Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Puch hero winner

Aloittaja -Jarkko-, 17.08.17 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

-Jarkko-

Sain tuollaisen otsikon mukaisen skopan, myös paperit siihen löytyy, vm on -03 ja poistettu kilvistä 2014.
Tarkoitus olis kunnostaa ajoo mökille, myyntiin ei kannata koska ei näistä skoottereista mitään saa.

Mittarissa 4500km, katteita ym oli irroiteltu mutta syytä en tiedä, uusin bensaletkut ja pesin kaasuttimen sekä ilmansuodattimen kotelon + muokkasin ilmanottokumiletkua suuremmaksi, siinä näytti olevan kuristus.
Myös imukaulan aukkoa suurensi ja pyöristin + avasin läppäpeltejä suuremmalle.
Onko kukaan perehtynyt tuon sylinterin aukkoihin, imuaukko näytti mielenkiintoiselta ja aika karkeatekoiselta, pakoaukosta ei tietoa mutta varmaan vois hieman siistiä?

Poistin öljysäiliön sekä tukin pumpun letkut eli nyt sekoitetaan seos suoraan tankkiin.
Takapyörä pyöri heikosti ja luulin eka että kone olis leikannut mutta variaattorin purettua huomasin että kytkinkello jumittaa, otin sen auki ja 2 kytkimen kitkapintaa tipahti lattialle joten liimasin ne takaisin paikalleen.
Variaattori oli ok ja paikallaan 5g rullat.

Skopaa niputettu ja kokeiltu käynnistää, pyörittää mutta ei lupaa, kipinä tulee.
Ostin uuden akun ja pitää sillä kokeilla.
Jotain häikkää sähköissä, takajarruvalo palaa, kaikki muut pimeenä, ei edes vilkut toimi, mistä lähdetään etsimään vikaa?
Tämähän on perus 2T koneella ja perus sähköt eli ei ole monijohtoista cdi-boxia,sammutinta sivujalass ym turhaa, erillinen puola jonka vieressä ilmeisesti syttyboxi.

jwalk

Muistelisin, että näissä oli joitain ongelmia. Kiinnileikkaantumisia suurpiirteisen tuorevoitelun takia, sekä katkeilevia männänrenkaita heikon laadun takia. En tiedä miten sinun yksilössä, mutta....

Coastside

#2
Hämmästyttävä kilometrimäärä tuolla merkillä (Ehkä mittaria on ruuvattu ::) ). Vaikea sanoa mikä siinä toimii.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Joo ei oteta paineita, jos ei saada helposti toimimaan niin lähtee roskalavalle. :)

Lueskelin noista tyyppivioista mutta puristukset tässä yksilössä ok ja öljypumppu tosiaan poistettu nyt käytöstä.
Ja jos vikana on pelkät männänrenkaat niin eihän siinä mitään ihmeellistä ole muuta kun uudet tilalle, nykyään kun saa mäntiä jos jonkinlaista.
Aika hyvin muutenkin säilynyt, ei mitään johtovirityksiä tms pikakorjauksia ja ehjä päältäkin.
Kummastuttaa vain nuo sähköt kun esim vilkkurele toimii samalla startin releenä, tai niin ainakin luulen koska johdot startille menee sen kautta.

Starttausvika lienee bensapuolella, bensa tulee ainakin suodattimelle asti joka on hieman ennen kaasutinta mutta tulppa tuntuu turhan kuivalta, no harjoitukset jatkuu.



-Jarkko-

Sain laitteen käyntiin, hieman vielä säätöjä haetaan kun ei tyhjäkäyntiä käy.
Startin releessä vikaa kun ei napista starttaa mutta relettä painaessa kyllä, eli tuossa on 4 napainen ns mikrorele joka ohjaa vastuslangan kautta sekä starttia ja toisella puolella jotenkin vilkkuja.
Käy ja vilkut toimii mutta takana palaa vain parkkivalo, kaippa tuos pitäis jarruvalokin olla?


konenikkari

#5
Kummastakin jarrusta pitäisi löytyä jarruvalokytkin, ne ei ilmeisesti toimi.
Starttikin saattaa korjaantua kun saat jarruvalokytkimet korjattua ja painat jarrua startatessa.
Kokeile ohittaa jarruvalokytkin,tilapäisesti, toimiiko silloin jarruvalo, ja startti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Joo en muistanutkaan noita kytkimiä, no nyt ne on kokonaan pois. :)
Starttaa napista mutta käynti hieman ontuvaa ja vaatii todella paljon kierroksia jotta lähtee paikaltaan, rullat oli 5g.
Kulkee hetken ja sitten sammuu, startista kuitenkin heti käyntiin ja taas pääsee palan matkaa kunnes hyytyy taas eli viittaa bensapuoleen, paikallaan käyttäessäkin käynti hyytyy mutta kaasua pumpaten herää taas eloon.
Etuvalo ja mittarivalo ei toimi, ei tule virtaa etuvalon polttimelle eli pitää avata nuo kahvanrungot ja katella mahdolliset hapettumat.
Tankinmittari mykkä myös.


-Jarkko-

Laite lähti uudelle innokkaalle omistajalle, ei ollut itellä mielenkiintoa alkaa kunnostamaan.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 30.08.17 - klo:17:51
Laite lähti uudelle innokkaalle omistajalle, ei ollut itellä mielenkiintoa alkaa kunnostamaan.
Sen vähäisen tiedon perusteella, mitä tiedän noista kikkareista...
Ei ole syytä vaipua ikävän pauloihin :)

-Jarkko-

No jaa, kone näytti olevan täys kopio minarellista eli saahan noihin osaa jos jonkinlaista mutta eipä itellä enää noihin pölynimureihin mitään mielenkiintoa ole, maailma pelastuis jos nuo kiellettäis lailla, luontoahan nuo vaan kuormittaa kun roskalavat niitä on täynnä. :)


-Jarkko-

Ei ole hakijasta mitään kuulunut joten ajankuluksi aloin kunnostamaan.
Mittaristoon vaihdoin kaikki polttimot ja etuvaloon modasin h3 polttimon kun on se tuohon kuuluva poltin niin kallis.
Tankinmittari vielä mykkä, muut toimii ok.

Kulkupuoli muten ok mutta ei jaksa nostaa kierroksia tappiin eli kevyempää rullaa vaatis variaattoriin ja kaasarissa mystinen vika kun ensin lorotti kunnolla käydessä bensaa ilmanottopuolelta jonkinlaisesta seosreiästä.
Ensin luulin että kohokupin ylivuotoletkusta tulee kun se kiertää kohokupin kyljestä ylös kaasarin kylkeen ja siitä ilmanottopuolelle mutta tuo vuotava kanava menee suoraan bensakanavaan joka menee bensaletkusta kohon neulaventtiilille, eli jos säädän kohon niin että sulkee tuon kanavan niin bensaa ei tule edes kohokammioon ja jos säädän sen hieman aukeamaan niin sitten tulee ja lorottaa myös koneen käydessä ilmansuodattimeen.
Tukin tuon ilmanottopuolen reiän ruuvilla eikä se ainakaan käyntiin / kulkuun vaikuttanut.  ;D

Kierrokset kuitenkin hieman leijuu, ilmaa ei ota mistään välistä ja teki samaa jo ennen tuota patenttia.
Kaasutin on mikuni vm 16 vaijeriryypyllä.
Kattelinkin jo kaasareita ja tuollaisen 17.5mm vaijeriryypyllisen dellorton sais muutamalla kympillä.


-Jarkko-

Mukava tuolla on ajella, olen tuossa läheisellä peltotiellä käynyt ajamassa joka päivä ja toimii ihan ok lukuunottamatta kierrosten leijumista välillä, eli kierrokset ei palaudu välillä ajon jälkeen heti normaalisti.
5g rullat tuossa on ja aattelin 4g vaihtaa jotta jaksais kiertää kunnolla.
Kaverilla olis narakun 1500rpm uudet kytkinjouset sekä saman kierrosluvun vastapainejousi tarpeettomana, kuinka tuo muuttuis jos ne vaihtais?


-Jarkko-

Kiinanmaalle lähti tilaus kaasarista,imukaulasta,rullista,bensapumpusta sekä uudet katkasijat jarrukahvoille.
Kaasarista löytyi juttua netistä että käyntivikaa ollut muillakin sen kanssa joten vaihdetaan uudempaan sähköryypylliseen mutta mistä otan virran sille? Jostakin johdosta johon tulee virta kun virtalukolta kääntää virrat päälle?
Kuinka tuo etujarrukahvan katkasija toimii kun vaikuttaa myös starttiin eli mitä johtoja pitää poistaa että katkasija toimii vain jarruvalolle?

Ostajan ilmaannuttua sanoi bensapumppu sopimuksen irti, kaippa se jokin merkki oli että "älä myy minua vaan kunnosta". :)



Coastside

#13
Jarrukahvan kytkimestä plussaa sekä jarruvaloon että startin releelle. Rinnankytkennällä toimii rele vaikka polttimo menisikin rikki. Kytkimille virta lukolta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Osia tipahtelee maailmalta hitaasti, no mikäs kiire tuolla.
Neistä löytyi teknigas -tehari edullisesti joten ostin pois, ollut pystysylinterikoneisessa eli hieman joutuu käyrää muokkaamaan.

Laitellaan kuvia kun loput osat kotiutuu ja putki on paikallaan.