Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Secondary air cleaner

Aloittaja Jamppa, 20.02.09 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

Samppa

Jep. Olikos se nyt tämä EURO2-standardi (vaimikäseoli). Jos ei ole purettavissa, niin vaikka kompuralla vähän aikaa ilmaa lävitse, niin eiköhän se siitä (jollet halua poistaa sitä).

Edit: Jaahas, tuli postaus samaan aikaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Zorro

Mulla on skodessa EURO4-taso, että silleen.

A_sentaja

Satavarma olen asiasta,vaikka poistaisitte puolet niista päästöletkuista, niin mitään oleellista ei tapahdu koneen käytöksessä...eikä poliisi niitä ala syynäämään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Zorro

Tässä kommentoidaan myyjän taholta pakoputken kierrätysletkun pois jättämistä, mutta myytäväksi on ilmestynyt myös tämä. Samoin on myynnissä kansia , joita toisessa on ja toisessa ei ole toisioilmankierron venttiiliä. Valinta jää ostajalle eli jotain merkitystä saastesysteemeillä on suorituskykyyn tai sitten ei. ::)

jalat

Plastic Paddingin kemiallista metallia sekoittaa ja tukkii kannesta tai siitä kannesta lähtevästä putkesta koko tuon reijän, niin se on sillä selvä. Vänän kuin metallista kittiä. Kovettuu muutamassa minuutissa ja hyvä tulee.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Zorro

Käyhän se niinkin , mutta ympäristön kannalta on parempi pitää putket ja filtterit paikallaan. Ilmaston lämpenemiseen voi jokainen vaikuttaa omilla valinnoillaan...
Pisara meressä , toki, mutta kaikki lasketaan. ;D

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: jalat
Plastic Paddingin kemiallista metallia sekoittaa ja tukkii kannesta tai siitä kannesta lähtevästä putkesta koko tuon reijän, niin se on sillä selvä. Vänän kuin metallista kittiä.
Mulla muuten onkin tuolla kaapissa jotakin nakkisodan aikaista wurthin valmistamaa nestemäistä metallia. Pakkaus on jo aika räjähtäneen näköinen, liekö tuo enää edes käyttökelpoista.

Mielellään tosiaan pitäisin ne päästöt mahdollisimman minimissä. Jos tuon systeemin kunnossapitämisellä pystyn siihen vaikuttamaan, niin tokihan se kannattaa kunnossa pitää. Kuten Kappas Vaan kirjoitti, niin kaikki lasketaan.

Tietysti jos lähdetään miettimään kuinka paljon päästöjä syntyy, kun tuollainen suodatin valmistetaan ja rahdataan kauppaan ja sieltä minulle, niin että pääseeköhän siinä loppupeleissä kuitenkaan voiton puolelle saasteiden vähentämisessä?

jalat

Tottahan päästöjen ajatteleminen on hyvä asia. Itsekin varmaan ajattelisin tuossa tapauksessa sitä paremmin. Itselläni kun ei tuota kierrätysjärjestelmää ole, niin ei tule niin paljon ajatelleeksi.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Kymco

Edellisellä Kymcolla ajelin 30000km, eikä tuolle härpäkkeelle tehty mitään!
En löytänyt ainakaan oman Kymcon huoltokirjasta mitään mainintaa tuon suodattimen vaihdosta.
Ajele vaan, kyllä se pelaa!!
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: jalat - 21.02.09 - klo:12:31
Tottahan päästöjen ajatteleminen on hyvä asia. Itsekin varmaan ajattelisin tuossa tapauksessa sitä paremmin. Itselläni kun ei tuota kierrätysjärjestelmää ole, niin ei tule niin paljon ajatelleeksi.
Omatunnonkysymys.
Aika harvalle (jos yhdellekkään) skootterille on tehty ko. suodattimen huoltoa/vaihtoa ja kuten Kymco sanoi, hyvin on toiminut.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Jamppa

#25
Lainaus käyttäjältä: KymcoEdellisellä Kymcolla ajelin 30000km, eikä tuolle härpäkkeelle tehty mitään! En löytänyt ainakaan oman Kymcon huoltokirjasta mitään mainintaa tuon suodattimen vaihdosta. Ajele vaan, kyllä se pelaa!!
Ainakin Kymco Agilityn huoltokirjasta (ei siis käsikirjasta) löytyy maininta siitä että tuo olisi vaihdettava 5000km välein. Varmastihan se niin on, ettei noita kuitenkaan juuri vaihdeta, ja koska mopojen päästöjä ei mittauteta, ei järjestelmän toimivuudella ole siinä mielessä merkitystä.

Tuon järjestelmän toimivuutta ei kuitenkaan käsittääkseni voi päätellä siitä, että mopo toimii hyvin (koska sillä ei ole merkitystä koneen käyntiin). Jos esim. tuo suodatin on tukossa, tai sen venttiili ei toimi, niin mopo toimii silti normaalisti (vaikutus vain päästöihin).

EDIT: lisäsin säikeen ekaviestiin lainauksen huoltokirjasta.

openflow

Tämän järjestelmän heikon lenkki on sylinterin päässä. Ilma reikä on mehupillin paksuinen. se menee tukkoon todella nopeasti ja sen putsaaminen edellyttää kompuraa tai sitten koko sylinterin on purettava osiin.

Jamppa

No niin, huollosta soitettiin tänään. Asiaa oli ilmeisesti selvitetty maahantuojan kanssa, ja sain sen käsityksen, että kyseistä mutikkaa ei heidän kautta saa. Huoltomies lähinnä kertoi näitä samoja täälläkin käsiteltyjä asioita, eli että ko. suodatin on vain päästöjen vähentämistä varten ja ei vaikuta koneen toimintaan. Hänen mukaansa sille ei tarvitse tehdä mitään, mutta sitä voi halutessaan puhdistella paineilmalla.

Sitä miksi huoltokirjan* "maintenance schedule" kohdassa on R (Replace) 5000km välein huoltomies ei osannut sen kummemin selittää, arveli vain, että jos se kuitenkin tarkoittaa puhdistamista.

* Vielä selvennyksenä, että huoltokirjalla en tarkoita takuu/huoltokirjaa, joka tulee mopon mukana, vaan tätä englannin kielistä opusta (eng. Service Manual). Sama opus löytyi huollolta, liekkö korjaamokäsikirja sille oikeampi nimi?

Taidan toimia niin, että tulevassa huollossa tarkistan vaan lähinnä, että letkut tai suodatin eivät ole tukossa. Jos ovat niin koitan niitä paineilmalla aukoa, ja jos se ei auta, niin olkoot letkut ja putket silti paikoillaan, eipähän tarvitse miettiä tulppaamista. Tuskin kuitenkaan lähden osaa ulkomailta tilaamaan, vaikka tukossa olisikin.

Taitaa muuten olla niin, että maahantuojalle/ myyjälle riittää se, että tuon järjestelmän avulla EURO X päästönormi on alitettu, ja senjälkeen sen toiminta on yhdentekevää. Tulipa tässä kuitenkin selvitettyä itselle noiden ihmeellisten letkujen ja tuon kummallisen mutikan tarkoitus :)

Zorro

Se mitä ei ole , ei voi mennä rikki. Silti se oma Baotian on EURO4-tasoinen.

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: Kappas VaanSilti se oma Baotian on EURO4-tasoinen.
Satutko muuten tietämään millaisin ratkaisuin tuohon EURO 4 tasoon on päästy? Tuo oma kymco on ilmeisesti vain EURO 2 -tasoinen (täällä tosin mainitaan EURO III, mutta taitaa olla "painovirhe").