Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

miksi roxi aina hyytyy ku lähtee keulimaan..

Aloittaja väisänen, 06.03.14 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

väisänen

joo elikkä ois semmonen vika että yamaha aerox skootteri hyytyy aina ku lähtee keulimaan ? kokeiltu 2 eri kaasarilla, vitusti eri suuttimilla, ja kaasarinsäätöjä mutta ei vaan toimi.... auttakaahan nyt :D hyytyy sillä tavalla että rupeaa niin kuin röpöttämään ja sitten kun keula on laskenut niin heti toimii ?

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

väisänen


Coastside

#3
Bensa tulee painovoimalla ja jos taso-eroa on vähän niin paine ei riitä. Kaasutinkin voisi olla sopivammassa kulmassa siihen keulimisasentoon, niin että se vielä toimii normiasennossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

väisänen

anteeks ku oon tietämätön mutta mistä ensinnäkin ostan sen ja miten  asennan sen.. :DD::D

pekpel

Vaikka tuo: http://www.motonet.fi/fi/tuote/281206/Sahkotoim-bensapumppu-12V
Tankin bensahanan ja kaasarin väliin kuulupi mötikkä, anna sähköjen asennukset tehdä joku joka osaa..
Jos on paska kaasari niin voip olla että taarviit vielä paineventtiilin ja haarakappaleen ja paluuputken tankkiin..
Kuisteski keuliminen tänkin kans loppuu kun tankki on 2/3 osaa täynnä, ja se johtuu ihan siitä missä kohdin tankkia on hana.

Kaasarina mahdottomissa asennoissa toimivana paras moottorisahoista tuttu versio, kaveriksi alipainetoiminen bensapumppu ja ainakin kaksi ulostuloa ja hanaa tankkiin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

väisänen

joo kiitos kovasti jospase näillä alkaisi toimimaan ja onko muut joutunu laittaa tuommosia ? sama vika oli entisessä skopessa mutta siihen ostin uuden kaasarin nii rupes toimimaan mutta tuossa ei toimi vaikka uus kaasari on...

Coastside

Tankin sisällä hanaa voisi olla letku ja paino päässä jolloin se asettuu aina pohjalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Kohokammio taitaa tulvia yli, ja tästä yleensä seuraa että bensaa valuu lorisemalla ylivuotoletkusta sekä kone hukkuu bensaan. Törmännyt tähän ongelmaan mm. kiinalaisissa minikrosseissa, pahuksen kiinankaasuttimet.

Parannuksia mahdolliseen kammion tulvimiseen:
Kohokammion bensan pinnan korkeutta säädetään alemmaksi. Lisäksi voi kokeilla laskea kaasuttimen neulaa alaspäin, jos sattuisi vähän auttamaan tilannetta.
Kaasuttimen asennon muuttaminen hieman etukenoon voi myös parantaa tilannetta.

Jos taas keuliminen tyssää bensan puutteeseen, sitten bensan pinnan korkeutta säädetään ylemmäksi.

Röpöttäminen viittaisi kyllä ylitulvimiseen.

väisänen

joo olen koittanut siirtää kaasaria etukenoon mutta silloin ei lähde edes käyntiin :D vaikka laitoin vaan pikkuisen sitä etukenoon. niin olen itekkin ajatellut että tulvii mutta oon kyllä aika pienillä suuttimilla koittanu ja neulaa säädelly jne.. muttta ei mitään :D pitää käydä ostamassa vielä pienempi suutin ja koittaa sitten..

Coastside

Voit kokeilla asettamalla skootterin etukenoon niin paljon kuin se vielä toimii. Siitä näet astemäärän mitä se sietää. Onnistuuhan se alamäkiajokin. Muutos kyllä estää sen mitä se toiseen suuntaan sallii.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

väisänen

jep ! ja muuten vielä semmonen että kun jos keulii koko ajan kaasu pohjassa mikä ei onnistukku pari metriä mutta kumminkin nii sillon se ei rupee röpöttää mutta kun vähän ottaa kaasua pois niin samantien aloittaa sen hyytymisen.. :'(