Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

dealer

Jaha, josko veis skootterista kilvet pois ainakin talveksi.

Vai raatsisiko tuon myydä, mitähän olisi 7500 km ajetun MTX-2 arvo ?
Uusi maksaa noin tonnin ja tämä on erittäin siisti / hyvin huollettu yksilö, ainut virhe toinen peilin varsi poikki ja korjattu.

Zoner-äijä

Lainaus käyttäjältä: dealer - 25.08.07 - klo:14:04
Jaha, josko veis skootterista kilvet pois ainakin talveksi.

Vai raatsisiko tuon myydä

Olen myös ajatellut laittaa mopon myyntiin ennen talvea, kun ei ole mitään kunnollista säilytyspaikkaa talveksi.

cpi-racer

Saako vakuutuksesta jo maksettua rahaa takaisin jos vie kilvet pois ja paljonko tulee maksamaan skootterin uudelleen rekisteriin laitto keväällä?
Tuo on tosiaan tyhmä systeemi että talveksi ei saa seisontaan, varsinkin skootterin kohdalla :(

dealer

Saahan sieltä rahaa takaisin mutta nyt juuri tuli mieleen ... ei kai vaan se ollut mopossakin maksu kausipainotteinen, silloin ei muuten kannata minunkaan viedä kilpiä pois.
Maksaa se rekisteröintikatsastuskin joitain kymppejä. >:(

OH2KV

Ei taida kannattaa viedä kilpiä pois, jos ajaa enemmän kuin 6kk/vuosi.

Niin paljon vaivaa uudelleenrekisteröimisestä, taitaa yli 50â,¬ maksaakin katsastus+kilvet.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Jkarha

Haettiin työkavereiden kanssa 3 kpl Milan Sport skootteria (baotian)Vantaan tarjoustalosta. Ulosheittohinta oli 549 e mistä tingin vielä omastani pois kun oli naarmu edessä ja maksoin 500 eli ei konkurssia ainakaan hankintahinnan suhteen tullut. Takaboksi tuli mukaan.

Kaikki 3 uuden kiinamopon omistajaa yhtä hymyä toistaiseksi, saa nähdä miten menee jatko.

Kilometrejä takana vasta 70, yrittänyt tehdä jonkinlaista sisäänajoa mutta ei sillä kehtaa 25km/h liikenteessä ajaa. Aika OK on mennyt, ainoastaan rikoin takarenkaan venttiilin kun yritin vääntää sitä oikeaan asentoon, murtui se kumitiiviste. Rengas irti ja mopo-sportissa korjautin, mielelläni maksoin 18 e kun ite tyhmyyttäni rikoin. 

Ja sitten olen miettinyt kun 40-50km/h nopeudessa etupää ikäänkuin vähän "pompottaa". Voiko se johtua noista kiinalaisista renkaista? Voisin kokeilla myös eturenkaan tyhjentämistä josko sen saisi paremmin asettumaan vanteelle. Mitenkähän tämä onnistuu parhaiten, jotain rasvaa vanteen/renkaan väliin? Sivuttaisheittoa vanteessa/renkaassa ei ole, pystyheitosta en tiedä.  Toisaalta luulisi että 50km nopeudessa rengas pyörii niin nopeasti että mopo ennemminkin täristäisi joten en ole ihan varma tuosta. Etujarru yrittää laahata hieman, mutta rengas pyörii kyllä
vapaasti eikä levy kuumene. Toisaalta kun ei ole mopoista ennen tätä mitään kokemusta, niin voi olla ihan ominaisuuskin.

Täysin haltioissamme ollaa 5v poikani kanssa ajeltu iltaisin pitkin Nummelaa.
Pyöräteitä joissa saa ajaa mopolla voisi olla enemmän, täällä ei auta muu kuin ajaa liikenteen seassa.

Hyvä foorumi tämä, jo nyt tullut hyviä neuvoja ja oppia roppakaupalla keltanokalle.


Vespa LX50 4T4V 2013

Kenzy

Se oli meitin bansku kohtalaisen hankala käynnistettävä jo tänä iltana ;) Startti oli vissiin vähän kohmeessa, eikä meinannut lähteä liikkeelle, liikkeellelähdön jälkeen pari tahmeaa pyörähdystä, jonka jälkeen lähti bansku käyntiin. Vähän sai tarjota kaasua, että pysyi käynnissä ekat 10 sekuntia, jonka jälkeen automaagiryyppy hoiteli hommat eteenpäin. Perkeleen kylmä oli, ajoviima oli helposti pakkasen puolella, eikä kaasari ainakaan toistaiseksi jäätynyt, hyvä merkki talven kannalta ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Baotian

Kannattanee polkaista starttia pari kertaa ennen sähköllä pyörittämistä, notkistuu hiukan.

sale111

juu..kyllä nuo kylmät kelit on kangistanut minunkin yinkkaria...taitaa olla viisain vaihtaa 10-40 set öljyt sisään näin syksyn ajoja varten... kesän olen ajanut 15-40llä... :o tuossa mietiskelin että riittääköhän akussa potkua käynnistykseen kun mennään pakkasen puolelle??? onks kellään kokemuksia ???

Kenzy

Ei välttämättä kannata akkua tyhjentää sähköllä starttaamalla... oma bansku ainakin tuntuu nyt lähtevän 0-kelillä todella nätisti polkasemalla, n. 4. kerta toden sanoo.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Partanen

Kiinan mopossahan on kaasuttimessa kiihdytyspumppu (jos ei poistettu käytöstä kuten minulla), joka ruiskaisee polttoainetta kaasuttimen kurkkuun aina kun kaasua väännetään. Kaiken järjen mukaan kaasua pari kertaa kääntely ennen kylmäkäynnistystä kylmällä kelillä helpottaa käyntiinlähtöä, koska kiihdytyspumppu on ryypyttänyt konetta lisää. Itse käynnistys tapahtuu sitten kaasu täysin kiinni, jolloin kaasuläppä toimii osaltaan ryyppyläppänä, eli rajoittaa koneen ilmansaantia.

Samalla tyylillähän kaasuttimella ja automaattiryypyllä varustettu autokin käynnistetään. Eli pari kertaa kaasu pohjaan ennen käynnistystä ja sitten ilman kaasua käymään. Auton kaasuttimessa yleensä ryypyn toiminta on erilainen, kuin kiinamopossa, mutta molemmissa tarvitaan todella rikas seos, että kone saadaan kylmänä käymään. Tässä kohtaa kiihdytyspumppu on avuksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

OH2KV

Hyvin kirjoitettu EP.

Itseäni oikein ihmetytti Baotianin kaasutinta putsaillessani, että siinähän on todella kiihdytyspumppukin. Ja kaikki tiivisteet kunnollisilla O-renkailla.

Valu, ja koneistusjälki oli kelvollista. Kaasarista oli tappi pois edellisen omistajan toimesta, käsin kokeilemalla luisti olisi voinut nousta jopa yli sen kurkun halkaisijan, jotein laitoin sopivan ruuvin tapin korvikkeeksi, jätin semmoiseen säätöön, että jää maksimissaan hieman pienemmäksi kuin maksimikurkku, kun kulki muutenkin kevariveron puolelle.

Kaasuttimen kurkun kumi oli haljennut, vieläpä ilkeästi siten, ettei pintapuolisella tarkastelulla voinut olla havaittavissa, purkaessa toki paljastui.

Muuta havaittua: Moottori / vaihteisto ole vuotanut tippaakaan öljyä.
"kumi"letkuja olen vaihtanut muutaman oikeasti kumisiin.

Renkaista onkin juttua muualla, hain uudet tällä viikolla, alle vielä ens viikonloppuna, jos kerkee, autossa jarrut olivat tänään perstuntumalla hieman vasemmalle puoltavat, vaikka pari viikkoa sitten konttorilla ihan tasan, tuokin pitää tutkia (OT)

Asiaan. Toistaiseksi Kiinalainen saa puhtaat paperit kaikesta, mikä ei liity kumiin tai muoviin. O- renkaiden viljelu poislukien.

Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Kenzy

Tänään rassasin vähän meidän Banskua syyskuntoon. Vaihdoin moottori- ja peräöljyt, tsekkasin venttiilit ja vaihdoin jarrunesteet etujarruun. Loppui muuten etujarrun kitinä siihen paikkaan, ja päästelin järjestelmän läpi kertaalleen nesteet, eli nesteet tuli vaihdettua pariin kertaan, kun ekalla kerralla nousi nestesäiliöön niin älyttömän mustaa/vetistä nestettä. Etujarru muuttui täysin ja skootterin meno piristyi kummasti, kun etujarru palautuu oikein... jäi vähän semmonen kutina, että nuo kiinalaiset nesteet olivat todella lähellä vettä, eikä suinkaan mitään kunnon jarrunestettä. DOT 5.1:set laitoin, eli abs-jarrullisiin autoihin tarkotetut nesteet, luulisi ainakin pelaavan.

Sitten tätä syysihanuutta korostaa ehdottomasti se, että toinen ajovalo kärähti ilmeisesti lämpötilavaihteluiden takia... samoihin vuodenaikoihin kajahtelee normaalisti autostanikin jompikumpi polttimo. Mitenhän näihin uudempiin Baotianeihin olisi tarkoitus tuo polttimo vaihtaa? Kädellä hamuilin etulokarin puolelta tuonne lampun taakse, niin kyllä sieltä kumitutti löytyy, mutta ei kai koko etukatetta tarvitse purkaa lampunvaihtoa varten? Menee jo ihan alfa romeoksi ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Baotian

Omassani etukate on kahdella ruuvilla ja yhdellä pultilla kiinni, avattava se on jos polttimoita pitää vaihtaa.
jarrunesteet voisi tosiaan talveksi vaihtaa, hyvä vinkki!

Ja sähköstartti tosiaan pyytää kylmässä koneessa armoa, mutta muutama polkaisu auttaa ja se sitten käynnistyykin toisella polkaisulla.

OH2KV

Eilen sai kiinankumi poistua vanteelta, oli puhjennit kivensirusta, vuosi siitä hiljalleen tyhjäksi. Tänään laitan uuden Mitrocin paikalle, halpamaassa valmistettu tuokin? Hinta kumille oli 20â,¬, ostin eteenkin uuden, vaikka pintaa olikin vielä.

Mutta tuntuu kumilta, eikä kovamuovilta. Kuviokin on passeli tänne maaseudulle, soratietä pitkät pätkät päästellään.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J