Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Bws ei ota kierroksia kunnolla

Aloittaja Ankka, 06.03.15 - klo:12:59

« edellinen - seuraava »

Sillikai

Kuten jo aiemmin Symmisti kertoi niin vika on kasarissa. Olet todenäköisimmin kasannut sen väärin. Koho ei toimi oikein ja kaasari tulvii.

Ankka

Kait se on se kohokammio tarkastettava nytte illanvietteeksi :-\.

Ankka

#17
Hmm..koho liikku niinku pitää ja ei siellä ollut mitään roskaa ja neulankin kasasin uudestaan  ja tällä kertaa erittäin varovasti ja tarkasti mutta ilman  tulosta kun  polkas niin lähti käyntii ja pörisi TOSI matalilla kierroksilla, sammu ja kaikki bensat syyti ulos...alkaa masentaan.. :-/

(tästä vuotaa palamatonta öljyä/bensaa  http://aijaa.com/BPsBCL)    (tänne se letku menee   http://aijaa.com/dEl4vC)

Matteuss

Ootko nyt ihan varma että kasasit oikeen? onko tuorevoitelu käytössä vai ootko ottanu pois? jos oot pois ottanu, ootko laittanu tarkasti seokset bensan sekaan ja sekottanut bensan ja öljyn? itsellä oli liian rikas seos kerran röpötyksen takana. onko kohokammion neula terävä ? jos ei neula oo terävä niin siinä on syy vuotamiselle.. Testaa sillai että kun neula on kiinni pidät kaasaria väärinpäin kädessä ja puhallat reiästä josta bensa menee kaasariin. Jos et saa puhallettua ilmaa sisään millään niin silloin kohon neula luultavasti toimii :D toivottavasti ymmärsit tuon tarinan.

Ankka

#19
Tuorevoitelu löytyy ja ymmärsin kyllä  ;). Pitää aamulla tai koulun jälkee tarkistaa se neulan terävyys niin ilmottelen huomenna lisää :). Ja kuinka terävä sen neulan siis pitäis olla?

helkama sc-r

Harvemmin kohon neula tylsyy, riittää kun kokeilet puhaltamalla tukkiiko neula ilman tulon kun kohoa liikuttaa.

Ankka


Ankka

Ei sinne pystynyt puhaltaan ja huomasin että olin sen neulan päällä olevan ("sokan", "pidikkeen"?) laittanu epähuomiossa neulan alle ja luulin löytäneeni vian siitä joten vaihoin sen siihe päälle mutta edellee sylkee kaiken ulos kaasarin pohjasta ja nyt ei lähe enää ees käyntii :(. Sylkee bensaa ulos skopaa polkeassa.

Matteuss

Eihän koho varmasti jumita paikallaan että liikkuu sen mukaan mitä kääntelet kaasaria?

symmisti

Onko se koho halki?=koho täyttyy bensalla=ei kellu=tulvii


pura se kaasutin ja laita irtonainen koho vaikka vesi astiaan, paina se koho veden pinnan alle jos ei pompsahda itsestään sieltä ylös=rikki



oletetaan nyt että se koho on kunnossa, sitten kun kasaat sitä kaasutinta sulla on koho ja neula paikallaan, muttei kohokammion pohjaa. ota se kaasutin sen normaali asennus asennossa käteen ja kevyesti näpäytät sitä kohoa ylöspäin, sen pitäisi itsestään tulla alas/liikkua vapaasti.



sitten kun käännät kaasuttimen YLÖSALAISIN=koho ylöspäin ja nyt puhallat siihen letuun mihin bensa liitetään sun ei pitäisi saada ilmaa puhallettua läpi.



ja sitten on vielä se kohon korkeus silloin kun neulaventtiili on kiinni=kohon on kammiossaan ylä asennossa niin tähän korkeuteen en oikein osaa sanoa...

VIISAAMMAT, voisitte vastata tähän: kun kohokammio on täynnä bensaa pitäisikö sen bensan olla pääsuuttimen kanssa tasan vai hieman alle vai hukuttaa se pääsuutin?


tarkastele sitä kohon sitä osaa mihin neula tulee kiinni onko taipunut, varsinkin onko taipunut niin paljon että vaikka koho olisi ääriasennossaan kiinni niin neula ei silti vielä sulje bensan tuloa.

symmisti

 ???

Minua kovin nyt häiritsee tuo letku mistä sitä "palamatonta bensaa" vuotaa. se on ilmeisesti joku huohotusletku mutta minkä?

jos en ihan väärin ole käsittänyt, mopo on 2 tahti?

eli tuolla ei ole MOOTTORI öljyä?

Onko tuossa juuri kampikammio mikä loogiseti voisi täyttyä palamattomalla bensalla?

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Ankka - 19.03.15 - klo:16:06
mutta edellee sylkee kaiken ulos kaasarin pohjasta ja nyt ei lähe enää ees käyntii :(. Sylkee bensaa ulos skopaa polkeassa.

Kohokammiossa on tyhjennysletku, jonka jommassa kummassa päässä on ruuvi, mikä on varmaan auennu tai letku on halki ja bensat valuu ulos.

Ankka

Noniin elikkäs...koho liikku kun kaasaria kääntelee ja sinne ei pysty puhaltamaan ilmaa ja kohon neulan ei näyttänyt ainakaan taipuneelta. Sain valutuksen loppummaan kuitenkin kun kohoa siirsin vähän ja mopo lähti käyntiin ja kävi normaaleilla kierroksilla kunnes alkoi ottamaan nopeasti kierroksia (tyhjäkäynnillä siis) ja sammui eikä käynnistynyt. Voisikohan olla se että on öljyt lopussa koska tuorevoitelu ja voisko sitä johtua tuo äkkinäinen kierrosten nousu ja sammuminen että seos ruuvvia on avattu liikaa kun ennen kun sitä aloin säätää (5 päivää sitte) niin se ruuvvi oli ruuvvattu ihan umpeen ja toimi silti loistavasti? Ja kyllä, mopo on 2-tahti

symmisti

Kierrokset nousi ja kone sammui=bensa loppui=seos meni laihalle enne kuin loppui kokonaan niin kone nosti itsekseen kierroksia.

Ainakin joissain malleissa on tuorevoitelu säiliöissä koho ja jos ei pytyssä ole öljyä ei mopo myöskään lähde käyntiin.

Matteuss

Oma mielipide on, että sulla on imuvuoto jossakin.. Jos ilmaruuvi on kiinni niin ilmaahan on pakko jostakin tulla :o