisen päivää. se tiedossa että kalliimat on, mutta bonushan kertyy, tapiolassa jopa 10%/vuosi
Takuu ilmeisesit velvottaa huollot merkkiliikkeissä? Tästäkin niin ihme tietoa (muiden merkkien osalta) että voi itse öljyt vaihdella, ei vaikuta takuuseen, sama missä tekee.
Hirveesti ristiriitaista tietoa.
Ohjekirjassa varmaankin lukee erikseen huoltotoimenpiteet, mitkä asiakas voi tehdä itse ja mitkä valtuutettu merkkikorjaaja.

Mitä näistä 125cc pyöristä kuullut, niin hyvin harvassa on jalkakäynnistys, sillä se on tuon kokoisissa pyörissä jo hieman raskas polkasta käymään. Näin olen ymmärtänyt, ja olen myös kokeillut kaverin 125cc Yamaha YBR:ää käymään jalalla, erittäin raskas oli.

Motomummo

puihin meni vaihto homma ja uudelleen arviointiin... ja yhteisymmärryksessä paluu symiin ja malliin jet sportx 50 RS...uuteen sellaiseen ja 2T..

funke

Ajellaan näköjään Kiinan ihmeellä taas.  ;D Piaggio Kiinalainen ;)

Hiiri

Mulla ainakin on vespa et4 125:ssa jalkakäynnistyskin mahdollisuus.ja melkein 10 vuotta on tullut poljettua 150cc vespa sprinttiä käyntiin kun siinä ei sähkäkäynnistystä ole....ei ne niin raskaita ole polkea.
Vespa Sprint 150 -71,Vespa Sprint Veloce -76,Yamaha Majesty 250 / Suomen Skoottericlubi

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Hiiri - 07.10.08 - klo:23:57
Mulla ainakin on vespa et4 125:ssa jalkakäynnistyskin mahdollisuus.ja melkein 10 vuotta on tullut poljettua 150cc vespa sprinttiä käyntiin kun siinä ei sähkäkäynnistystä ole....ei ne niin raskaita ole polkea.
Eivät todellakaan ole raskaita. Tekniikka on kaiken a ja o. Joskus ihmetyttää kun ihmiset eivät tunnu osaavan polkea edes mopoluokan skoottereita.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Remmiveto

Joo... Kyllä fly tulee kiinasta.. Moottori tietääkseni tulee italiasta, muut osat sieltä täältä.Mut kokoonpano on kiinassa.. Työvoimakustannukset on siellä paljon halvenpia.

Toinen jännä homma
on et olen omistanut pari uutta vespaa, viimeisin lx125-o6 ja muutaman piaggion niin piaggio on laadukkaanpi peli vaik samoja osia onkin mut viimeistely on piaggiossa paljon parempi..
Suzuki uk 110