Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinanskootterin valojen teho, säätö ja ongelmat

Aloittaja Baotian, 08.08.07 - klo:01:20

« edellinen - seuraava »

Kenzy

#60
No, ainakin siihen kenkään tulee kolme johtoa akun miinusnavasta, ja se on ainoa maadoituspiste, jonka koko moposta löysin. Magneton johtosarjakin menee pikaliittimeen penkin viereen, ei mitään maadoitusta siellä päin. Tappokytkin tuossa myös on toki, mutta tuo pultin alla oleva kenkä kyllä kerää kaikki miinusjohdot akulta, ainakin omassa kinukissa. Pultti oli löysä, ja kosketuspinnat oli maalatut, joten maadoitus oli hieman heikko tuon kautta. Muistaakseni (OFF) Switch assy- niminen osa tuo on räjäytyskuvissa, eli tappokatkaisija se myös on.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

mykisstys

boatian classic 2005 Pitkät ja parkki toimii, lyhyet ei. Oliskohan varmaan poltin mennyt. Yritin aukasta mittariston koppaa ja myöskin etu koppaa. pultteja kyllä lähti vaikka kasais lentokoneen (4kpl) mutta koppa sen kun pysyy kiinni. En kehannut ruveta väkisin repimään ettei halkea. Auttaa siis minua. Miten irroitan valokopan että pääsen vaihtaa lampun. 

mykisstys

Ihan hyviä neuvoja mutta ei sitä mitä haen. Eli miten saan mittaristokopan/vastapuolenkopan auki että pääsee käsiksi polttimoon???

Jamppa

Ainakin tuossa kinroad windbellssä (joka taitaa olla sama laitos eri nimellä), kate irtoaa kolmella ruuvilla. Yksi pitkä ruuvi on valon alapuolella (valonsäätöruuuvia ei tarvitse irroittaa, vaan se alla oleva ruuvi) ja kaksi lyhyempää ruuvia toisella puolella. Tämänjälkeen katetta voi raottaa alaosasta, mutta yläosa tuntuu pysyvän paikoillaan. Yläosassa on vielä kuvassa näkyviä muovikiinnikkeitä, helpoiten ne irtoaa laittamalla käsi katteen alle ja nostamalla etummaista katetta (kuvassa punainen):



Noita kiinnikkeitä on kolme, sivuilla ja keskellä. Keskellä oleva on hieman erimuotoinen, mutta se aukeaa helposti, kunhan nuo sivummaiset on avannut.

mykisstys

kiitoksia. vaan. ja erityis kiitos eritoten kuvasta jonka ilmeisesti kävin ottamassa ihan vartavasten. tarvii huomenaamuna tutkailla.

Julle

Mopossasi tuskin on erillistä polttimoa lyhyille valoille. Yksi ja sama polttimo on sekä pitkille että lyhyille. Itselläni oli tuo sama ongelma. Kun saat sen etukopan auki, avaa polttimon kumisuoja ja tarkasta että polttimon kantaan osuvat kaksi kaarevaa juttua ottavat kantaan kiinni. Jos näin ei ole, taivuta piheillä niitä kaarevia kontaktijudansseja niin että osuvat. Laita virrat päälle ja tarkasta että valot palavat kuten pitääkin.
~Kinroad "San Remo" XT50QT-2~

mykisstys

joo. eihän siellä kahta valoa ollut tietenkään. taisin kirjoittaa epäselvästi. kopan sain auki mutt niks naks ulommaiset nepparit meni poikki. nooh. onneksi se ruuveilla pysyy ja keskimmäisellä lipanderilla. lamppu oli hapettunut jo0ten kävin ostamassa uuden vaikkakin olisi putsaus varmaan riittänyt. samalla tarkastelin jarrunesteet ja pyyhin hämähäkin seitit kopan takaa ja alta.

kalevi

Ihan ihme homma. Vaihdoin Baoon etuvalon polttimot. Ostin Motonetistä saman Wattimäärän lamput 35/35 niin valoteho himmeni ihan s..tanasti ??? Olisikohan valot kirkkaammat jos laittaisi isompiwattiset? Tarttis pikasesti kyllä tehdä jotain ennen pimeitä. Ei vika varmaankaan maadoituksessa ole, kun ne vanhat kiinalaiset polttimot oli ainakin puolta kirkkaammat.
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

baukku

#68
Uudet hehkulamput ainakin on vissiin aluksi vähän himmeämpiä, ja kirkastuvat sitten käytön myötä.
Tosin jos on todella huomattava ero vanhan ja uuden polttimon välillä, eikä oikeen tahdo kirkastua, niin sitten on varmaan jotain häikkää tapahtunu.
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

DEPI

Sama juttu kävi täällä. Vaihdoin Philipsin polttimot Rebeliin
ja valoteho pieneni. Syttyykin jotenkin hitaammin.
Ajan kanssa kuulemma kirkastuu. Ehkä.

Riggu

Soliferista on lyhyet valot palanu, pitkät toimii. Kattelin sitä alkuperäis polttimoa niin siinähän lukee Philips 35/35W 12V. :D Kiinalaisetkin laittanu tunnettuja polttimoita skoottereihinsa. Pitäis ruveta uutta polttimoa metsästämään, eikös motonetista löydy hyvin? Vai pitäiskö kääntyä paikallisen solifer huollon puoleen ja kysellä sieltä?
Solifer Speed -08

A_sentaja

Veikkaan, että löydät sen polttimon mistä tahansa huoltamolta, jossa vielä myydään polttimoita tai sitten mp-kaupasta. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

skodesti

Mitäs, saakos näihin kiinalaisiin parempia valoja,ainakin näissä meillä olevissa rebeleissä on tupla polttimot 35/35w eikä ne muuta tee kun hehkuu siellä kotelossa. Kokemuksia ja temppuja vinkkejä valotehon parantamiseksi?

Pyrres

Mulle sanoi huoltomies/myyjä tuon oman CPI:n kohdalla kun kysyin valojen tehoa CPI:ssä verrattuna Jinchengin Sudokuun jossa samanlaiset valot kuin Rebelissä niin sanoi että sähköjärjestelmä ei kykene tuottamaan Jinkussa tarpeeksi sähköä kahdelle polttimolle jotta hehkuisivat tarpeeksi kirkkaasti verrattuna jos olisi vain yksi poltin. Eli Jinkussa oli hyvä valokuvio, mutta keltaiset valot jotka eivät näyttäneet pitkälle. Nykyisessä CPI:ssä yksi samanlainen poltin mutta ihan eriluokkaa valoteholtaan. Eli kokeile ensiksi pudottaa toinen poltin pelistä pois ja katso mitä tapahtuu. Tuossa Rebelissä muistaakseni on kohtuu pienet umpiot ettei kannata H4:sia sovitella. Tuohon CPI:n umpioon kyllä sanoi että voisi uskaltaa laittaa halogeenin ilman että umpio menis kun on kuitenkin kohtuu iso tilavuudeltaan eli kuumuus ei kuulema heti sulattaisi. Mutta ihan hyvin riittää nykyisetkin verrattuna siihen sulamisen riskiin kuitenkin.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Pyrres

Tai siis voi sinne sen polttimon laittaa mutta ei se muuta kuin hehkuisi himmeästi. Ja jos taas virrat riittää niin tarvitsee suurehkon umpion. Eli huoltofirman mukaan esimerkiksi omassa CPI:ssä PITÄISI kestää halogeenin lisälämpö mutta en rupea kokeilemaan kun tarpeeksi hyvät nytkin.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna