Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Käynistysvaikeuksia Aeroxissa

Aloittaja tero1969, 24.10.08 - klo:23:28

« edellinen - seuraava »

puolakka

jos väännät kahvasta kerranki ni lähtee ryyppy pois päältä...

junzcu

Elikkäs -06 nitro ei lähde käyntiin (taas) käyntiin lähteminen huonontui huomattavasti kevään aikana eikä vähän aikaa sitten lähtenyt sähköllä ollenkaan käyntiin ja polkeakkin sai jonkun 10min. Viriä on sen verran eli joku tehari,prikka pois ja 8 numeroa isompi pääsuutin (62 oli vakio nyt 70). Kaasari putsattu moneen otteeseen ja kipinä katottu. voiko olla että stefasta fuskaa koska variaatorin puoleinen stefa lähti irti joku aika sitte ja pistin sen vaa takasin sinne ni voisko olla et se sieltä fuskaa? Antaa kipinää ja bensaakin saa. mua rupee pikkuhiljaa tympimää toi laitos ku vikaa enemmän ku ajossa... viimesyksyn ajoin ilman minkään laista vikaa tai huolta ja nytte remontin jälkee levinny vähän väliä...

Coastside

Tarkista sylinteri ja stefat. Jos se on paljon ajettu niin vaatii jo uutta osaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Suutin on myös liian pieni, laitappas 75-80.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

junzcu

hiukan ihmetyttää ku kaikki koneen osat kuitenki vaihettu ja tekee tollasta ja sekin että ajoin viimesyksyn samoilla asetuksilla ja vierillä mitä nytte
(liian pien suutin (62) ja tehari + prikka pois) on ja toimi ku unelma :D lähti aina laakista käyntii tai pienellä sähköstartin hipasulla. mutmut anyway käyn huomenna ostamassa sen isomman suuttimen ja uuden(t) stefat jos se niillä heräis :) imukaulan ja läpät katoin tänää ja ne oli ok, pytyn katon huomenna jos se ei virkoa. mites toi tyhjäkäyntiruuvin säädöt on ku en tiiä. seos ruuvi on se 1½ kierrosta auki jos oikein muistan mutta tosiaan jos sais ees suuntaa antavat säädöt ni olis mahtava apu taas kerran! entä millaset rullat olis sopivat teharin kanssa? on nytte kiinni 4.3 ja mulla on vakiot eli 5.4 ja 3.2 että onks toi 4.3 sopiva? tiedän menee vähä aiheesta sivuun mutta jos selviäs tässä samalla ni olis hyvä :) sen verran vielä että miten paljon se syö mäntää jos ajaa sisään ajossa tolla liian pienellä suuttimella? ku edellinen omistaja oli ajanu koko ajan tolla 62 suuttimella ni luulin että se on jo 10 kokoo isompi... että onko aihetta vaihtaa mäntä?

leze223

Nuo rullat mennee ihan hyvin. Onko sulla kytkinpakassa jäykempiä vp ja kytkinjousia? Jos ei niin vaiha ne 15% jäykempiin.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Samppa

Ja jos sulla on powerfiltteri, niin vaihda se alkuperäiseen putsariin. Siinä tapauksessa toki sylinteri ja mäntäkin menee vaihtoon (jos ollut poweri kiinni ja noi oirekuvaukset). Stefasta lähtisin liikenteeseen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

leze223

Powerfiltteriä en kyllä käyttäisi. Nuo pipercrossit öljyttynä ihan hyvin poistaa epäpuhtauksiav imuilmasta
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

junzcu

#23
on aina ollut vakio putsari kunnolla kiinni. tänään en kerinny oikee tekee mitää ku töissä ja salilla, mut jos sitä huomenna :) sen verran katottii isäpuolen faijan kanssa että ei pitäis stefasta ainakaa fuskata yhtään mihinkää päin  ??? voiko se huonontaa kipinää jos tulpan hattu on huono? ku ei pysy tulppa kunnolla kiinni vaan meinaa tippua ku pistää kiinni. ja sen tyhjäkäynti ruuvin asetukset olis kans hyvä tietää :)

ja sen verran vielä että tosiaankin asetukset aiemmin keväällä (kun toimi kunnolla) oli 62 suutin, tehari, prikka pois, vakio putsari ja 3.2g rullat :D onks jollai jotai loogista selitystä sille että miten noilla osilla voinu toimia ja nyt ei :D

Coastside

Tyhjäkäyntisäätö vaikuttaa käynnistymiseen ja tyhjäkäyntiin. Sen ilmaseossäätö tehdään niin että käytetään lämpimäksi ja säädetään tyhjäkäynti luistista niin pieneksi kuin voi ja ilmaruuvista niin korkealle kuin menee ja sitten luistilla sopivaksi.
Kaikki tämä vasta sen jälkeen kun kaasari on puhdas ja bensapinta oikea ja kaasari saa normaalisti bensaa. Huono saanti näkyy vasta ajossa. Kakenlainen tiiviys pitää olla kunnossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

junzcu

joo no luultavasti noi viat johtu magneeton stefan fuskaamisesta... menee vaihtoon kummatki huomenna :) ihmetellään sitten lisää :)

junzcu

vaihoin stefat ni lähti käyntii :) mut ei pysy tyhjäkäynnillä millää... -.- vaikka mitä tekis ni ei pysy käynnissä... on katottu ettei vuoda mistään ja koitettu tyhjäkäynti sekä seos ruuvia käännellä mutta ei mitään... ei lähe ku täydellä kaasulla käyntii ja pitää pitää kierroksia yllä ettei sammu on kokeiltu 66 suuttimella ja sama juttu.. pihassa ku käy vähä ajamassa ni joskus röpöttää ja pätkii iha vitusti... ostakaa nitro :)

Samppa

Älä nyt vielä luovuta.  ;)

- Imuvuoto tulee ensimmäisenä mieleen, silloin ei säädöt vaikuta mihinkään. Kone-> kaasari -> ilmanputsari tsekkaukset. Tälläkin palstalla on lukemattomia tapauksissa, jossa syynä on ollut imuvuoto, vaikka ei pitänytkään.. Eli tsekkaa vielä kerran kaikki, imuvuotojen etsimiseen löytyy ohjeita foorumilta. Tiivistele vaikka tiivisteliimalla.  8)
- Toisena tulee mieleen magneeton kiila, eli tulihan magneetto oikein kiilaa ja kampuraa vasten.
- Periaatteessa myös CDI-boksi voi oireilla tolla tavalla, mutta en nyt siihen tässä vaiheessa kiinnittäisi vielä huomiota.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Asiat voi yllättää kuten erään auton konetta korjanneen. Asensi kannen ja oikein momenttiavaimella väänsi pultit kiinni. Ei pitänyt tiiviste. Uudelleen auki ja kiinni. Ei pitänyt vieläkään??? Huomio kiinnittyi pultteihin että onko niissä jotain. Ei ollut, olivat aivan saman pituisia ja kierteet ehjät. Kokeilu lohkon kierteisiin osoittikin ettei ne kierry pohjaan? Siellä oli öljyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

junzcu

en luovuta ;) tohon on käytetty niin paljon aikaa ja rahaa myös että kyllä pitäsi saada toimimaan! :) otan koneen irti ja katon kaikki tiivisteet sitteku pääsen faijalta kotiin. se saattaa fuskata pytyn ja lohkon välisestä tiivisteestä koska se oli siitä ympäriltä vähän märkä kun käytin vähän aikaa. Tänää ei oikee ollu mun päivä ku mopo ei toiminu ja suunnitelmat vähä kusi sen takia ku piti päitsii mennä kattomaa ku asun lahessa nuuttilan vieressä jos tiiätte ajopaikan tai ootte seurannu päitsiä. huollon pääsin kattomaa ku ne oli tos meijän kadulla :D mutmut alkuviikosta katellaan lisää! :)