Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco agility city 50 viritys apua.

Aloittaja jantteri609, 23.07.16 - klo:03:00

« edellinen - seuraava »

jantteri609

Joo tota meinasin vähä viritellä, jos tämmösen tilais ja vaihtais kulkisko paljonki kovempaa
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-yiying-yiying-variaattorin-holkki-shimmit-naraku-kiina-skootterit-p-52082.html

muita viritys ehdotuksia? en halua mitään viri vehjettä tästä kunha kulkis ees 60+ ja ylämäkiin/2 päällä enemmän tehoa :)
ps.  olen aloittelija näissä viritys hommissa ja kymcohan on uutena ostettu vuosi sitten ja pitäis uudelleen myydä parin vuoden päästä että ei mitään ei luotettavia virityksia viitsi tehdä.

-Zone-

#1
Lainaus käyttäjältä: jantteri609 - 23.07.16 - klo:03:00
ja ylämäkiin/2 päällä enemmän tehoa
tähän on 1 ainoa vastaus ja se on : osta vähintään 72cc.

Lainaus käyttäjältä: jantteri609 - 23.07.16 - klo:03:00
ja vaihtais kulkisko paljonki kovempaa
todennäköisesti ei edes karvan vertaa

MORPA

Eikö sen pitäis lujempaa kulkea kun tossa linkin holkissa ei ole sitä paksunnosta? Mihin shimmilevyi oikein ees tarvittis?

En mä kyllä tunne tota Agilityn ja Super8:n sekasikiötä, joten voin hyvinkin olla väärässä ::)
Liikennesika.

-Zone-

En kyllä agilityistä tiedä, mutta ei näissä omissa baotianin koneissa ole rajoitinholkkia ollut.

Kinkster

Rajoittamattomalla holkilla saat mopon menemään sen 60km/h+ (ainakin alamäkeen) ja shimmeillä voi pidentää holkkia jos se onkin hieman lyhyt.
Ylämäkiin voit saada hieman helpotusta kevyemmillä variaattorin rullilla tai liukurullilla mutta se vaatii tovin aikaa testaamista, että löytyy oikean painoiset rullat.

Kuten tokassa viestissä mainittiin, ainoa varma keino saada ylämäkiin vääntöä on 72cc tai isompi pytty.

konenikkari

#5
Olen täysin samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa.
Fysiikan peruslaki, mitään ei voi tyhjästä luoda..jne..toimii edelleen.
Ainoastaan varin  väliyksiä vaihtamalla skotu kulkee alamäessä ja myötätuulella lujempaa.
Ja taas vastaavasti vastatuulella, ylämäessä hitaammin.
Joten kun esim tuulenvastus kasvaa nopeuden neliössä, pitäisi tehonkin kasvaa samoin.
Keskinopeudeksi pienemmällä reissulla muodostunee entistä huonompi lopputulos.
Jos nopeus tuntuu pieneltä, valitse se mutkaisempi tie.
Noin yleensäkin ja erikseen :D moposkotulla ajaminen ihanuus perustuu muihin kuin huimaaviin nopeuksiin.
Ja noiden edellämainittujen seikkojen lisäksi, todennäköisesti, lyhennät vain skotusi jäljellä olevaa käyttöikää,ja jälleenmyyntiarvoa harkitsemattomilla "virityksillä"
Aja mieluummin, nauttien suomen kesästä 8)
Ja jos nuo virihommat todella kiinnostaa, hanki siihen tarkoitukseen, toinenkin skotu,niitä saa halavalla.
Eli älä säre turhanpäiten, kulkinettasi.
Mulla pyyhe shampoo ja makkara odottaa penkkilaukussa uimaanlähtöä ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jantteri609

kiitos vastauksista vaihan varmaan ton Rajoittamattoman holkin ja jätän sen virittelyn siihen riittää että 50 alueella ei autot ohittele jne :)

kestosippi

#7
Olen miettinyt tuota variaattorin holkin paksunnoskohtaa. Miten paljon siitä pitäisi sorvata pois sitä paksua osaa?
Tarkoitus olisi saada tiputettua hieman moottorin kierroksia. Ei oikeastaan huoppunopeutta tarvita lisää.

Mun Super 8 kulkee sen 45-50km/h mutta silloin huutaa ihan täysillä moottori. Tällä ajettu 6000km. Katsoin juuri hihnan kunnon ja se on ihan siisti ja 17,5mm leveä kun vaihtoraja on 16,5mm

Vai oliskohan tollasen paketin laitto hyvä idea:
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-kymco-cobra-cross-etuvariaattori-naraku-sport-kymco-p-34195.html
Peugeot Satelis 500

Käppyrä

#8
Agility Cityssä vakiorullat 6,5 g. Vaihdoin 6,2 grammaisiin jolloin moottori hyytyy noin 45 km/h vaikka on suora holkki kiinni. Luulin ensin että johtuu vääränkokoisesta pääsuuttimesta. Kokeilin suutinkoot 80-98 läpi ja millään ei toiminu hyvin yläkierroksilla. Tarkistin sitten sytytyksen ja huomasin että sytytysboksi leikkaa kierrokset tiputtamalla s.ennakon tyhjäkäynnin tasolle. Eli tuo koneen hyytyminen/röpötys johtuu siitä kun keveillä rullilla menee ylikierroksille.

Jos ei halua isompaa pyttyä vaihtaa, niin moottorin hengittävyyden parantaminen tuo lisää tehoa. Kuristus pois ilmanputsarin kotelosta. Puhdas suodatin paikoilleen. Kaasuttimen läpän akselia voi muotoilla, läpän ruuvien päät lyhemmäksi ja lukitteella kiinni. Kaasuttimen suurennus parilla millillä, etenkin jos on muuttuvakurkkuinen kaasutin kuten Agility Cityssä on. Imukaulan ja kannen liitos juohevaksi.
En ole vielä ottanu kantta irti mutta todennäköisesti sitä voi parantaa siistimällä/muotoilemalla kanavia. Venttiilien muotoilu (lautaset ja varret). Palotilasta saattaa löytyä muotoiltavaa. Puristussuhteen nosto. Nokka-akselin ajoituksen tarkistus siten että yläkuolokohta mitataan tarkasti männästä ja akselin asento venttiilien avautumisesta/sulkeutumisesta. Nokka-akselin ajoitusta voi ehkä aikaistaa, mutta eroa ei ehkä huomaa perstuntumalla. Pakoputken ja kannen liitos juohevaksi. Pakoputki riittävän avaraksi (absorptiovaimennin). Kaasuttimen säädöt.

Siinäpä tärkeimmät. Osa noista toimista vaatii kokemusta moottoreista, joten vasta-alkajan ei kannata omin päin alkaa kannen kanavia tai varsinkaan venttiilejä työstämään!

makehei

Itsellä agility city 50, ja kulkee nyt noin 60km/h suoralla. Vaihdoin holkin purku baotianista joka rajoittamaton ja nappasin cdi boksilta liilamusta piuhan. Toki rullat vaihdettu 5.5gr, kiihtyy hyvin. Itse tilasin 72cc 47mm sylinterin ja odottaa asennusta, oli 26e uutena. Myös tehopuola tulossa. Voin infota miten käy :).

makehei

Nonnii nyt on 72cc kiinni, on kyllä eroa todellakin :D, kulkee vaan saman verran, ei haittaa, kiihtyy mukavasti lähtee lapasesta :). Laitetaa kuvaa viellä, tosiaan 27e maksoi sylinteri sarja, ilmossa sanottiin 80cc mutta kyllä se 72cc ja männän halkasija oli 47mm. Löyty toki samalla syykin miks söi hieman öljyä :D.

Tinde

Lainaus käyttäjältä: makehei - 18.09.16 - klo:10:30
Nonnii nyt on 72cc kiinni, on kyllä eroa todellakin :D, kulkee vaan saman verran, ei haittaa, kiihtyy mukavasti lähtee lapasesta :). Laitetaa kuvaa viellä, tosiaan 27e maksoi sylinteri sarja, ilmossa sanottiin 80cc mutta kyllä se 72cc ja männän halkasija oli 47mm. Löyty toki samalla syykin miks söi hieman öljyä :D.
Eli, Kymcoon sopii noi Aliexpresissä olevat kinkkien pytty/mäntä yhdistelmät?

Kinkster

Sopii juu. Perus gy6/139qma kone agilityssa on.

Sent from my MI PAD using Tapatalk


makehei

#13
Jep itselle tilasin sieltä alista pytty sarjan oli 26e ja risat, joku benboon nimi oli ilmoituksen kuvissa, tuli virosta viikossa, hae nimellä Gy6 cylinder kit 80cc,se mäntä on 47mm halkaisijalla joka vastaa 72cc pyttyä suomessa.Voin sanoo että kannattaa 100% satsata siihen ja kyllä kiihtyy mukavasti ja kiipee ylämäet ilman että vauhti hyytyy :)

Edit: tosiaan se sarja menee siis suoraan heittämällä kymcoon :), inhottavaa tosiaan oli raaputella vanhaa tiivistettä pois mutta lähti hyvin katkoterä veitsen palalla :).
Edit: löysin linkin sille pyttysarjalle: http://s.aliexpress.com/M3U7jy2I

Stade

Tuleekos näihin 50cc kansi,kaasari ja pakoputki?