Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Liian rikkaalla vai liian laihalla?

Aloittaja Ankka, 03.05.15 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

Ankka

Hello! Nyt alkaa kyllä omat konstit loppua kesken joten päätin tulla kysymään teiltä viisailta.
Elikkäs ongelmahan on seuraavanlainen: Tällä hetkellä minulla on skopasssa 94 pääsuutin joka on omasta mielestä liian iso eli käy liian rikkaalla, kun kaasua painaa lähtee kylmänä hyvin liikkeelle mutta kun jonkin matkaa ajaa alkaa meno puutua eli tuntuu kuin vaan 2/4 kaasusta tekisi jotain kun jos painat pohjaan kaasun puolikaasusta ääni taikka meno ei muutu ja mopo ei kulje mihinkään jos seos ruuvi ei ole ruuvattu aivan kiinni.
Moni saattaisi sanoa että "no laita pienempää suutinta". No minä sitten tein niin (94-->90) ja nyt kun painaa kaasua mopo "hukkuu" kaasuun. Paina enemmän kuin 1/4 kaasua niin kuuluu sellainen "bloom" ja mopo tyssää kuin seinään ja seos ruuvia oli avattu 1,5 kierrosta. Pienensin vieläkin sitä suutinta (90---88) ja sama ongelma mutta tällä kertaa ei kärsi painaa yhtään kaasua.
Tulpankin tarkistin ja liian rikkaalla muka käy kun oli karstoittunut.
Mitä tässä nyt pitäs tehä? Apuja kiitos!
Skode on siis Yamaha Bws/Mbk Booster
Virinä: Stage 6 Pro Replica, 5,0g rullat ja 50% vp. (PS: Vakio suutin on 80mm)

helkama sc-r

Nokinen tulppa maadoittaa kipinää ja vie tehot.

Ankka

Tulppa vaihettu pariin kertaan, mutta ei tunnu kauheesti menoon vaikuttavan. Pittä vissii kokkeilla isompaa suutinta kokeilumielessä että muuttuuko meno.

xx851z

#3
Edit: Huomasin nyt, että tätähän on korjattu jo moneen kertaan toisessa ketjussa huonoin tuloksin. En kommentoi tuota skootteria.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=6318.30


Keep the shiny side up and the rubber side down!

Ankka

No eipä sitten kysellä täältä enää apua sitte...

openflow

Jos #94 toimi parhaiten, voi olla että sekin on liian pieni.

Matteuss

Vaiha vakioputsari, saa vissii liikaa ilmaa:) ja tosiaa on kyllä iso suutin ollu jos 80mm:DDDD ei siinä 8 senttinen suutin. Mutta laita vakioputsari ja vaikka vähä alle kierros seosruuvia auki.

helkama sc-r

Liian vähän saa ilmaa kun tulppa nokinen.
Vakioputsarin läpi kulkeva ilmamäärä ei välttämättä riitä tehoputken ja isomman suuttimen kanssa.

keisari

#8
Lainattu Ankalta.
voisiko olla että tuo minun "teippituning" ilmanputsari ei saa ilmaa? (Ilmanputsarin ympärille kääritty siis teippiä jotta metallikansi pysyisi kiin putsarin päädyssä ja teipattu myös kaasarin puoleinen pää kiini kun raotti sieltä vähän). Ja kyseesä ei ole vakioilmanputsari.




Jos paikoillaan joku umpeen teipattu vuotava powerfiltter niin ei se toimi ikinä tai kauaa.
Olipa kerran Erkki sillä oli Soliferin merkki.

A_sentaja

Powerfiltteri,, tuo paholaisen kirous mopo pojille, jotka luulee tehojen kasvavan imuäänien kanssa samaan tahtiin...:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#10
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 07.05.15 - klo:15:40
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.05.15 - klo:14:08
variaattoria ei ole mitään erityistä syytä lisä jäähdyttää,riittää kunhan se toimii,optimisti.
Mutta entäs jos jäähdytys onkin tehtaan jäljiltä riittämätön. Lisä jäähdyttää on yh dys san a
Pointti oli kuitenkin että alkujaan siinä on kiinalainen kumiletku joka haurastuu paskaksi nopeaan. Sitten menee kaikki paska sisään. Powerfilsu käy siinä hyvin.

Ainoa toivo on että iän myötä ja polttomoottoritekniikkaan tutustumalla, vaiva helpottaa.
Juups, nelari moposkotussa vari toimii, tavallaan tuplakuormalla koska kone potkii vain joka toisella kierroksella.
Se onkin aino paikka mihenkkäs se soweltu  ;D
Ihminen vaan on niin heikko,jos tuotteen nimeen lisätään sana power, kehnokin menee kaupaksi  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Ankka

Joo ei se siitä ilmanputsarista ollu kiinni. Kokeilin vakioilmanputsaria ja äänet vain pieneni mutta meno ei muuttunut. Kävin ostamassa sitten sellaisen bilteman ''fiddy'' ilmanputsarin joka on kuulema todella laadukas (samalla tasolla kuin pipecross) ja ei tunnu silläkään meno muuttuvan. En tiedä että saattaa johtua liian painavista rullistakin tuo hyytyminen tai sitten vain kaasari on ihan sekaisin. Kokeilin muuten eri neulan asentoja ja ei toimi muulla kuin siinä keskilovessa sillä muissa aina sama että kun kylmä kone muuttuu lämpimäksi niin tehot katoaa aivan kokonaan, paitsi siinä keskilovessa. (sillä pysyy kierrokset jotenkin että pysyy kavereiden mukana).

keisari

Kiva kun olet testaillut niitä eri suodattimia mutta sun pitäis joka suotimeen saada erikokoinen/oikea suutin että kokoonpano toimisi. Ja jos imupäällä toimii niin isompaa suutinta. Siksi ei toimi lämpimänä kun imu lähtee päältä?
Olipa kerran Erkki sillä oli Soliferin merkki.

Ankka

Aattelinkin että joku kommentoisikin tuon jutun ja vaihdoin suutinta kun käytin vakioputsaria kiinni mutta ei se muuttunut.  :( Voisikohan olla myös tosiaan että ryyppy on hirttänyt jostain kiinni kun manuaali ryyppy löytyy?