Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moposkootterin päivitys isompaan

Aloittaja arkia, 08.03.17 - klo:21:37

« edellinen - seuraava »

kissantassu

Onnittelut uudesta kulkineesta.

Paljon kilometrejä tiedossa.
Silver Wing foorumi, http://www.silverwing.org/cgi-bin/forum_show.pl (olemassa, vaan ei toiminnassa.)
Toinen vastaava joka elossa, http://www.silverwing600.com/

Onko saamasi pleksi korkea? Itsellä Givin korkea pleksi, joka on mukava suoja sateella.
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

arla_m6

Moi ja kiitos onnitteluista.

Tuossa pihassa juuri pestynä ja Garnauba-vahat kuivumassa pintaan. Muoviosat käsitelty Mequiarsin Natural Shine aineella.
Tuossa motarilla ajaessani kiinnitin huomiota, että 5cm kun laskee päätä alaspäin niin suhinat hävii täysin. Luulen että tässä on kiinni vakio pleksi ja se vara-pleksi on luultavasti vakio myös. Tarvii varmaan jossain vaiheessa hankkia tuulenohjain tuohon yläreunaan niin suapi suhinat pois.

-arska-


Old School

#92
Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 11.07.17 - klo:15:04
Moi ja kiitos onnitteluista.

Tuossa pihassa juuri pestynä ja Garnauba-vahat kuivumassa pintaan. Muoviosat käsitelty Mequiarsin Natural Shine aineella.
Tuossa motarilla ajaessani kiinnitin huomiota, että 5cm kun laskee päätä alaspäin niin suhinat hävii täysin. Luulen että tässä on kiinni vakio pleksi ja se vara-pleksi on luultavasti vakio myös. Tarvii varmaan jossain vaiheessa hankkia tuulenohjain tuohon yläreunaan niin suapi suhinat pois.

-arska-

Onnittelut uudesta menopelistä!

Minkä mittainen kuski olet? Kiinnostaa nimittäin itseänikin 125 cc Hondan päivitys ensi kaudeksi isompaan ja nuo ergonomiset asiat, tuulen suhinat yms. ovat aikanaan (ehkä jo tänä syksynä) ostopäätökseen vaikuttavia asioita. 
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)

arla_m6

Olen 173cm pitkä ja kun laitan polvet 90-asteen kulmaan, etäisyys kojetauluun on kämmenen pitkuuden verran. Jalat saan täysin suoraksi. Vakion tuulilasin yläreuna osuu juuri silmien tasolle. Jotenkin tuntuu siltä että Japanilainen insinööri on suunnitellut pyörän tuon kokoiselle ihmiselle. Jalat ylettyy kantapäitä myöden maahan ja jää vielä suoristusvaraa. Ajomukavuus on jotain todella hienoa. Etupään löysyyttä näissä on haukuttu mutta jos soratie ja mukulakiveys ei tunnu missään, niin ei se kauheen pielessä voi olla. Itse olen henk.koht. 100% tyytyväinen alustan pehmeyteen.
Sellaiseen asiaan kiinnitin huomiota kun ajoin mukulakiveyksellä, että kolme sormea on pidettävä jarrukahvan päällä ja peukalolla+etusormella hoitaa pintakaasun. Tällä tekniikalla kaasu pysyy vakaana.


HiTec

Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 13.07.17 - klo:16:32
Sellaiseen asiaan kiinnitin huomiota kun ajoin mukulakiveyksellä, että kolme sormea on pidettävä jarrukahvan päällä ja peukalolla+etusormella hoitaa pintakaasun. Tällä tekniikalla kaasu pysyy vakaana.

Se kahva onkin sitten pelkkä etujarru, toisessa kahvassa on yhdistelmä (ottaa molempiin päihin), jota tuleekin yli 90% tilanteista aina käytettyä 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Old School

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 13.07.17 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 13.07.17 - klo:16:32
Sellaiseen asiaan kiinnitin huomiota kun ajoin mukulakiveyksellä, että kolme sormea on pidettävä jarrukahvan päällä ja peukalolla+etusormella hoitaa pintakaasun. Tällä tekniikalla kaasu pysyy vakaana.

Se kahva onkin sitten pelkkä etujarru, toisessa kahvassa on yhdistelmä (ottaa molempiin päihin), jota tuleekin yli 90% tilanteista aina käytettyä 8)

Joo, noin se toimii mun pienemmässäkin Hondassa jarrujen suhteen.

Oikeastaan ainoa asia, jota saatan jäädä hiukan kaipaamaan nykyisestä isompaan siirryttäessä, on Stop/Idle - toiminto, joka pysäyttää moottorin liikennevaloissa.  :)
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)

Sillikai

Tänään ajoin Kymcon maalle odottamaan tyttären mopokorttia. Oli aika hitaan ja pienen tuntuinen ostamani Piaggio Beverly 300 jälkeen. Parin vuoden projekti säästää rahat korttiin ja pyörään. Ei taida enää olla paluuta mopoon ja sen "optimointiin" jotta jaksaa kulkea.